Skocz do zawartości

Nowy przewód hamulca przedniego


Rekomendowane odpowiedzi

Chcę wymienić risery steru z OEM na 4,5" pull-back.

Okazuje się, że wbrew zapenieniom producenta nie wszystkie kabelki są wystarczającej długości i przewód hamulca bedzie za krótki.

 

Zerknąłem na przewód Hel ale nie rozumiem czemu jest tak prosty w porównaniu do tego OEM (z gumą i stalowymi rurkami).

 

Czy ktoś zakładał już Hel-a?

Czy ten przwód sięga od głównego zbiornika aż do zacisków (powiedzmy ok. metra)? Czy tylko do pierwszego połączenia z tymi OEMowymi stalowymi rurkami (jakieś 20-30cm)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś zakładał już Hel-a?

Czy ten przwód sięga od głównego zbiornika aż do zacisków (powiedzmy ok. metra)? Czy tylko do pierwszego połączenia z tymi OEMowymi stalowymi rurkami (jakieś 20-30cm)?

 

Zakładałem Hel-a na przód w moim RK.

OEM-owe przewody - gumowe i metalowe rurki (również trójnik, jeśli masz dwie tarcze z przodu) nie są demontowalne i wylatują w całości.

Musisz kupić komplet przewodów do połączenia pompy z zaciskami.

 

Na stronie internetowej Hel-a wybierasz (jeśli masz dwie tarcze z przodu):

- czy chcesz mieć dwa długie przewody idące niezależnie od siebie od pompy do zacisków,

- czy tak, jak w OEM-owym przewodach, jeden przewód idący z pompy do trójnika, a dopiero z tego trójnika dwa przewody rozchodzące się do zacisków.

 

Nie ma lipy - wszystko dobiera się na stronie internetowej pod konkretny model moto i rocznik.

Możesz też zamówić dłuższe przewody - podajesz długość, jaką potrzebujesz i nie zastanawiasz się czy przewód bedzie pasował.

Edytowane przez streng9

<span style='color: rgb(128,0,0)'>Absens carens</span>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

...

OEM-owe przewody - gumowe i metalowe rurki (również trójnik, jeśli masz dwie tarcze z przodu) nie są demontowalne i wylatują w całości.

Musisz kupić komplet przewodów do połączenia pompy z zaciskami.

...

 

http://www.helperformance.com/hel-brake-lines-for-harley-davidson-xl883-nightstar-iron-2008-2011.html

 

Z tego wynika ze jest jeden przewód i nie wiem tylko jak długi. Czy zastępuje caly system od zbiorniczka z płynem do zaciskow czy tylko pierwsza czesc (gumowa u mnie) od góry.

 

Edytowane przez punkcik5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najprostszy sposób - i tyczy się też moto ze zmienioną kierą:

1. zobacz jakie są końcówki przy pompie i zacisku (chodzi o kąt gięcia - proste, 45st, czy 90st), i jaki kolor chcesz mieć

2. zmierz sznurkiem długość przewodu na max rozciągniętym zawieszeniu. Dobierz sobie kolor.

3. zamów odpowiedniej długości przewód (kolor), i końcówki (kolor).

Zamawiam co prawda Goodridge, ale w Hel powinno to też tak działać. Zawsze wymieniam przewody hamulcowe, a w obecnym Harym też sprzęgła i nie ma z tym żadnego problemu.

PS

zmiana przewodu OEM zawsze dotyczy całego przewodu. Kombinowany nie małby sensu...(nie polepsza właściwości - a takie zadanie ma przewód w oplocie stalowym).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

http://www.helperformance.com/hel-brake-lines-for-harley-davidson-xl883-nightstar-iron-2008-2011.html

 

Z tego wynika ze jest jeden przewód i nie wiem tylko jak długi. Czy zastępuje caly system od zbiorniczka z płynem do zaciskow czy tylko pierwsza czesc (gumowa u mnie) od góry.

Cały system. Ten przewów-drut-przewód to jedna całość, nierozbieralna. Wymieniasz od pompy do zacisku. Do HEL-a dają też śruby, które w moim przypadku przy pompie okazały się być złe. Dlatego lepiej użyć oryginalnych mimo iż dłuższe.

 

Ja też myślałem o Goodridge, ale nie mieli dla mojego modelu. Wydaje mi się, że jedne i drugie są dobre.

Edytowane przez krakers09
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko, dzięki panowie.Szafir, a czemu wybrales Goodridga ?

Bo jest w pobliskim serwisie, bardzo dobra jakość, dostępne rożne kolory ... I kupiłem już chyba z 6. Poza tym jak coś jest dobre to nie zmieniam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zakupiem w kocu ten przewód na przód i znajdę chwile na doedukowanie jak się ''bleeduje'' to się zabiorę za to.

 

Chce zamówić DOT4 i sprzedają tylko w butelkach 12oz (350ml). Czy wiecie ile mi tego trzeba? Starczy jedna butla czy zamawiać więcej?

W manualu podają specyfikacje i poziom do którego należy napełnić cylinder ale nie podają pojemności układu.

Edytowane przez punkcik5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinno być akurat. Mi mniej więcej tyle poszło. Na wszelki wypadek możesz wziąć dwie. Chyba nieotwarta butelka może stać, a wymienia się co dwa lata.



I polecam użyć strzykawki. Z dołu zasysasz płyn z powietrzem, z góry dolewasz. Inaczej bym całą noc napełniał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...