Skocz do zawartości

Alternator '82 cb 650 naprawa


marcinee
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Naprawiłem alternator w moim cb650-działa jak na razie bez zarzutu.

Opiszę po kolei co i jak bo może się to komuś przyda.

Moto sprowadzone z NL ,kupione ze zdjęć bez oglądania -więc po trzech dniach wyładował sie accu-klasyka.

No ok zacząłem drążyć temat ,w tylnej lampie ledy, odpięte przednie pozycje w kierunkowskazach (wersja USA)-wyrażnie poprzedniemu właścicielowi brakowało prądu , tym bardziej że przednia lampa świeci się po włączeniu zapłonu na stałe.

Pomiary napięcia na accu pokazują 11,6V na wolnych obrotach i bardzo powolny wzrost napięcia do jakichś 13,4V przy 4000-5000tyś po około 1 minucie.

Oglądam regulator-ma przypalona wtyczkę na jednym z żółtych kabli fazowych -wymieniam końcówkę-bez zmian

Zamawiam nowy regler i szukam dalej.

Pomiary statora są prawidlowe czyli około 0,7 Ohma równo na każdej fazie i brak przejścia do masy.

Rotor mierzony na wtyczce ma niby 4,8 Ohma więc w granicach normy.

Przychodzi nowy regler -montuję i jest dużo lepiej tzn wzrost napięcia jest dużo szybszy ale nie tak szybki jak to zwykle bywa-ładowanie jakieś jest bo reflektor i kontrolka luzu wyrażnie sie rozjaśnia po dodaniu gazu-no ok -accu pada po około 50km jazdy-odpalam z "pycha" i wracam do domu.

Dobieram się do rotora ale o tym za chwilę.

Pierwsze co mi się rzuciło w oczy po zdjęciu pokrywy ze statorem z silnika to brak tulejek centrujących w pokrywie -maja być dwie tuleje 8X16 mm i sa po to aby dokładnie ustalać pokrywę na bloku-to jest wazne bo rotor nie może w zadnym przypadku ocierac o stator.

Szczotki jak nowe oryginał Honda.

Sam rotor nosi ślady ocierania o stator i mierzony na ciepło bezpośrednio na pierścieniach ślizgowych ma jakieś 1,5Ohma zaś na zimno 4,6 Ohma czyli złom-ma być od 4,8 do 5,2 Ohma.

Aby zdjąć rotor osadzony na stożku wału potrzebujemy ściągacz w formie śruby wkręcanej w rotor-oczywiście możemy kupić oryginalne narzędzie Hondy za jakąś absurdalna sumę lub kupić dobrą śrubę M18X1,5 za około 3PLN i wyrównujac jej koniec gwintu na tokarce uzyskujemy narzędzie wystarcząjaco dobre.

Ok szukam co można zrobić z rotorem ,oczywiście kupić na Jebay za około 200EUR lub nieco taniej.

Przypomniało mi sie że kiedyś kupiłem przewiniety na nowo wirnik do prądnicy BOSCH do BMW R71 w pewnym zakładzie zajmujacym sie naprawą alternatorów i rozruszników.

Jade z rotorem-ok nie ma sprawy ,przewiniemy,mamy takiego speca co takie rzeczy robi-pan zostawi numer telefonu.

Po dwu dniach telefon-gotowe.

Odbieram -wygląda dobrze,nowe uzwojenie,zalakierowane,przetoczone pierścienie-cena niecałe 200PLN

W miedzy czasie dorabiam nowe tuleje dystansowe pokrywy bo nowe oryginały wprawdzie są w cenniku po 7,5PLN sztuka ale czas oczekiwania moze miesiąc może dłużej-bez sensu.

 

Ok ,zakładam rotor ,pokrywę, podłączam-odpalam i jest bardzo dobrze tzn 12,6V na wolnych i po lekkim dodaniu gazu od razu 13,8V

Pojawia sie kolejny problem tzn silnik nieco inaczej pracuje -cos tak jakby chrobocze lekko w silniku a sama pokrywa alternatora jakby wibruje.

Zdejmuję pokrywę i są wyrażne ślady ocierania rotora o stator- ale dwa przesuniete o 180st tak jakby stator był prawidłowo wycentrowany(nowe tuleje) ale spłaszczony tzn nie okragły.

Wymontowuje stator z pokrywy i pomiary wykazują około 0,5 mm róznicy w pomiarach na krzyż po zewnątrz statora.

Po prostu ktoś go na siłę chyba dokręcał do pokrywy lub pochodzi z jakiegoś powypadkowego moto-nie wiem.

Lekko i z wyczuciem młotkiem na kowadle prostujemy z bratem stator-pomiary wykazują ze jest okragły(oczywiście z dokładnoscią suwmiarki)

 

Nawijam 1 warstwę taśmy lakierniczej na rotor,montuję całość i pokręcamy silnikiem za pomocą koła tylnego-po demontażu nie ma śladów ocierania na taśmie-zakładamy że jest prawidłowo.

 

Montujemy na gotowo i działa bez zarzutu.

 

Przejechałem już jakieś 300km po naprawie i na razie działa prawidłowo -oczywiście alternator bardzo się grzeje(tak jak reszta silnika w sumie) ale nie tak jak głowica -ale jakoś to nie przeszkadza.

Jeżdziłem w goracy dzień po mieście jak tez trasę ok 50km w jedna stronę-bez róznicy w pracy alternatora.

 

Chyba moge polecić fachowca od przewijania rotora-gdyby ktos potrzebował służę namiarami.

 

 

 

 

Do marcinee. Mam też kłopot z wirnikiem alternatora do Hondy cb 650 (1982). Czy możliwe jest przesłanie namiaru do człowieka, który Tobie przewinął?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do marcinee. Mam też kłopot z wirnikiem alternatora do Hondy cb 650 (1982). Czy możliwe jest przesłanie namiaru do człowieka, który Tobie przewinął?

Post z 2013 roku...trochę dawno.

Ten serwis ma doświadczenie w tej kwestii i są zadowoleni klienci więc zadzwoń i pogadaj.

http://www.elserwis.info.pl/stator.html

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Alternator dalej działa-tak samo jak po naprawie.

Namiary na warsztat:

http://elektromechanikaniemce.pl/oferta/

marcinee

 

Znalazłem człowieka w Jastrzębiu Zdroju, który naprawił mi alternator. Jak dotychczas działa. Gość zajmuje sie tylko alternatorami motocyklowymi. Daje 12-miesięczna gwarancję. Tel.: 503038126.

Marcin dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...