Jump to content

Gaźnik vtx 1300 PROBLEM !


Recommended Posts

kupię sobie ten zaworek ale nie rozumię jednej rzeczy mianowicie podczas dodania gazu w gaźniku wytwarza się podciśnienie które powinno kierować paliwo na kolektor ssący a wyrzuca paliwo na filtr powietrza.Moje moto jest z 2003r i ma pompe paliwa podobno w młodszych rocznikach nie ma pompy paliwowej .W gażniku nie widzę wężyka odprowadzającego nadmiar paliwa do baku ,pompa wytwarza napewno większe ciśnienie niż grawitacja z baku i tu też morze być też problem.Mam pytanie czy w razie awarii pompy można podać paliwo grawitacyjnie z baku.

Mam moto z 2003r i nie ma żadnej pompy paliwa. Masz chyba niedaleko do Virka na pewno by ten problem rozwiązał, bo na forum to trudna jest naprawa gaźnika. U mnie na iglicy jet jeden rowek bez możliwości przestawiania poziomu paliwa,więc masz jakiś inny typ gaźnika.

 

Iglica zaworka pokryta jest vitonem i zuzycia na niej nie zobaczysz.

Jezeli przelewa to proponuje wymienic razem z gniazdem.

Iglicy tej z rozpylacza nie ruszaj, bo rozne dziwne rzeczy mozesz spowodowac :).

U mnie zakończenie iglicy jest czymś pokryte, na starej nie było widocznego zużycia, ale nie ma gniazda wymiennego, wymieniłem tyko iglicę i jest ok.

Link to comment
Share on other sites

Oryginalnie w VTX 1300 gaźnikowym nie ma pompy paliwa tylko jest kranik.

No chyba, że coś jest kombinowane. Gdzie u Ciebie jest ta pompa?

Zanim będziesz wymieniał zaworek iglicowy to może najpierw spróbuj podłączyć moto do jakiegoś wyskalowanego pojemniczka zamiast zbiornika(duża strzykawka tu mi przychodzi na myśl) i sprawdź czy rzeczywiście ten zaworek nie trzyma.

Edited by Virek
240club.jpg
Link to comment
Share on other sites

VTX z2003r ma pompe paliwa ktura umieszczona jest kolo akumulatora pod filtrem paliwa i ma kranik.Co do iglicy to mam taką jak Ty stożek gumo podobny,iglica i dysze były wymieniane ponieważ założony jest hyperchaegeri musiała być ingeręcia w gażnik.Do Virka nie pojadę ponieważ gaźnik raz pluje paliwem raz nie,boję się żeby moto się nie zapalił.Mam pytanie gdzie można kupić ten nieszczęsny zaworek bo nie mogę go namierzyć.Pozdro.

Link to comment
Share on other sites

VTX z2003r ma pompe paliwa ktura umieszczona jest kolo akumulatora pod filtrem paliwa i ma kranik.Co do iglicy to mam taką jak Ty stożek gumo podobny,iglica i dysze były wymieniane ponieważ założony jest hyperchaegeri musiała być ingeręcia w gażnik.Do Virka nie pojadę ponieważ gaźnik raz pluje paliwem raz nie,boję się żeby moto się nie zapalił.Mam pytanie gdzie można kupić ten nieszczęsny zaworek bo nie mogę go namierzyć.Pozdro.

Po tel.od Ciebie myślę że pompa o której piszesz, nie jest pompą tylko zaworem zwrotnym, pewnie jest wymagany przy zmianie filtra na hyperchargera. Może on właśnie jest uszkodzony i zakłóca pracę iglicy .Virek podał Ci świetny sposób na sprawdzenie szczelności iglicy. U mnie iglica wygląda dokładnie tak jak w linku buchaltera.

Link to comment
Share on other sites

Ale ten zaworek za 26zł ma stożek metalowy a ja mam stożek pokryty jakąś gumą i kupię ten z hondy dla pewności.Zaworka nie sprawdzę bo nie do końca wiem jak,zostawiłem moto z otwartym kranikiem i zobaczę co się będzie działo jeżeli zaworek nie trzyma to coś powinno kapać chyba że się mylę ale zaworek zamawiam.Pompa paliwowa jest pod drugą cewką za stacyjką za czarną obudową po włączeniu rozrusznika dopiero zaczyna działać ,wydaje mi się że w razie awarii można ją ominąć dlatego nic nie kapie ,zaworek na bank jest do wymiany bo pompa na pewno daje większe ciśnienie niż grawitacja z baku.Pozdro.

Edited by zbigniew265
Link to comment
Share on other sites

Na 99% w Twoim moto nie ma pompy paliwa (oryginalnie w VTX 1300 z 2003 roku jej nie ma). Może myślisz o systemie PAIR, o tyle może być to mylące, że jest podłączony do gaźnika przez przewód podciśnieniowy, który także idzie do kranika.

Tutaj masz fotki tego systemu

http://tech.bareasschoppers.com/engine/vtx-1300-desmog/

No chyba że masz wersję Kalifornijską i mówisz o zbiorniczku EVAP, ale on jest chyba umiejscowiony w okolicach regulatora napięcia.

W każdym razie dobrze by było przyglądnąć się przewodom podciśnieniowym, czy wszystkie końce są podłączone.

A w ogóle to masz serwisówkę do swojego moto czy działasz po ciemku?

240club.jpg
Link to comment
Share on other sites

Mam pompe paliwa podłączoną są do niej dwa przewody elektryczne trzumałem ją w ręce nacisnołem na starter rozrusznika i czułem jak pracuje.Po pracy podam vin ,ja nie umię tego sprawdzić co to za wynalazek.Tego systemu u mnie nie ma co jest na obrasku .Tu znalazłem coś na temat pompy-VTX1300 Motocykle Forum dyskusje Gazeta.pl.Co do serwisówki widziałem ja w wersi angielskiej ,

Edited by zbigniew265
Link to comment
Share on other sites

Jeżeli nie masz dodatkowego zbiornika paliwa gdzieś poniżej gaźnika (były takie wynalazki w USA do montowania na bagażniku), to moim zdaniem najlepiej wywalić tą pompkę paliwa bo nie jest potrzebna i przywrócić instalację paliwową do oryginału. Może rzeczywiście być problem ze szczelnością zaworu iglicowego gdy masz dołożoną pompkę paliwa i podaje wysokie ciśnienie (nie wiadomo jakie).

Serwisówki w większości po angielsku, niemiecki się czasem trafi, ale na polski nie licz bo nie ma.

Systemu Pair możesz nie mieć bo jest on generalnie do wywalenie, więc pewnie ktoś w USA to zrobił za Ciebie.

240club.jpg
Link to comment
Share on other sites

Pompa paliwa ma oryginalne mocowania w deklu maskującym węże paliwowe wyglądają na fabryczne wydaje mi się że nic nie było kombinowane.Podaję vin 1HFSC52053A004902 i z góry bardzo dziękuję za rozkodowanie .Gdybym pominął pompę paliwa i puścił paliwo prosto z baku chciałbym dowiedzieć się czy nie ma po drodze jakiś węży podciśnieniowych ponieważ może dostawać za mało paliwa Pozdro.



Znalazłem w serwisówce na stronie 17-6 tą pompę .

Edited by zbigniew265
Link to comment
Share on other sites

tak one maja pompe, od 2004 juz nie maja, mnie sie wydaje ze to zaworek iglicowy, mialem tak, że niby chodzil dobrze, przejechałem 80 km, i nagle przelał paliwo do filtra powietrza, po chwili znów zapalił i chodził dobrze, najgorsze ze nie widac zuzycia po zaworku ( na dodatek dla zmyłki na sucho trzymał paliwo ), zamowilem nowy w honda i problem sie zakończył.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...