LeszekR Posted June 28, 2013 Share Posted June 28, 2013 kupię sobie ten zaworek ale nie rozumię jednej rzeczy mianowicie podczas dodania gazu w gaźniku wytwarza się podciśnienie które powinno kierować paliwo na kolektor ssący a wyrzuca paliwo na filtr powietrza.Moje moto jest z 2003r i ma pompe paliwa podobno w młodszych rocznikach nie ma pompy paliwowej .W gażniku nie widzę wężyka odprowadzającego nadmiar paliwa do baku ,pompa wytwarza napewno większe ciśnienie niż grawitacja z baku i tu też morze być też problem.Mam pytanie czy w razie awarii pompy można podać paliwo grawitacyjnie z baku.Mam moto z 2003r i nie ma żadnej pompy paliwa. Masz chyba niedaleko do Virka na pewno by ten problem rozwiązał, bo na forum to trudna jest naprawa gaźnika. U mnie na iglicy jet jeden rowek bez możliwości przestawiania poziomu paliwa,więc masz jakiś inny typ gaźnika. Iglica zaworka pokryta jest vitonem i zuzycia na niej nie zobaczysz.Jezeli przelewa to proponuje wymienic razem z gniazdem.Iglicy tej z rozpylacza nie ruszaj, bo rozne dziwne rzeczy mozesz spowodowac :).U mnie zakończenie iglicy jest czymś pokryte, na starej nie było widocznego zużycia, ale nie ma gniazda wymiennego, wymieniłem tyko iglicę i jest ok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Virek Posted June 28, 2013 Share Posted June 28, 2013 (edited) Oryginalnie w VTX 1300 gaźnikowym nie ma pompy paliwa tylko jest kranik.No chyba, że coś jest kombinowane. Gdzie u Ciebie jest ta pompa?Zanim będziesz wymieniał zaworek iglicowy to może najpierw spróbuj podłączyć moto do jakiegoś wyskalowanego pojemniczka zamiast zbiornika(duża strzykawka tu mi przychodzi na myśl) i sprawdź czy rzeczywiście ten zaworek nie trzyma. Edited June 28, 2013 by Virek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zbigniew265 Posted June 28, 2013 Author Share Posted June 28, 2013 VTX z2003r ma pompe paliwa ktura umieszczona jest kolo akumulatora pod filtrem paliwa i ma kranik.Co do iglicy to mam taką jak Ty stożek gumo podobny,iglica i dysze były wymieniane ponieważ założony jest hyperchaegeri musiała być ingeręcia w gażnik.Do Virka nie pojadę ponieważ gaźnik raz pluje paliwem raz nie,boję się żeby moto się nie zapalił.Mam pytanie gdzie można kupić ten nieszczęsny zaworek bo nie mogę go namierzyć.Pozdro. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
buchalter Posted June 28, 2013 Share Posted June 28, 2013 np tu http://czescihonda.motorista.pl/ albo tu http://allegro.pl/ir-zaworek-iglicowy-honda-vtx-1300-s-03-i3308282880.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeszekR Posted June 28, 2013 Share Posted June 28, 2013 VTX z2003r ma pompe paliwa ktura umieszczona jest kolo akumulatora pod filtrem paliwa i ma kranik.Co do iglicy to mam taką jak Ty stożek gumo podobny,iglica i dysze były wymieniane ponieważ założony jest hyperchaegeri musiała być ingeręcia w gażnik.Do Virka nie pojadę ponieważ gaźnik raz pluje paliwem raz nie,boję się żeby moto się nie zapalił.Mam pytanie gdzie można kupić ten nieszczęsny zaworek bo nie mogę go namierzyć.Pozdro.Po tel.od Ciebie myślę że pompa o której piszesz, nie jest pompą tylko zaworem zwrotnym, pewnie jest wymagany przy zmianie filtra na hyperchargera. Może on właśnie jest uszkodzony i zakłóca pracę iglicy .Virek podał Ci świetny sposób na sprawdzenie szczelności iglicy. U mnie iglica wygląda dokładnie tak jak w linku buchaltera. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zbigniew265 Posted June 28, 2013 Author Share Posted June 28, 2013 (edited) Ale ten zaworek za 26zł ma stożek metalowy a ja mam stożek pokryty jakąś gumą i kupię ten z hondy dla pewności.Zaworka nie sprawdzę bo nie do końca wiem jak,zostawiłem moto z otwartym kranikiem i zobaczę co się będzie działo jeżeli zaworek nie trzyma to coś powinno kapać chyba że się mylę ale zaworek zamawiam.Pompa paliwowa jest pod drugą cewką za stacyjką za czarną obudową po włączeniu rozrusznika dopiero zaczyna działać ,wydaje mi się że w razie awarii można ją ominąć dlatego nic nie kapie ,zaworek na bank jest do wymiany bo pompa na pewno daje większe ciśnienie niż grawitacja z baku.Pozdro. Edited June 28, 2013 by zbigniew265 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Virek Posted June 29, 2013 Share Posted June 29, 2013 Na 99% w Twoim moto nie ma pompy paliwa (oryginalnie w VTX 1300 z 2003 roku jej nie ma). Może myślisz o systemie PAIR, o tyle może być to mylące, że jest podłączony do gaźnika przez przewód podciśnieniowy, który także idzie do kranika.Tutaj masz fotki tego systemuhttp://tech.bareasschoppers.com/engine/vtx-1300-desmog/No chyba że masz wersję Kalifornijską i mówisz o zbiorniczku EVAP, ale on jest chyba umiejscowiony w okolicach regulatora napięcia.W każdym razie dobrze by było przyglądnąć się przewodom podciśnieniowym, czy wszystkie końce są podłączone.A w ogóle to masz serwisówkę do swojego moto czy działasz po ciemku? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zbigniew265 Posted June 29, 2013 Author Share Posted June 29, 2013 (edited) Mam pompe paliwa podłączoną są do niej dwa przewody elektryczne trzumałem ją w ręce nacisnołem na starter rozrusznika i czułem jak pracuje.Po pracy podam vin ,ja nie umię tego sprawdzić co to za wynalazek.Tego systemu u mnie nie ma co jest na obrasku .Tu znalazłem coś na temat pompy-VTX1300 Motocykle Forum dyskusje Gazeta.pl.Co do serwisówki widziałem ja w wersi angielskiej , Edited June 29, 2013 by zbigniew265 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Virek Posted June 29, 2013 Share Posted June 29, 2013 Jeżeli nie masz dodatkowego zbiornika paliwa gdzieś poniżej gaźnika (były takie wynalazki w USA do montowania na bagażniku), to moim zdaniem najlepiej wywalić tą pompkę paliwa bo nie jest potrzebna i przywrócić instalację paliwową do oryginału. Może rzeczywiście być problem ze szczelnością zaworu iglicowego gdy masz dołożoną pompkę paliwa i podaje wysokie ciśnienie (nie wiadomo jakie).Serwisówki w większości po angielsku, niemiecki się czasem trafi, ale na polski nie licz bo nie ma.Systemu Pair możesz nie mieć bo jest on generalnie do wywalenie, więc pewnie ktoś w USA to zrobił za Ciebie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zbigniew265 Posted June 29, 2013 Author Share Posted June 29, 2013 (edited) Pompa paliwa ma oryginalne mocowania w deklu maskującym węże paliwowe wyglądają na fabryczne wydaje mi się że nic nie było kombinowane.Podaję vin 1HFSC52053A004902 i z góry bardzo dziękuję za rozkodowanie .Gdybym pominął pompę paliwa i puścił paliwo prosto z baku chciałbym dowiedzieć się czy nie ma po drodze jakiś węży podciśnieniowych ponieważ może dostawać za mało paliwa Pozdro.Znalazłem w serwisówce na stronie 17-6 tą pompę . Edited June 29, 2013 by zbigniew265 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
walek1978 Posted June 29, 2013 Share Posted June 29, 2013 Panowie dla jasności i doprecyzowania wiedzy na temat VTX 1300. Rocznik 2003 VTX 1300 poosiadał orginalną pompę paliwa wbudowana przez Hondę. Dopiero po 2003r zrezygnowano z tej opcji i ją zlikwidowano. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
buchalter Posted June 29, 2013 Share Posted June 29, 2013 Tak wygląda to w wersji 2003. Nr 3 - pompa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KarolOrzesze Posted June 29, 2013 Share Posted June 29, 2013 tak one maja pompe, od 2004 juz nie maja, mnie sie wydaje ze to zaworek iglicowy, mialem tak, że niby chodzil dobrze, przejechałem 80 km, i nagle przelał paliwo do filtra powietrza, po chwili znów zapalił i chodził dobrze, najgorsze ze nie widac zuzycia po zaworku ( na dodatek dla zmyłki na sucho trzymał paliwo ), zamowilem nowy w honda i problem sie zakończył. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zbigniew265 Posted June 29, 2013 Author Share Posted June 29, 2013 Dziękuję Wszystkim za odpowiedzi i bardzo prosił bym o podanie z vin jaką mam wersję z góry bardzo dziękuje . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeszekR Posted June 29, 2013 Share Posted June 29, 2013 Ale można pompę wyeliminować bo ja mam 2003r i pompy nie mam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.