Jump to content

Yamaha TZR 80 gaśnie


Kewin98
 Share

Recommended Posts

Witam. Mam taki problem ,że około 1 miesiąc temu podczas jazdy zaczął mi gasnąć motor. przejechało się ze 100 m i po prostu gasł , wyczyściłem gaźnik , kupiłem nową świece i fajke ale nie pomogło . Za uwarzyłem że cylek się grzał a chłodnica nie , więc prawdopodobnie była zapowietrzona , próbowałem odpowietrzać ale nie udało się . Gdy się go trzymało troche na obrotach wywalało płyn chłodniczy . Wyczytałem że do wymiany jest uszczelka pod głowicą więc zamówiłem nową . Otrzymałem ją w tym tygodniu. Wyczyściłem obydwie powiechrznie nałożyłem troche sylikonu i złożyłem . Wczoraj chciałem wypróbować czy wszystko ok, ale niestety nie działa tak jak powinno . Jade kręcę go do 6-7 tys i wszystko ok. przejechałem z 1 km i chciałem zawrócić zwalniam wciskam sprzęgło i nagle mi gaśnie , ale dlaczego? Odpaliłem go po chwili (nie chciał na rozrusznik , musiałem na popych) i jade kręcę do 6-7tys i jade tak z 2 km i zaczął mi szarpać pusiciłem z gasu normalnie , po chwili dodałem i znowu zaczął szarpać aż zgasnął . I tak zrobiłem z 10km a zgasł mi chyba ze 4 razy i gaśnie jak naciskam sprzęgło podczas zatrzymywania się . I jeszcze jedno zauważyłem że bierze mi płyn chłodniczy i nie wiem czy go spala bo uszczelka jest nieszczelna czy poprostu się jeszcze odpowietrza , po wymianie uszczelki grzeje się też chłodnica , przed wymianą cały czas była zimna . Proszę o pomoc. Z góry dzięki .



Pomoże ktoś , bo nie mam pojęcia co się dzieje, jak się odpali mocno kopci , przejechałem dzisiaj z 1km (kręciłem go 6-7 tys , jechałem ok 70-80) i chciałem zawrócić puszczam manetke zwalniam , wciskam sprzęgło i nagle gaśnie, nie wiem dlaczego , jak już zawróciłem i odpaliłem zacząłem kręcić do do 9-10 tys ok 100km/h i przejechałem z 500 m i zaczął strasznie mulić i tak chyba z 500 m się robiło i przed domem wcisnąłem sprzęgło i znowu gasł , co się może dziac Proszę o pomoc .



Pomoże ktoś ??

dostałem odpowiedz na innym forum :

 

"jeśli Ci gaśnie podczas zatrzymywania się to , Ci się tarczki kleją bo pewnie są już do wymiany. Na razie możesz spróbować wyjąc je , wyczyścić i złożyć od nowa. Zalej jakimś lekkim płynem np Motul 10w40."

 

może być to winna tarczek ??

Edited by Kewin98
Link to comment
Share on other sites

za niskie wolne obroty i zle wyregulowany gaznik.

uszczekle wymieniles ale moze masz peknieta głowice lub wyszczerbiony cylinder i tego nie zakleisz silikonem

zwalaj głowice i cylinder wyczyśc z silikonu

i zanieś do warsztatu szlifierskiego niech ci pomogą i zeszlifuja jeśli trzeba

uszczekle tez delikatnie wyczyść jak uda ci sie ja zdjac delikatnie to założyśz ja jeszcze raz

dalej bierze ci płyn lub gdzies cieknie i musisz znalezc skad leci

gdy legi woda do cylindra pierscienie sie szybciej wycieraja wiec sprawdz tez pierscienie

wiec czeka cie remont z tego co widze

ale chyba najlepeij bedzie jak oddasz komuś kto sie na tym zna

żebyś nie wymieniał części na darmo bo trzeba umieć zdiagnozować ustreke

Link to comment
Share on other sites

Jaki masz cylinder? Silikon tutaj nic nie pomoże biorąc pod uwagę że płaszczyzna głowicy i cylindra jest ok możesz wysmarować rowek oringu uszczelką w płynie np supergrey albo dirko potem włożyć oring i znowu posmarować i dokręcić odpowiednią siłą i przede wszystkim równomiernie za pomoca klucza dynamometrycznego :) Jeżeli dokręciłeś zwykłym kluczem to na pewno nie równomiernie i pod wpływem temperatury głowica mogła się skrzywić. Zdejmij głowice wysmaruj olejem i połóż na pergaminie który bd przyklejony do szyby tylko delikatnie i w miejscu skrzywienia po prostu głowica nie odciśnie się tak samo możesz sprawdzić płaszczyznę cylindra

Link to comment
Share on other sites

Cylek prawdopodobnie oryginalny TZR 80 bo ma oznaczenia 4ba00 , nie mam żadnych rowków ani oringu bo mam dużą uszczelkę , lekko posmarowałem sylikonem i przykręcałem w miarę możliwości rownomniernie ale zwykłym kluczem bo dynamometrycznego nie posiadam .

Link to comment
Share on other sites

jak w chłodzeniu ciecża może być zwykła uszczelka? te silniki miały na oringi składaną głowice nie na zwykłe uszczelki

A dlaczego niby nie może? Te silniki i duzo innych maja "zwykla" uszczelke pod głowicą.

Link to comment
Share on other sites

to nie jest typ silnika am6 , to jest 4ba00 i nie ma tam żadnych oringów, w poście było wyraźnie napisane że nie ma żadnych rowków na oringi , jak jest w przypadku silników am6 w którym takie rowki są.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...