Skocz do zawartości

EXC 400 dla dziewczyny


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć chłopaki, chciałabym się Was poradzić :)

Sezon 2013 się zakończył, jeździłam w nim Hondą XR 125 w 4T. Niedaleko swojego miejsca zamieszkania wybudowany został tor motocrossowy. Jeździłam ze znajomymi przez całe wakacje i ze świadomością tego, że w następnym sezonie chciałabym zmienić sprzęt - próbowałam swoich sił na różnych modelach


EXC 250 - wszystko wporządku, ale był dość "spokojny"

LC 400 - źle sie na nim czułam
EXC 525 - za duża moc i zbyt ciężki
EXC 400 i 450 - wydawały się wręcz idealne

SX 450 - zbyt agresywny, ale myślę że chodziło tu bardziej o zebatki ustawione pod kolege który jeździ w SM + dość twarde zawieszenie

Mam 18lat, 171cm wzrostu i ważę 68kg

Jedni mówią że 400cc to za duża pojemnosć, inni że będzie idealny, bo widzieli, że dobrze sobie radzę
Motocykl chcę zakupić w celu weekendowego latania z kumplami dla rozrywki, wypady enduro po lasach/polach(dlatego rozglądam się za exc - posiada homologacje), torze

 

Jest też opcja, że jeśli KTM EXC 400 okaże się dla mnie za mocny - można przykręcić moc. A jeśli kupie o pojemności 250 - może mi sie znudzić i być za słaby

Czy będę miała problemy z wagą motocykla? Czy dam sobie radę? Co byście mi doradzili? :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

exc 4T 250/400/450/520/525 ważą tyle samo, duża pojemnosc mocniej hamuje silnikiem i to potęguje wrazenie topornosci, 525 potrafi zerwac przyczepnosc gdy się szybko pusci gaz, na torze jak dla mnie trochę męczy to w zakrętach

 

zdajesz sobie sprawę z kosztów jakie trzeba pokrywac przy 4t?

 

ja bym brał exc 125 a jeśli więcej toru to sx 125, po co Ci homologacja jak tam u was tylko dzikie puszcze i bagna? napewno lepiej by ci się jezdziło na 2t niż ciezkim 4t którego mocy i tak nie wykorzystasz,

 

co to za tor i gdzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przede wszystkim poczytaj o kosztach żeby nie powtarzać historii kolegi z forum co kupił starą zdezelowaną wr400f po dt 125 a potem zastanawiał się jak ją poskładać silikonem i dosztukować drogie części klamotami od komarka.....przepaść w kosztach utrzymania xr125 a exc 400 jest bardzo kosmiczna......

 

 

napewno lepiej by ci się jezdziło na 2t niż ciezkim 4t którego mocy i tak nie wykorzystasz,

 

dużo mocniejszy jest exc 400 od drz400e ?? nigdy nie jechałem ale słyszałem że podobnie a od wr450f jest słabszy........

 

na torze mx pewnie masz rację , ale poligony, szutry, to 2T jest męczący i 4T się jeździ lepiej...

 

 

Sezon 2013 się zakończył,

 

na enduro nigdy się nie kończy :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

exc 4T 250/400/450/520/525 ważą tyle samo, duża pojemnosc mocniej hamuje silnikiem i to potęguje wrazenie topornosci, 525 potrafi zerwac przyczepnosc gdy się szybko pusci gaz, na torze jak dla mnie trochę męczy to w zakrętach

 

zdajesz sobie sprawę z kosztów jakie trzeba pokrywac przy 4t?

 

ja bym brał exc 125 a jeśli więcej toru to sx 125, po co Ci homologacja jak tam u was tylko dzikie puszcze i bagna? napewno lepiej by ci się jezdziło na 2t niż ciezkim 4t którego mocy i tak nie wykorzystasz,

 

co to za tor i gdzie?

Tor w Dołhobrodach

 

Tak, zdaje sobie sprawe jaki jest koszt utrzymania takiego motocykla

Homologacja potrzebna do tego tego, że często znajomi urzadzają endruro tripy, czasami do późnych godzin nocnych gdzie przydałaby sie jakaś przednia lampa. 2T z tego co widzę po znajomych, dużo częściej występują awarie niż w 4T. Motocykl czasami mam dzielić z moim ojciem, dlatego też skupiam sie na 400c.

 

i najważniejsze! wrzuć jakieś zdjęcia! bez tego ciężko coś podpowiedzieć.

zdjęcia czego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałam, ale co jeśli jakaś część mi sie zepsuje? Jest mały wybór części do niego, a w samym gronie osób z ktorymi jeżdżę jest 4 lub 5 facetów, którzy mają exc i byliby w stanie mi pomóc. Poza tym jest bez homologacji. Chłopaki, ja nie chce żebyście mi proponowali różne inne motocykle ( na pewno nie żadne 125c ani jakiekolwiek motocykle w 2T :D )

 

Nie wspominając już o cenie Freeride'a.. Huhuuu musiałabym chyba pracować 24/h w kopalni przez jakieś 2 lata :D

Już wybrałam, pytam się raczej o to, czy jeśli mieliście kiedyś EXC 400 to czy ciężko było w terenie i w sumie jestem ciekawa, czy znacie jakąś kobietę, która jeździ na takim sprzęcie? Cieszyłabym się, jeśli dowiedziałabym sie czy kobiety radzą sobie z takimi pojemnościami w terenie.

Edytowane przez zankaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałam, ale co jeśli jakaś część mi sie zepsuje? Jest mały wybór części do niego, a w samym gronie osób z ktorymi jeżdżę jest 4 lub 5 facetów, którzy mają exc i byliby w stanie mi pomóc. Poza tym jest bez homologacji. Chłopaki, ja nie chce żebyście mi proponowali różne inne motocykle ( na pewno nie żadne 125c ani jakiekolwiek motocykle w 2T :D )

 

Nie wspominając już o cenie Freeride'a.. Huhuuu musiałabym chyba pracować 24/h w kopalni przez jakieś 2 lata :D

 

Już wybrałam, pytam się raczej o to, czy jeśli mieliście kiedyś EXC 400 to czy ciężko było w terenie i w sumie jestem ciekawa, czy znacie jakąś kobietę, która jeździ na takim sprzęcie? Cieszyłabym się, jeśli dowiedziałabym sie czy kobiety radzą sobie z takimi pojemnościami w terenie.

Nie obraź się ale nie widzę cię w terenie na motocyklach które proponujesz. Zapewne rozmawiamy o starej budzie Ktm-a czyli silniku RFS...motocykl fajny, debiloodporny, nie wymagający częstych serwisów. Ale jest ciężki i toporny. Nie ważne czy weźmiesz model 400, 450 czy 525, wszystkie ważą tyle samo czyli około 115kg. Biorąc pod uwagę że jesteś dziewczynom to chyba nie wiesz na co się porywasz, no chyba że twoja jazda w terenie będzie polegała na lataniu po szutrach cały dzień. Nie wiem czemu się tak wzbraniasz przed 2t ale to jest najlepsza opcja dla ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie lepiej na tor mx kupić jakiegokolwiek 250 cm3 w 4T? Przecież to się rewelacyjnie prowadzi, ciągnie już od dołu i jeżeli trafisz coś, co nie jest zajechane, to nie będzie kosztowało góry pieniędzy. Jeżeli to, czym jeździłaś, było "za spokojne", to może kwestia egzemplarza i przełożeń. Moja Kawka wyrywa na gumę z 3-4 biegu i przy mojej masie 75 kg nie odczuwam "spokoju" ;)

 

A koszty? Kurde, jeżeli ktoś nie odwija manety od startu do mety, to przecież na jednym tłoku robi się te 70-120 motogodzin. Wymiany olejów co 7-10 mh. Cała reszta kosztów taka, jak w 2T, przy czym odchodzi temat wlewania mieszanki, spalania kosmicznych ilości paliwa czy częstych remontów, które są tańsze owszem, ale pod warunkiem, że się je robi samemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wszyscy proponujecie mi 250cm3 ?

Wiem, że większość dziewczyn jeździ na 125/250 i to w 2T, ale większość dziewczyn jest niższa i ważą też troche mniej..
Nie chcę jeździć cały czas po torze, bardziej interesuje mnie enduro

Edytowane przez zankaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie lepiej na tor mx kupić jakiegokolwiek 250 cm3 w 4T? Przecież to się rewelacyjnie prowadzi, ciągnie już od dołu i jeżeli trafisz coś, co nie jest zajechane, to nie będzie kosztowało góry pieniędzy. Jeżeli to, czym jeździłaś, było "za spokojne", to może kwestia egzemplarza i przełożeń. Moja Kawka wyrywa na gumę z 3-4 biegu i przy mojej masie 75 kg nie odczuwam "spokoju" ;)

 

A koszty? Kurde, jeżeli ktoś nie odwija manety od startu do mety, to przecież na jednym tłoku robi się te 70-120 motogodzin. Wymiany olejów co 7-10 mh. Cała reszta kosztów taka, jak w 2T, przy czym odchodzi temat wlewania mieszanki, spalania kosmicznych ilości paliwa czy częstych remontów, które są tańsze owszem, ale pod warunkiem, że się je robi samemu.

 

chyba zartujesz, koszt zabawy exc czy wr 125 w skali kilku sezonów bedzie kilkukrotnie nizszy niz crossówki 4t

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

to nie będzie kosztowało góry pieniędzy.

 

jest w sporcie motocyklowym offoradowym droższe moto w utrzymaniu niż wysilona 250 4T (czy to hard czy cross ) :D ?? chyba nie ma a już cross 250 4t szczególnie.....

 

 

Nie wiem czemu się tak wzbraniasz przed 2t ale to jest najlepsza opcja dla ciebie.

 

śmierdzi, pierdzi ma brzydki dźwięk-nie zapominaj że to kobieta :D

 

 

 

Cieszyłabym się, jeśli dowiedziałabym sie czy kobiety radzą sobie z takimi pojemnościami w terenie.

 

sporo dziewuch lata na xr400 i to z niezłym skutkiem ale xr400 jest duuuużo słabsza (waga podobnie ) i chyba niższa....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...