Jump to content

Recommended Posts

Jeżdżę co prawda dopiero drugi sezon moim FLSTC 1340 ale zdążyłem zauważyć że...brakuje mu szóstego biegu tak od 100 km/h.Moc ma ale te obroty takie wysokie :( .Zejście o kilkaset obrotów według mnie dobrze by wpłynęło na pracę silnika i podniosło "komfort" jazdy.Pozostałe przełożenia mi pasują.Tylko brak tego nadbiegu.

Podszkoliłem się trochę teoretycznie a teraz czas na porady ( Wasze ) praktyczne za,które z góry dziękuję :).

Może Ktoś ma w swoim Evo szóstkę (jakiej firmy?) albo gdzieś widział , słyszał ??? Jak się to sprawdza w codziennym użytkowaniu ?

Plusy...minusy...

 

Marzy mi się skrzynia DD6 firmy BAKER ale... :sad:

 

http://bakerdrivetrain.com/dd6

 

Link to comment
Share on other sites

Hm... ja mam własnie na "stole" takie EVO z 6 Speed Screamin Eagle.

No i musze się tym czymś męczyc znaczy objeżdzac podczas regulacji.

Kiedyś byłem tą szóstką bardzo podjarany, jak Ty teraz... :cool:

Dziś już wiem, że to porażka, przynajmniej dla mnie.

Wg mnie potrzebny gadget przy silniku EVO 96 cali pracującym na zakresie obrotów 3000 - 6500.

Na OEMie? Syf- szkoda kasy...

Opis dotyczy SE:
Zalety dla OEMa EVO:

- zmniejszenie obrotów na 6-tym biegu przy dalekich trasach co skutkuje obnizeniem temp. silnika i lekką ekonomią ale tylko jak się jeździ z głową.

Wady:

- brak informacji ze szóstka jest wbita- sztywna dzwignia zmiany biegów jak w TC, czyli kicha wielka;

- cena;

- cena;

- cena;

- skrzynia tzw. multiplikacyjna, pracująca w czasie ciągłym na dwóch wałkach i minimum 4 kołach zebatych czyli dużo cześci się cały czas kreci pod obciążeniem...

 

Są inne sposoby na zmniejszenie obrotów- wg mnie bardziej ekonomiczne i duzo bardziej celowe, a jak już nie spełniają poprzednich dwóch zalet to przynamniej ciekawie wygladają... :biggrin: :biggrin: :biggrin:

P.S.

Baker DD6- nie testowałem, Rev Techa 6 speed- nie polecam, bo się zęby lubią posypac, Andrews 6- też nie testowałem..

Żadnej z tych 4 skrzyń nie dotknąbym kijem przez szatę, jak to mówi Robert J. o TC. :) :flesje:

Edited by fisu

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/           https://silentgrayfellow.pl/  

Link to comment
Share on other sites

OJJJ...:( Boję się , że mi wybiją na forum "moją szóstkę" z głowy :)

Dzięki WIELKIE za rady !!!

 

Robiłem wywiad środowiskowy tak pół roku temu.Zostawiłem tylko ceny firmy Baker. Oczywiście Bakker był najdroższy a te ceny to najniższe jakie mi zaproponowano za "Bakera".

 

Najwyższa półka...Mercedes wśród skrzyń to :


Baker 11 000 PLN Jest najcichsza i najmocniejsza posiada "skośne zęby".

 


Jims

S&S

Niższa półka to:
Rivera Primo

RevTech

Tragedia to:


Ultima

Demon's


Gotowe sety do skrzyń biegów w cenach brutto :

Baker - 8000 PLN

Jims

S&S

 

Pulley ? Może w tę stronę warto pójść ???

Link to comment
Share on other sites

Ja mam Baker'a DD6, ale nie w EVO a w TC95

Nie jeździłem EVO więc nie mam porównania, ale w stosunku do pięciobiegowej skrzyni w TC obroty przy skrzyni DD6 są niższe o około 500 - 600 obrotów przy prędkościach przelotowych, biegi wchodzą bardziej gładko, a na szóstym biegu daje się jechać bez szarpania od około 45 Mp/h.

Na minus trzeba zaliczyć, że jest więcej mieszania biegami niż przy pięciobiegowej skrzyni.

Piszesz, że brakuje Ci nadbiegu - tu uwaga!!! - szósty bieg w skrzyni DD6 nie jest typowym nadbiegiem i obroty na szóstce przy prędkościach autostradowych wcale nie są jakieś rewelacyjnie niskie - dość często szukam siódmego biegu.
Za to na szóstce silnik ma wystarczającą dynamikę np. do wyprzedzania.

Skrzynia sześciobiegowa z nadbiegiem u Bakera ma oznaczenie OD6.

Edited by streng9

<span style='color: rgb(128,0,0)'>Absens carens</span>

Link to comment
Share on other sites

Dzięki streng9 :) Porównywałem też ODD6 ale boję się ,że do mojego Evo 1340 szóstka w ODD6 będzie za duża czytaj.moto pozbędzie się dynamiki.Wiem ,że jest kilka opcji przełożeń w tych skrzyniach i można pokombinować (żeby nie przesadzić z tym kombinowaniem!!! ). A jak ze znalezieniem biegu jałowego w DD6 podejrzewam , żę bez problemu :).Miałeś już ją założoną czy sam kupowałeś ?

I gdybym włożył sam wkład do starej oryginalnej obudowy to czy wytrzyma ??? Czy nie bawić się w same sety i brać całość ???

Edited by Darek Warmia-Mazury
Link to comment
Share on other sites

DD6 była już zamontowana kiedy kupowałem moto - fajna jest, ale nie sądzę, abym się zdecydował na wymianę, gdyby było trzeba wydać 8 czy 11 tys. zł. :dry:

 

Bieg jałowy staram się wbijać, kiedy moto jeszcze się toczy i wtedy działa to podobnie jak w standardowej, pięciobiegowej skrzyni, czyli nie ma żadnego problemu :dry:

Duża różnica na plus dla DD6 wychodzi w momencie poszukiwania biegu jałowego na postoju - w DD6 można znaleźć bieg jałowy, może nie aż tak łatwo jak podczas jazdy, ale bez większego problemu i bez używania zbyt dużej siły.

Pewnie wynika to z braku doświadczenia, ale przynajmniej ja, na postoju, nie potrafię znaleźć, albo nie mam serca używać tak dużej siły, jaka jest potrzebna do znalezienia biegu jałowego w standardowej, pięciobiegowej skrzyni.

<span style='color: rgb(128,0,0)'>Absens carens</span>

Link to comment
Share on other sites

 

o stary - zobaczyłem Twojego H-D'ka i cofam co napisałem... jakbyś dołożył 11 tys to kupiłbyś nowego :)

Piękny Hary! w takiego można inwestować...

Dzięki :)

Tak jeszcze mi się marzy jakiś licznik w stylu retro (ale ciężko z tym do mojego rocznika) no i tylna lampa LED by się przydała .Z zawieszenia pneumatycznego już wyrosłem (na dzień dzisiejszy :biggrin: ) teraz na fali jest skrzynia szóstka !!! Ale chyba muszę jeszcze trochę więcej pojeździć żeby być pewny co się przyda a na co szkoda kasy wywalać.Aaa...chłopaki kuszą mnie jeszcze na wysoką kierę .Na razie się im opieram :)

Link to comment
Share on other sites

Jeżdżę co prawda dopiero drugi sezon moim FLSTC 1340 ale zdążyłem zauważyć że...brakuje mu szóstego biegu tak od 100 km/h.Moc ma ale te obroty takie wysokie :( .Zejście o kilkaset obrotów według mnie dobrze by wpłynęło na pracę silnika i podniosło "komfort" jazdy.Pozostałe przełożenia mi pasują.Tylko brak tego nadbiegu.

Podszkoliłem się trochę teoretycznie a teraz czas na porady ( Wasze ) praktyczne za,które z góry dziękuję :).

Może Ktoś ma w swoim Evo szóstkę (jakiej firmy?) albo gdzieś widział , słyszał ??? Jak się to sprawdza w codziennym użytkowaniu ?

Plusy...minusy...

 

Marzy mi się skrzynia DD6 firmy BAKER ale... :sad:

 

http://bakerdrivetrain.com/dd6

 

Coś mały ruch w temacie :(

Link to comment
Share on other sites

Źle kombinujesz z tym moto. Najpierw usunąleś gadżety żeby odzyskać dźwięk a teraz skrzynia 6. Dałbyś większy pulley i problem z głowy ale wtedy niepotrzebnie usuwałeś gadżety miałbyś trochę więcej mocy i pulley czyli 2 problemy rozwiązane. Ja Ci odradzam 6-tkę. Co z tego że obroty spadną w trasie skoro biegi będziesz miał krótsze, stracisz jeszcze więcej uroku HD niż korzyści z tego wyciągniesz. No i koszty... Ziomek z który pracuję na warsztacie ma 4-kę w Shovlu i mu wystarcza. Z tym że jego 1200 ma więcej mocy w serii niż EVO.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Link to comment
Share on other sites

Widzisz sęk w tym,że po zmianie wałka ja nie widzę różnicy w dynamice .Już przed zmianą wałka myślałem o szóstce ale mówili , że jak zmienisz na "N"- kę to i mocy ubędzie a tu nic. :blink: Dlatego wrzuciłem temat na forum.Bo wiesz jak się "młody"podpali i naczyta to ciężko zmienić zdanie.A Wasza praktyka to praktyka!!! Porównam jeszcze dokładnie przełożenia oryginalne Evoka i DD6.(tu jest kilka kombinacji).

Dzięki qurim za zabranie głosu :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

W 6 to już jest mieszania biegami... 4 z shovla chodzi ok, chociaż kumpel wspomina 3 z panheada z rozrzewnieniem...

 

Shovlem ze zblokowaną skrzynią na 4 kumpel zrobił 450 km bez problemu...

 

IMO czasem też noga mi szuka 6, chociaż przy EG (i generalnie przy stockowym EVO) bardziej sensowny wydaje mi się większy pulley.

 

I tak jak czasem jeżdżę to po ruszeniu wrzucam 1-3-5...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...