Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżdżę co prawda dopiero drugi sezon moim FLSTC 1340 ale zdążyłem zauważyć że...brakuje mu szóstego biegu tak od 100 km/h.Moc ma ale te obroty takie wysokie :( .Zejście o kilkaset obrotów według mnie dobrze by wpłynęło na pracę silnika i podniosło "komfort" jazdy.Pozostałe przełożenia mi pasują.Tylko brak tego nadbiegu.

Podszkoliłem się trochę teoretycznie a teraz czas na porady ( Wasze ) praktyczne za,które z góry dziękuję :).

Może Ktoś ma w swoim Evo szóstkę (jakiej firmy?) albo gdzieś widział , słyszał ??? Jak się to sprawdza w codziennym użytkowaniu ?

Plusy...minusy...

 

Marzy mi się skrzynia DD6 firmy BAKER ale... :sad:

 

http://bakerdrivetrain.com/dd6

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm... ja mam własnie na "stole" takie EVO z 6 Speed Screamin Eagle.

No i musze się tym czymś męczyc znaczy objeżdzac podczas regulacji.

Kiedyś byłem tą szóstką bardzo podjarany, jak Ty teraz... :cool:

Dziś już wiem, że to porażka, przynajmniej dla mnie.

Wg mnie potrzebny gadget przy silniku EVO 96 cali pracującym na zakresie obrotów 3000 - 6500.

Na OEMie? Syf- szkoda kasy...

Opis dotyczy SE:
Zalety dla OEMa EVO:

- zmniejszenie obrotów na 6-tym biegu przy dalekich trasach co skutkuje obnizeniem temp. silnika i lekką ekonomią ale tylko jak się jeździ z głową.

Wady:

- brak informacji ze szóstka jest wbita- sztywna dzwignia zmiany biegów jak w TC, czyli kicha wielka;

- cena;

- cena;

- cena;

- skrzynia tzw. multiplikacyjna, pracująca w czasie ciągłym na dwóch wałkach i minimum 4 kołach zebatych czyli dużo cześci się cały czas kreci pod obciążeniem...

 

Są inne sposoby na zmniejszenie obrotów- wg mnie bardziej ekonomiczne i duzo bardziej celowe, a jak już nie spełniają poprzednich dwóch zalet to przynamniej ciekawie wygladają... :biggrin: :biggrin: :biggrin:

P.S.

Baker DD6- nie testowałem, Rev Techa 6 speed- nie polecam, bo się zęby lubią posypac, Andrews 6- też nie testowałem..

Żadnej z tych 4 skrzyń nie dotknąbym kijem przez szatę, jak to mówi Robert J. o TC. :) :flesje:

Edytowane przez fisu

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OJJJ...:( Boję się , że mi wybiją na forum "moją szóstkę" z głowy :)

Dzięki WIELKIE za rady !!!

 

Robiłem wywiad środowiskowy tak pół roku temu.Zostawiłem tylko ceny firmy Baker. Oczywiście Bakker był najdroższy a te ceny to najniższe jakie mi zaproponowano za "Bakera".

 

Najwyższa półka...Mercedes wśród skrzyń to :


Baker 11 000 PLN Jest najcichsza i najmocniejsza posiada "skośne zęby".

 


Jims

S&S

Niższa półka to:
Rivera Primo

RevTech

Tragedia to:


Ultima

Demon's


Gotowe sety do skrzyń biegów w cenach brutto :

Baker - 8000 PLN

Jims

S&S

 

Pulley ? Może w tę stronę warto pójść ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sprzedaż swojego hdeka i dołożysz 11T, to kupisz hd z fabryczną 6-tką ;)

Moim zdaniem z większym pulleyem i oryginalnym Evo możesz stracić sporo na dynamice.

Chyba zostanę przy swojej "ruinie" :)

Dzięki za sugestię.

Korci mnie ten BAKER DD6 :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Baker'a DD6, ale nie w EVO a w TC95

Nie jeździłem EVO więc nie mam porównania, ale w stosunku do pięciobiegowej skrzyni w TC obroty przy skrzyni DD6 są niższe o około 500 - 600 obrotów przy prędkościach przelotowych, biegi wchodzą bardziej gładko, a na szóstym biegu daje się jechać bez szarpania od około 45 Mp/h.

Na minus trzeba zaliczyć, że jest więcej mieszania biegami niż przy pięciobiegowej skrzyni.

Piszesz, że brakuje Ci nadbiegu - tu uwaga!!! - szósty bieg w skrzyni DD6 nie jest typowym nadbiegiem i obroty na szóstce przy prędkościach autostradowych wcale nie są jakieś rewelacyjnie niskie - dość często szukam siódmego biegu.
Za to na szóstce silnik ma wystarczającą dynamikę np. do wyprzedzania.

Skrzynia sześciobiegowa z nadbiegiem u Bakera ma oznaczenie OD6.

Edytowane przez streng9

<span style='color: rgb(128,0,0)'>Absens carens</span>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki streng9 :) Porównywałem też ODD6 ale boję się ,że do mojego Evo 1340 szóstka w ODD6 będzie za duża czytaj.moto pozbędzie się dynamiki.Wiem ,że jest kilka opcji przełożeń w tych skrzyniach i można pokombinować (żeby nie przesadzić z tym kombinowaniem!!! ). A jak ze znalezieniem biegu jałowego w DD6 podejrzewam , żę bez problemu :).Miałeś już ją założoną czy sam kupowałeś ?

I gdybym włożył sam wkład do starej oryginalnej obudowy to czy wytrzyma ??? Czy nie bawić się w same sety i brać całość ???

Edytowane przez Darek Warmia-Mazury
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DD6 była już zamontowana kiedy kupowałem moto - fajna jest, ale nie sądzę, abym się zdecydował na wymianę, gdyby było trzeba wydać 8 czy 11 tys. zł. :dry:

 

Bieg jałowy staram się wbijać, kiedy moto jeszcze się toczy i wtedy działa to podobnie jak w standardowej, pięciobiegowej skrzyni, czyli nie ma żadnego problemu :dry:

Duża różnica na plus dla DD6 wychodzi w momencie poszukiwania biegu jałowego na postoju - w DD6 można znaleźć bieg jałowy, może nie aż tak łatwo jak podczas jazdy, ale bez większego problemu i bez używania zbyt dużej siły.

Pewnie wynika to z braku doświadczenia, ale przynajmniej ja, na postoju, nie potrafię znaleźć, albo nie mam serca używać tak dużej siły, jaka jest potrzebna do znalezienia biegu jałowego w standardowej, pięciobiegowej skrzyni.

<span style='color: rgb(128,0,0)'>Absens carens</span>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba zostanę przy swojej "ruinie" :)

Dzięki za sugestię.

Korci mnie ten BAKER DD6 :banghead:

 

o stary - zobaczyłem Twojego H-D'ka i cofam co napisałem... jakbyś dołożył 11 tys to kupiłbyś nowego :)

Piękny Hary! w takiego można inwestować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

o stary - zobaczyłem Twojego H-D'ka i cofam co napisałem... jakbyś dołożył 11 tys to kupiłbyś nowego :)

Piękny Hary! w takiego można inwestować...

Dzięki :)

Tak jeszcze mi się marzy jakiś licznik w stylu retro (ale ciężko z tym do mojego rocznika) no i tylna lampa LED by się przydała .Z zawieszenia pneumatycznego już wyrosłem (na dzień dzisiejszy :biggrin: ) teraz na fali jest skrzynia szóstka !!! Ale chyba muszę jeszcze trochę więcej pojeździć żeby być pewny co się przyda a na co szkoda kasy wywalać.Aaa...chłopaki kuszą mnie jeszcze na wysoką kierę .Na razie się im opieram :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę co prawda dopiero drugi sezon moim FLSTC 1340 ale zdążyłem zauważyć że...brakuje mu szóstego biegu tak od 100 km/h.Moc ma ale te obroty takie wysokie :( .Zejście o kilkaset obrotów według mnie dobrze by wpłynęło na pracę silnika i podniosło "komfort" jazdy.Pozostałe przełożenia mi pasują.Tylko brak tego nadbiegu.

Podszkoliłem się trochę teoretycznie a teraz czas na porady ( Wasze ) praktyczne za,które z góry dziękuję :).

Może Ktoś ma w swoim Evo szóstkę (jakiej firmy?) albo gdzieś widział , słyszał ??? Jak się to sprawdza w codziennym użytkowaniu ?

Plusy...minusy...

 

Marzy mi się skrzynia DD6 firmy BAKER ale... :sad:

 

http://bakerdrivetrain.com/dd6

 

Coś mały ruch w temacie :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle kombinujesz z tym moto. Najpierw usunąleś gadżety żeby odzyskać dźwięk a teraz skrzynia 6. Dałbyś większy pulley i problem z głowy ale wtedy niepotrzebnie usuwałeś gadżety miałbyś trochę więcej mocy i pulley czyli 2 problemy rozwiązane. Ja Ci odradzam 6-tkę. Co z tego że obroty spadną w trasie skoro biegi będziesz miał krótsze, stracisz jeszcze więcej uroku HD niż korzyści z tego wyciągniesz. No i koszty... Ziomek z który pracuję na warsztacie ma 4-kę w Shovlu i mu wystarcza. Z tym że jego 1200 ma więcej mocy w serii niż EVO.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz sęk w tym,że po zmianie wałka ja nie widzę różnicy w dynamice .Już przed zmianą wałka myślałem o szóstce ale mówili , że jak zmienisz na "N"- kę to i mocy ubędzie a tu nic. :blink: Dlatego wrzuciłem temat na forum.Bo wiesz jak się "młody"podpali i naczyta to ciężko zmienić zdanie.A Wasza praktyka to praktyka!!! Porównam jeszcze dokładnie przełożenia oryginalne Evoka i DD6.(tu jest kilka kombinacji).

Dzięki qurim za zabranie głosu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

W 6 to już jest mieszania biegami... 4 z shovla chodzi ok, chociaż kumpel wspomina 3 z panheada z rozrzewnieniem...

 

Shovlem ze zblokowaną skrzynią na 4 kumpel zrobił 450 km bez problemu...

 

IMO czasem też noga mi szuka 6, chociaż przy EG (i generalnie przy stockowym EVO) bardziej sensowny wydaje mi się większy pulley.

 

I tak jak czasem jeżdżę to po ruszeniu wrzucam 1-3-5...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...