Jump to content

Gaźnik vtx 1300 PROBLEM !


Recommended Posts

Witam zakupiłem niedawno vtx 1300 i mam problem z gaźnikiem z którego przelewa sie paliwo . Moto zaraz po odpaleniu gdy chodzi na wolnych obrotach nic sie nie dzieję natomiast po krótkiej jezdzie z hyperchargera leje sie paliwo . Gaźnik czysciłem osobiscie 4 razy pływak nie jest dziurawy zaworek pływakowy wydaje sie ok . Proszę o pomoc z góry dziękuje .

Link to comment
Share on other sites

Ja bym obstawiał jedna zaworek iglicowy. Jak ujedziesz kawałek to odetnij paliwo i zobacz co się dzieje.

A może coś pomieszane z podłączeniem hyperchargera? przewód podciśnieniowy do hypka i gaźnika nie są jakoś wymieszane? (tak tylko gdybam).

Pozdrawiam

240club.jpg
Link to comment
Share on other sites

patrzyłem na przewody wydaje mi się że nie można ich zamienić a jeśli tak to prosił bym o wytłumaczenie jak powinny być podłączone .Paliwo podczas jazdy zakręcałem ,po odkręceniu paliwa nie było zmian



Jednak kolega miał rację przewody były zamienione poskładałem przejechałem na 2ce prawie do dechy żeby przepalić i problem się skończył.Dzięki za podpowiedz.

Edited by zbigniew265
Link to comment
Share on other sites

patrzyłem na przewody wydaje mi się że nie można ich zamienić a jeśli tak to prosił bym o wytłumaczenie jak powinny być podłączone .Paliwo podczas jazdy zakręcałem ,po odkręceniu paliwa nie było zmian

 

Jednak kolega miał rację przewody były zamienione poskładałem przejechałem na 2ce prawie do dechy żeby przepalić i problem się skończył.Dzięki za podpowiedz.

Virek rzadko się myli jeśli chodzi o VTX-a

...nikt nie będzie mi mówił jak mam żyć i jak mam jeździć, bo nikt za mnie nie będzie umierał...

Link to comment
Share on other sites

Wczoraj przejechałem się z 15km problem znów powrucił .Węże były zamienione te dwa do podgrzewania gażnika wydaje mi się że one są mało ważne.Mam pytanie czy słupek mosiężny z otworami do kturego wkręca się dyszę główną na końcu wygląda na lekko spęczony ,sprawdzę to dzisjaj pod dużą lupą,czy tak ma być.Jeszcze jedno silnik jak jest zimny pali od tyku po przejechaniu kilku km jak jest ciepły trybi bardzo ciężko trzeba dodać z połowę gazu.żeby zapalił.Pozdro.

Edited by zbigniew265
Link to comment
Share on other sites

Odnośnie rozpylacza dyszy głównej to nie podpowiem bo nie mam 1300, a ten gaźnik rozbierałem już jakiś czas temu.

Jeździłeś gdzieś dalej? Jakie wychodzi Ci spalanie na 100km przy spokojnej jeździe?

To palenie na zimnym to na ssaniu czy bez?

Edited by Virek
240club.jpg
Link to comment
Share on other sites

Wczoraj przejechałem się z 15km problem znów powrucił .Węże były zamienione te dwa do podgrzewania gażnika wydaje mi się że one są mało ważne.Mam pytanie czy słupek mosiężny z otworami do kturego wkręca się dyszę główną na końcu wygląda na lekko spęczony ,sprawdzę to dzisjaj pod dużą lupą,czy tak ma być.Jeszcze jedno silnik jak jest zimny pali od tyku po przejechaniu kilku km jak jest ciepły trybi bardzo ciężko trzeba dodać z połowę gazu.żeby zapalił.Pozdro.

To że zapala bez ssania przy tych temperaturach to tak bywa, wynika to z regulacji gaźnika (za mało powietrza)ale niewiele to wpływa na większe zużycie paliwa.

Natomiast złe palenie to moim zdaniem jest nieszczelność zaworu iglicowego, na nim nie widać uszkodzenia czy też zużycia, u mnie po wymianie iglicy wszystko wróciło do normy.

Powinien spalać przy normalnej jeździe około 5,5l na 100km.

Sprawdź czy zaworek ssania się dokładnie domyka bo to ma duże znaczenie odnośnie spalania.

Link to comment
Share on other sites

Na zawór iglicowy patrzyłem przez lupę i nie widać śladu zużycia . Dzisiaj gaźnik został czyszczony na myjce ultradzwiękowej po złożeniu gaźnika i opuszczeniu iglicy o jeden ząbek odpalilem moto i przy przygazówce na biegu jałowym zaczął pluć paliwem z hiperchargera jutro przestawie iglicę na swoje miejsce i zobacze co sie bedzie działo ale głównie chodzi mi o rozwiąznie problemu z laniem paliwa sie z gaźnika z hiperchargera .

Edited by zbigniew265
Link to comment
Share on other sites

Na zawór iglicowy patrzyłem przez lupę i nie widać śladu zużycia . Dzisiaj gaźnik został czyszczony na myjce ultradzwiękowej po złożeniu gaźnika i opuszczeniu iglicy o jeden ząbek odpalilem moto i przy przygazówce na biegu jałowym zaczął pluć paliwem z hiperchargera jutro przestawie iglicę na swoje miejsce i zobacze co sie bedzie działo ale głównie chodzi mi o rozwiąznie problemu z laniem paliwa sie z gaźnika z hiperchargera .

No właśnie jeżeli iglica prawidłowo zamknie dopływ paliwa to nie będzie się lać z filtra.

Stożek na iglicy jest z gumy albo jakiegoś silikonu może są jakieś zmiany struktury które są niewidoczne.

Nowa iglica kosztuje coś koło 80 zł

Sprawdź dokładnie zaworek ssana bo miałem duże problemy z niedomykającym się zaworem.

Link to comment
Share on other sites

Iglica zaworka pokryta jest vitonem i zuzycia na niej nie zobaczysz.

Jezeli przelewa to proponuje wymienic razem z gniazdem.

Iglicy tej z rozpylacza nie ruszaj, bo rozne dziwne rzeczy mozesz spowodowac :).

Link to comment
Share on other sites

kupię sobie ten zaworek ale nie rozumię jednej rzeczy mianowicie podczas dodania gazu w gaźniku wytwarza się podciśnienie które powinno kierować paliwo na kolektor ssący a wyrzuca paliwo na filtr powietrza.Moje moto jest z 2003r i ma pompe paliwa podobno w młodszych rocznikach nie ma pompy paliwowej .W gażniku nie widzę wężyka odprowadzającego nadmiar paliwa do baku ,pompa wytwarza napewno większe ciśnienie niż grawitacja z baku i tu też morze być też problem.Mam pytanie czy w razie awarii pompy można podać paliwo grawitacyjnie z baku.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...