Skocz do zawartości

Harley EVO pompa oleju - pomocy!!


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

 

Mam problem z zasilaniem olejowym w silniku harleya evo z dolnym odpowietrzniem. Mianowicie:

skadalem silnik od podstaw, nowe tloki, uszczelniacze, walek rozrządu (andrwes), liftery, przewody; glowica zawory docierane itd..., pompa oleju byla na moje oko db, nie wytarta - miejsce tylko na uszczelki, tylko byla jakas inna niż te które już widziałem (zdjecie na zał. 1) brakowało jej otworu (zał foto 2) a w bloku ten otwor się znajdowal i olej chlapał niemiłosiernie, wiec go zaslepilem. Wszystko by było ok. do momentu gdy silnik się nie zagrzal i okazało się ze ma ciśnienie 0,3 - 0,5 psi. co mam teraz robic? czy jest to wina pompy czy może cos jest w układzie nie tak? A może zawor na pompie nie działa prawidłowo (sprężynka jest już przestarzala i tłoczek nie porusza się jak trzeba). Podpowiedzcie mi czy jest jakaś różnica konstrukcyjna w pompach z lat 80-91 a 92-99. czy ma to znaczenie jak się zamontuje pompe z silnika z gornym odp, do silnika z dolnym. Jak ocenic czy blok ma dolne odpowietrzanie?

 

Może ktoś ma do sprzedania jakas sprawna pompe w rozsądnej cenie?

 

proszę o porady, bo do sezonu musze to zwalczyć ;)

post-74315-0-92687100-1389173792_thumb.jpg

post-74315-0-97400400-1389173897.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skontaktuj się z forumowiczem http://forum.motocyklistow.pl/index.php/user/62290-fisu/ na pewno Ci pomoże.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm... polece z pamięci, choć powiem szczerze, nie znam na pamięć wszystkich modów OEMowo aftermarketowych i wyglądu zewnetrznego wszystkich części z motocykli EVO na przestrzeni 15 lat produkcji tego modelu. :biggrin:

Na pierwszy rzut oka problem wygląda nastepująco:

fota 1 - Może to być pompa z końca produkcji Shovla i poczatku produkcji EVO. Swiadczy o tym masywny dekiel. Lub jakiś chu*owy aftermarket. pózniejsze modele miały tą pompę a raczej dekiel taki odchudzony... a może on taki własnie jest ale nie widze tego na focie...

fota 2 - to pompa od Shovla (tez aftermarket) z dodatkowym wyprowadzeniem smarowania na łańcuch sprzegłowy przy sprzęgle suchym. Strzelam że to pompa S&S typu uniwersal.

 

Mały otworek który zaślapiłeś oraz sprezyna tłoczka nie mają nic do Twojego problemu z cisnieniem. Problem najprawdopodobniej tkwi gdzie indziej, a rozwiązanie jego to dokładny pomiar zuzycia pompy i uzytych do poskładania wszystkich jej elementów. To taka pierwsza rzecz jaką nalezałoby zrobić. Zakładamy oczywiście, że silnik wyremontowany jest zgodnie z zachowaniem wszystkich luzów montażowych jakich wymaga producent i to też należałoby sprawdzić, szczególnie w sekcji odpowiedzialnej za utrzymywanie stałego cisnienia powyzej 5 PSI. Utrzymanie cisnienie 5 PSI jest WAŻNE. Poniżej tej wartości wał i tłoki nie dostają oleju.

Dobrze poskładana pompa na wyremontowanym uczciwie silniku utrzymuje około 8- 10 PSI. Absolutne minimum to 6 choć przy tego typu cisnieniu ja kwalifikuję silnik do naprawy.

Ciśnienie nie powinno spaść poniżej 12PSI przy 2000 obr. o ile dobrze pamiętam. Pisałem już o tych wartościach gdzieś tutaj i nie chce mi sie tego skrobać po raz wtóry, ale gdzieś w okolicy tych wartości nalezałoby się poruszać.

Jak sprawdzić cisnienie w EVo tez już było i prosze... nie każcie mi tego pisac po raz kolejny. :mellow:

 

Problem "otworkowy" możesz mieć z uwagi na różnice rozwiązań połaczeń blok silnika- pompy S&Sa czy Jimsa mają swoje rozwiązania, OEMy (2 rodzaje) mają swoje. Generalnie przy używaniu pompy aftermarketowej w niektórych przypadkach nalezy dowiercić kilka otworów w bloku, jest nawet taka rozpiska co wiercić przy jakiej pompie. Pompy stara i nowa od EVO rózna się... U Ciebie może to być naprzykład "przesiadka" z pompy S&S Uniwersal na Rev Techa lub stary OEM. Jak chcesz to Ci to sprawdzę jeszcze.

Blok dolnoodpowietrzany charakteryzuje komora rozrządu z okienkiem w dolnym lewym rogu. O taki:

http://www.google.pl/imgres?sa=X&biw=1567&bih=1034&tbm=isch&tbnid=C5cVBh9PAXoBpM%3A&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.cyclespot.com%2Fforums%2Fshowthread.php%3Ft%3D31502&docid=Pf6G8Qd2_IhB8M&imgurl=http%3A%2F%2Fi607.photobucket.com%2Falbums%2Ftt153%2FG-MAN_photo%2FEvoLowerEnd01-1.jpg&w=640&h=480&ei=_oDOUtiSJ6OwywO3m4H4Bg&zoom=1&ved=0CHYQhBwwDA&iact=rc&dur=1028&page=1&start=0&ndsp=38

 

Jak masz jakieś konkretniejsze pytania to wal. Jakiś tam zarys już przedstawiłem... mam nadzieję że nie za dużo... ;)

 

P.S.

Trochę mało przesiaduje obecnie na forum co jest spowodowane brakiem czasu.

Właśnie zajmuję się problemami niedosmarowania silników EVO, TC88 B oraz TC96 B oraz ich skutkami. Czyli coś w tym temacie poniekąd.

Udało mi się dojść do rezultatów w których cisnienie oleju na pompie typu OEM nie spada poniżej 15PSI nawet przy 600 obr. w upalny dzień na EVO oczywiście.

Trochę dziś trudno o upany dzień, ale obecnie odczytuję temperatury z bloku przy pomocy termopary, a testy... :biggrin: .. w sezonie.

Rozwiązanie to poprawia również smarowanie tłoków przy prędkościach w okolicach 100 mil/h i więcej na długich trasach.

Pracuję również nad lepsza separacją mgły olejowej w silnikach dolnoodpowietrzanych- efektem tego powinno być redukcja wycieków ze skrzyni korbowej.

Kolejny mod to polepszenie separacji mgły w silnikach "górnych" EVO.

Narzedzie do docierania łożysk tocznych (prawe łozysko wału korbowego i korbowody) na ukończeniu

Narzędzia do wywazania statycznego (w innej nomenklaturze - dynamicznego) wału- na ukończeniu.

Płyty spinajace do honowania cylindrów silników S&S 113 cali. w planach.

I coś dla "tłinkamowców":

Zestaw konwersji łozyska lewego silnika na Timkeny od EVO z dotychczasowych "od kombajna"- dotyczy roczników 2003 w góre.

Prace nad usztywnieniem wału w TC88 - tam jest powazna wada konstrukcyjna własnie w modelach TC po 2003 roku.

I inne duperele... ;)

 

Może w okolicach maja coś naskrobię więcej w tych tematach, być może zapodam tez fotki z projektów nad którymi obecnie pracuję...

Edytowane przez fisu

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za podpowiedzi.

sorki za moje namolne pytania, ale opadają mi już rece, sam zglupialem w ty temacie i nerw mnie nosi. ;)

 

a co do montażu silnika to jakie tam mozna zachować luzy montazowe? gdzie? (lozyska stozkowe wału?) gora silnika poskrecana jest kluczem dynamometrycznym jak zaleca producent, więcej nigdzie indziej nie uzywalem klucza dyn.

 

acha nasuną mi się jeszcze jeden szczegol, mianowicie wałek odmy (zebatka na tulei z siatką) jaki posiadałem (nowy aftermarket największy wymiarowo) miał ogromny luz w bloku (mysle ze do 2 mm na osi) wyeliminowałem go poprzez tulejowanie otworu w bloku (tuleja z brązu) po montażu odmy luz jedynie co na olej. - może to tez a jakiś wpływ na ciśnienie? czy jest to ciśnienie powrotne oleju?

 

a liftery? dokładnie nie wiedziałem jak je wlozyc (bo szukałem wszędzie i nic nie znalazłem) wlozylem je otworkami smarujacymi skierowanymi jeden do drugiego czy to dobrze/ czy to nie ma zadnego wpływu na mój problem , może lifter tez powinien mieć zachowany jakiś luz ?

 

 

 

A jak sprawdzić wydatek pompy? czy wstawiony w miejsce czujnika ciśnienia zegar wskazuje ciśnienie jakie daje pompa czy caly układ smarowania?

Do końca nie wiem jak sprawdzić pompe jak jest rozebrana, bo na moje oko to wszystko było ok (co prawda musialem ja wyczyscic bo była zasyfiona tak ze az tłoczek w zaworze się nie ruszal) po wlozeniu zębatek licowały one z przylgnia pompy (jedynie niezauważalne miejsce na uszczelke ) nie wiem czy tak to jes w pompach ale miejsce gdzie siedza zębatki było wyrobione od wewn części moze ktoś poprosu wyszlifowal przylgnie na stole traserskim? (czy wewn czesc powinna mieć "rowek" , "wglebienie na zebatke" na zębatki czy jest to powierzchnia plaska na całej plaszczyznie niezależnie od obracajacych się zebatek)

A walek od zębatek w pompie jak będzie miał luz w tulei prowadzącej to tez ma wpływ na takie ciśnienie (nie ukrywam ze był wyczuwany)?

 

podpowiedz proszę co i jak robic, nie wiem już czy ryzykować kupując nowa pompe? (w sumie to spory wydatek, a jak nie będzie to pompa?) w sumie co innego może być, gdzie może puszczac układ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. ja tez kiedyś zgłupiałem, podobnie jak Ty.

2. kazdy element ruchomy musi miec odpowiedni luz, nie ma luzu- nie ma ruchu. Na pytanie gdzie- odpowiem- wszędzie.

3. prawidłowość skrecenia silników HD objawia się kolejnoscią montazu - blok 18 Nm, głowice w sekwencji do 55Nm (w zaleznosci od typu uszczelek), blok na gotowo 22- 24 o ile dobrze pamietam. masz na tą całą operację około 30- 60 minut.

Niezachowanie tej kolejności powoduje rozszczelnienia podstaw cylindrów a nawet brak równoległosci oś cylindra- korbowód. A pod tymi cylkami jest przeciez otwór ciśnieniowy oleju w ktorym czasami nie trzyma zaślepka.

4. tulejowanie musi zostac wykonane bardzo precyzyjnie, za mała odległosć osi podziałowej kół spowoduje głosna prace, zbyt duza odginanie czopa wału i samego zaworu. Ja to wykonuje z dokładnosciami +/-0.01mm. Tuleja nie wplywa na cisnienie.

5. liftery masz włozone OK. Tak, lifter powinien mieć odpowiedni luz.

6. zegar pokaze wskazanie pierwszej sekcji- tej wysokocisnieniowej, do pewnych obrotów, powyzej nich zadziała zawór przelewowy. Obroty zaleza od temp. i rodzaju oleju

7. jest wgłebienie, ale tez bywa płasko, bywa tez ze jest rowek mały pod kołami zębatymi powodujacy straty cisnienia oleju pomiedzy zebami pompy, co powoduje mniejsze opory jej pracy. Budowa pompy zalezy od jej typu i producenta.

8. luz na wałku moze powodowac utratę cisnienia ale tez przyspieszy zuzycie pompy. Chodzi o siły boczne które wystepują na zebatkach miejscu ich zazebiania sie, co doprowadza do powiekszenia się luzu pomiedzy wierzchołkiem koła zebatego i obudową pompy.

9. Da się tą pompe naprawic, jezeli to pompa... a nie co innego...

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy jest możliwość sprawdzenia ciśnienia jakie podaje sama pompa zamonowana w bloku? (czy tylko to co pokaze zegar na otworze od czujnika ciśniena. bo jeszcze probuje cos się dowiedzieć przed rozbebraniem silnika.

 

Przy zimnym silniku mam 50psi jak się rozgrzewa to spada do 2-5 psi, olej mam RevTech 20w50.

 

no i dziś zauwazylem ze z filtra odmy mi pocieko zdrowo olejem jak go uruchomiłem, ale to pewnie wina zaworu zwrotnego (kulki) (pewnie to tez trzeba poprawić?)

 

a czy ty zajmujesz się regeneracja pomp? może masz jakas do sprzedania uzywke?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Bez karkołomnych kombinacji - nie. Chyba ze na osobnym stole probierczym.

 

50 PSI to trochę za duzo. Spadek ciśn. oleju to normalka, gdy się zrobiło jakiegoś babola przy remoncie.

Tak, nalezy zregenerowac zawór zwrotny, jak pociekło... :wink: "dziecku" :)

 

Robię pompy, ale termin zalezy od jej stanu. Ale jak jest sporo zjechana to nawet nie chcę się tego podejmowac z racji czasu.

Regenerację robie kompletne czyli prace sa wykonywane przy całym zespole, a nie fragmentami...

Nie handluje używkami, zamiany tylko za cześci w tym samym typie i podobnym stanie, więc raczej małoprawdopodobna jest wymianka. Zresztą aktualnie na warsztacie mam tylko 1 taki silnik i to w dodatku swój... skąpo zatem, jak to w Polsce... :wink:

Moge Ci zamówić pożądną (nową) pompe S&S. Myśle, że to dobry wybór pod warunkiem, że silnik ma konkretny remont za sobą... zwróci się ta inwestycja w postaci odporności sprzętu. Jesli chcesz to regenerowac to proponuję Ci tez dokladnie zweryfikować pasowania.

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli rozumiem ze nie regenerowal bys samej pompy jak ja zdemontuje? bo caly moto to trochę kłopot z podlaskiego do opolskiego. a co do nowej to nie wiem czy S&S to nie za bogato (a jakie $??) bo funduszy mam teraz mało. a co myślisz o zamienniku? (jakie pieniade za cos takiego? Maly ma za 750)

 

co rozumiesz przez "...dokładnie zweryfikować pasowania..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podpowiedz co mam kupic?

 

mam blok silnika (dolne odpowietrzanie) z otworami do pompy oleju wg . foto 2 ( tj. 92-99 B.T.(NU)(EXCL.TC) wg. Storehouse 900011)

a pompa wg. rocznika to 73-91 B.T. (NU) (wg. Storehouse 900009) czym one się różnia czy mogę zakupić tę nowszą i będzie pasowało?

 

ja mam wstawiona pompe z otworami jak na uszczelce 68-E80 B.T. (NU) nr 518453 ?

 

co mam kupic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm...

z opisu wali tu jakaś partaniną. Czyli Shovlem w EVO albo coś podobnego. A to nie pasuje!!!!!!! :mad:

Sporo różnych sprzętów poskładanych z byle czego jest w tym kraju.

Co za tym idzie. Nie podpowiem Ci co masz kupić na podstawie informacji które zamiesciłeś. Jest ich za mało.

 

Aby powiedzieć cos konkretnie, trzeba ogarnac problem konkretnie. A sprawa (podejrzewam) nie bedzie takak prosta i skoro ktoś popełnił tu błąd to pewnie gdzieś indziej też.

Bez tego zakup nowej pompy może się okazać klapą.

A bez weryfikacji co jest w silniku włozone nie dobiore Ci pompy tak, aby to miało rece i nogi.

To jest Harley. Jesli coś sie tu da przykrecić to wcale nie znaczy, że bedzie to działać.

Pompy 84-91 i 92-99 nie są współzamienne.

Pompa 80-83 to inna pompa...

Czym sie róznią??? - a nie wystarczy ze się róznią? Muszę pisac elaborat o tym? :)

 

Co do postu - #14 - jesli interesuje Cię zakup tych pomp - to widać, że pojecia nie masz w co ładujesz kase. Wałek EV i chińska pompa...

A potem będzie, że Harleye się psują... :biggrin:

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...