Skocz do zawartości

Obniżenie obrotów w TC - film instruktarzowy


Rekomendowane odpowiedzi

Film

koledzy co za czary on robi z swoim TC , że potrafi tak regulować obroty silnika. To jakiś fake , czy da się to zrobić?

 

<p>była mz - była xj600s - była vn800 - była vl 800 - był Road King 1550 - był Fat Boy TC 96 - była Electra TC - był Night Rod - był Heritage Softail TC jest Electra i Softail Springer - malina. :wub:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj bardzo podobnie chodzi - w koncu tez RK Custom ;) a na powaznie nie wiem dokladnie co to za patent, ale wyglada mi to na regulacje owarcia przepustnicy/ dolotu powietrza. Przy moim zestawie filtra z Arlena Nessa tez taka srubka jest, ktora jak kiedys mi sie wykrecila to moto jak odrzutowiec chodzil, a jak ja wkreciles na maks to sobie tak pykal.

Jest jedno ale - na tym filmie nie slychac odglosow walu. :) Czyli obnizyc mozna z palcem w d... i to na oryginalnym wtrysku ale w TC96, a taki jest na filmie nie warto z tym przeginac bo wykonczysz wal. No i smarowania brakuje.

Ja mam na TMaxie ustawione wolne na okolo 790-800 i jest to ustawienie zdroworozsadkowe. Na 700 zejdziesz i tez moto bedzie dobrze reagowac na dodanie gazu ale silnik juz slychac. Jak zejdziesz na 550 jak na niektorych filmikach w necie to silnik chce z ramy wyskoczyc, a walu az zal sluchac.

Dac sie da - fake to nie jest, ale jak ustawisz za nisko to za wyjatkiem paru chwil radosci mozesz tez dac po dupie silnikowi.

Musze kiedys mojego RK nagrac jak schodzi z obrotow. :)

Edytowane przez vpower

AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Gość pisze pod klipem że ma manualny kontrrol zamast seryjnego, sam to podobno skonstruował, dlatego tak działa i silnik schodzi w dół. Seria jest durna bo co z tego że wykręcisz ogranicznik przepustnicy skoro elektronika sama sobie podniesie obroty obejściem. Walka z wiatrakami. Elektronicznymi...

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pisze pod klipem że ma manualny kontrrol zamast seryjnego, sam to podobno skonstruował, dlatego tak działa i silnik schodzi w dół. Seria jest durna bo co z tego że wykręcisz ogranicznik przepustnicy skoro elektronika sama sobie podniesie obroty obejściem. Walka z wiatrakami. Elektronicznymi...

To ciekawe co ja mam, ze jak na Faaku na oryginalnym jeszcze wtrysku ta durna srubka mi sie sama wkrecala to moto ledwo przebieralo walem a obroty spadaly az moto zdechlo. Elektronika nie ingerowala w podniesienie obrotow. :blink:

AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość dolce vita

Chlopaki jak milo widziec komentarze pod swoim filmem :) Rzeczywiscie mozna to zrobic i to bardzo niewielkim kosztem. Zrobilem to i wiem. Macie pytania to pytajcie.

Mówisz i masz.Jak to zrobiłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówisz i masz.Jak to zrobiłeś?

Wiec...

dopadlem niedzialajacy czujnik (od renault clio) wybebeszylem go z elektroniki, powiekszylem odrobine otwory mocujace tak aby pasowal tak samo jak oryginalny. Natepnie kupilem nagwintowany pret, sprezyne i trzy nakretki. Dwie wstawilem do srodka czujnika i zalalem takim dwuskladnikowa masa ktora po zastygnieciu staje sie twarda jak metal.wymierzylem dlugosc preta, odcialem, nawiercilem zeby wszedl do srodka ten metalowy grzybek z czujnika oryginalnego (renault) wcisnalem go i dla pewnosci zalalem ta masa co staje sie jak metal po wyschnieciu. Ta czesc zostala w ten sposob zakonczona. Druga czesc czyli ta zewnerzna zostala zakonczona sprezyna, (ktora nie pozwala temu urzadzeniu wykrecac sie samoistnie pod wplywem drgan silnika) i nakretka do recznej regulacji (ona zostala przyspawana po to zeby nie ona sama sie krecila tylko zeby ulatwiala regulacje calym mechanizemem). Na filmie musialem uzyc obu rak zeby regulowac obroty, lecz pozniej wpadlem na pomysl zeby dospawac zgrabna dzwigienke, zbym mogl operowac tym bez wysilku i jedna reka. I juz gotowe. Zalozylem i dziala juz od kilku miesiecy. Nic sie zlego nie dzieje. Przy odpalaniu przekladam dzwignie na wyzsze obroty i odkrecam troszke gaz zeby zgrabnie odpalil. Odpala pieknie i wszystko jest ok.

Po czasie uzytkowania doszedlem do wniosku, ze tak naprawde to tylko taki bajer, bo przeciez motocykl jest do jazdy a nie do pykania na wolnych obrotach wiec mysle ze to nie jest konieczny zabieg. Wiekszosc czasu i tak jezdzi sie na obrotach. Chcialem jednak sprobowac i udowodnic sobie ze mozna jak sie pomysli i jak sa checi. Koszt tego byl znikomy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gratuluje pomysłowości ;)

mógłbyś to opatentować i zacząć produkcje ...i na allegro ;)

He he, pewnie tak. Tylko musialbym sprawdzic jakos wydajnosc pompy oleju , zapotrzebowania na chlodzenie i smarowanie w stosunku do niskich obrotow. Najprostrzym sposobem jest poprostu przygazowanie co jakis czas stojac na swiatlach czy tez na dluzszym postoju, to mu da oleju troche zeby wyrownac braki (jesli wogole sa)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 9 lat później...

Cześć!

Shovell chodził tak sam z siebie. Fakt, że był na gaźniku. Miał podobną moc. W kingu - prawie osiągnąłem ten sam efekt za pomocą regulacji linką gazu, ale to "prawie" - nie to samo...Czy można zastąpić wtrysk gaźnikiem???

pozdrawiam - Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...