Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie, EVO 1995 z górną odmą wywala olej do filtra powietrza.

 

Nie są to jakieś kosmiczne ilości, ale po 100 km są 2-3 krople na ryju silnika.

 

2 lata temu było OK, w zeszłym roku regeneracja pompy oleju i tajemnicze zaginięcie klina od zembatki pompy... Co prawda przejrzeliśmy dokładnie czy nie wpadł do kanału olejowego, ale nigdzie się nie znalazł na podłodze też nie, chociaż mógł wpaść w jakiś zakamarek)... Czyżby to?

 

W tym samym czasie były też wymieniane uszczelnienia top-end, bo brał olej - przyczyną były zużyte uszczelniacze zaworów. Grzybki odmy też były zmienione, bo stare były już twarde. Cały zestaw uszczelnień na top-end James Gaskets.

 

Czy ktoś z Was ma jakieś sugestie? Chodzi o to, żeby skompletować wszystko zanim sprzęt będzie rozbierany, a przynajmniej sprawdzić dostępność, żeby nie ugotować się z rozbabranym sprzętem na 2 tygodnie...

 

Z góry dzięki

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam M., w głowicach są gumowe grzybki, które działają jak zawory zwrotne, a nadmiar oleju jest kierowany do filtra powietrza. Teoretycznie w głowicy jest miejsce na separację oleu przed tym grzybkiem, chociaż przy większej ilości robi się aerozol wydmuchiwany do filtra powietrza.

 

Próbowałem czytać coś na amerykańskich forach, tam opisują że przyczyną jest backpressure z komory korbowej jak sa walnięte pierścienie, ale u mnie kompresja jest OK. Muszę sprawdzić sugestię, że wywala więcej oleju przy hamowaniu silnikiem, tak też piszą za wielką wodą...

 

Jak na razie przyuważyłem, że bardziej pluje po dobrym rozgrzaniu (ciepło i długa, szybka trasa) niż wokół komina....

 

Generalnie to z krótkiego śledztwa wynika, że przyczyną może być:

1. Backpressure z komory korbowej przy zuzytych pierścieniach, (u mnie jest OK)

2. Przytkane obudowy lifterów

3. Przytkany kanał powrotny

4. Zużyta pompa oleju (pompa po regeneracji, ciśnienie oleju w porządku - Elka ma zegar)

 

Punkty 2 i 3 muszę sprawdzić... Chociaż 2 powinno być w porządku....

 

Generalnie nie znalazłem informacji bardziej szczegółowych, część ludzi z USA podchodzi do tego, że TTTM (Ten Typ Tak Ma) i albo leją pół kwarty oleju mniej, albo przedłużają wylot odmy pod ramę i dają mały filterek na końcu, żeby silnik nie ssał syfu...

 

Coś jeszcze widziałem, że S&S ma do BigTwinów inny zawór sterujący odmę, nie jest obrotowy, tylko ma klapki, i jest to ponoć lepsze, ale znalazłem tylko jedną opinię na ten temat... To to: http://www.sscycle.com/product/Breather-Reed-Valve-Assembly-p20228.html

 

Może to jest droga do rozwiązania....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem wczoraj... jakośc się nie zamieściło... nie wiedzieć czemu... :wink:

 

Przyczyn może być kilka.
Oto one:
-szczelnosć pierścieni tłokowych łatwe do sprawdzenia- wykonać Leak test (nie próbe ciśnienia sprężania, a właśnie leak test).
- luzy na zaworze odmy
- katy otwarcia i zamkniecia zaworu odmy (było to zmieniane w tych silnikach na przestrzeni lat i ma wpływ na rodzaj załozonego wałka (chodzi tu głównie o zakres predkości użytkowych silnika).
- wykonanie przekładek rockerboksów- czasami są chropowate w miejscach mocowania Umbrelli- za zimny metal lub za zimna forma była podczas formowania wtryskowego tego detalu - sorki za wykładzik- taaakie zboczenie zawodowe..
- rodzaj umbrelli- ja stosuje te z Cometica- mają grubcze kapelusze od oryginałów (w Jamesie nie wiem jak jest- nie stosuje)- w sumie jeszcze nie doszedłem do tego jaki to ma wpływ, ale.... ja nie narzekam... teraz mam ten problem w mojej ELI, to zwróce uwage szczególną i spróbuje coś więcej napisac jak się temu przyjrzę.
Ze swojej strony mogę powiedzięć tak- dobrze poskładane EVO i w pełni sprawne nie rzuci oleju przy normalnej jeździe. Po gonitwie- ma prawo.
- trzeba zobaczyć czy umbrella po wymianie (czyli ta nowa) nie ma za dużego luzu i zbyt dużej sztywności aby się zamknąć no i czy jej trzonek nie lata sobie w przekładce rockerboxu.
No i to chyba tyle... :wink:

Nie wiem, czy cos pomogłem...

Wskazujecie, że przypadek ten ma miejsce po regeneracji pompy... hm... pomyslmy zatem.... tak, jest jeden malutki myk... sposób zamontowania (czyli precyzja montażu), usytuowanie (czyli wiedza jak to ma być załozone w którą stronę) simmeringa pompy oleju oraz sam sposób montazu osi pompy oleju, który może (wazne: może nie musi) mieć wpływ na jego uszkodzenie.

Złe zregenerownie pompy też może być przyczyną, ale tu nie moge jednoznacznie powiedzieć jak to się ma do poszczególnych rodzin sprzętów (Soft, Touring i inne) Soft na to cierpi bardziej, Touring pewnie mniej (ale tu pewności nie mam). Jest to dośc trudne do zaobserwowania. Najprościej jednak obserwowac to zjawisko na długich trasach. Czyli przez pierwsze kilkadziesiąt kilometrów będzie podciekać bardziej. Pózniej już nie. Moze to zwróciło Waszą uwage???

Najlepiej opisac JAK ta pompa została zregenerowana... bo regeneracja pompy oleju w EVO nie polega tylko na wymianie części.
To że pompa trzyma cisnienie to tez zaden wykładnik... bo akurat nie ta sekcja za to odpowiada.

Piszac o przyczynach pomijam takie oczywiste sprawy jak źle pozakładane uszczelki, lub np. niewłasciwy dobór uszczelek do rocznika sprzętu bo mam nadzieje, że każdy umie czytać uwaznie...

No i jeszcze... po ostrej gonitwie EVO ma prawo upuścić 2-3 krople oleju na ziemię, przy zewnetrznej odmie. Pisze o tym wyraźnie Sonny Barger w swej książce. :)

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojej strony uwaga ze dobre sprezanie nie koniecznie mowi o dobrym stanie pierscienia olejowego, ale ogolnie iloscia kilku kropel bym sie nie przejmowal.

W krancowym przypadku przejmalstwa, jesli ktos nie moze z tym zyc to jak wyzej Blacky - dluzszy waz i filterek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie to ja spieszylem sie i zle napisalem.

Musza byc powiekszone luzy pierscieni dla wiekszych przedmuchow, co dla 17 letniego motocykla jest dosc normalne.

Dalej uwazam ze ta iloscia oleju w filtrze nie ma sie co przejmowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie tłoki, pierścienie i cylindry były mierzone, kompresja nominał, leak test OK, nie pamiętam juz wyników, ale sam byłem zaskoczony, że silnik po 50kkm i 17 latach nadal mieści się w tolerancji nominału.... Pompa po oględzinach i sprawdzeniu wszystkiego została poskładana dobrze, nie robię takich rzeczy bez manuala. Uszczelnienia, sprężynki i kulka nowe, niewłaściwe uszczelnienia lub źle założone nie wchodzą w rachubę.... Nie rozbierałem lower-endu, może faktycznie są luzy na wałku odmy....

 

Stare umbrelle były twarde, te nowe z Jamesa były bardziej miękkie i ładnie przylegały. Grzybek jest grubszy, trzonek siedzi ładnie. Powierzchnię przylegania obejrzałem, nie wyglądało, żeby tam mógł być problem z przyleganiem - o tych problemach z odlewami rockerboxów słyszałem wcześniej....

 

Na razie poobserwuję, najwyżej przedłużę odmę pod motocykl i w nosie... Po sezonie rozbiorę lower-end i sprawdzę, co tam się dzieje i pewnie zamontuję ten reed valve z S&Sa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Miałęm taki przypadek. Przy spokojnej jeździe nic sie nie działo ale jak byl rozgrzany to i mocniej go przegonilem to lubiał chlapnać na zbiornik oleju z( gorej ) odmy. U mnie okazało sie ze jakas menda bawiła się manetka gazu na postoju i musiało to mieć miejsce kila razy pod moją nieobecność. Efektem było paliwo w oleju. Czyli roscieńczony olej i podniesiony jego poziom. Po wymianie oleju problem zniknął. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...