Skocz do zawartości

Kawasaki ZXR750J1 1991r. Problem z gaźnikami?


WojtekZXR750
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z motocyklem Kawasaki ZXR750 J1 1991r. Zakupiłem go 2 lata temu. Po zakupie przeszedł drogi serwis. Wymiana rozrządu, oleje, filtry, klocki, opony i wszystkie płyty oraz synchronizacje i regulacje :). Sezon 2011 przejeździłem cały bez problemów zrobiłem jakieś 4700km. W sezonie 2012 moto też zostało przygotowane do sezonu, stary ale kasy na niego nie żałowałem. Po zrobieniu około 1000km. Moto czasami zaczynało przerywac tak jak podczas zalania świec. Było wtedy czuć spadek mocy oraz zapach paliwa. Ale po przegazowaniu mu przechodziło, teraz już sezon trwa ja jak głupi nakupiłem olejów filtrów nawet nowe opony zamówiłem dzisiaj a się okazało, że daremnie... Moto po odpaleniu chodzi na 3 cylindry czasami na 2. Z wydechu kopci na siwo takim gęstym dymem taką nieprzepaloną benzyną czuć. A z okolic gaźnika leje się paliwo z jednej z rurek. Teraz już w ogóle nie chce mi nawet odpalić. Co mogło się stać? Mieszkam w takim miejscu gdzie nie ma serwisu motocyklowego. Do najbliższego mam z 60km. Miał ktoś takie objawy? Dam rade to sam naprawić?

 

Z góry dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam Wojtek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie słyszałem od ludzi, że te modele miały problemy z gaźnikami. O 17 ide do garażu to zerknę. Czy jeśli zaworek się zawiesi to konieczna jest naprawa gaźnika? Bo na Alledrogo są zestawy naprawcze na jeden gaźnik za 80zł. Jest w nim zaworek iglicowy i jakieś uszczelki.

Jeszcze jedno pytanie. Lekko kapie mi olej z okolic predniej zębatki. Czy to może byc uszczelka wałka zdawczego? Jak tak to moge nią czymś zastąpić? Przeszukałem cały internet i nigdzie takiej nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym olejem w okolicach zębatki to sprawdź najpierw czy to nie smar z łańcucha. Ja tak kiedyś miałem jak za mocno posmarowałem to kapało i wyglądał jak olej. A jeżeli okaże się że to jednak uszczelniacz to można by było sprawdzić jego rozmiar i jeżeli jest standardowy to kupisz w sklepie z uszczelniaczami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz sprawdzić w jakim stanie są te zaworki. Ona mają końcówki w kształcie stożka i jeśli są w jakiś sposób uszkodzone lub czubki są zaokrąglone to trzeba wymienić. Ale przede wszystkim czyszczenie, najlepiej w myjce i regulacja.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha czyli po takim rozebraniu gaźnika i czyszczeniu zaworków będe musiał jechac na synchro gaźników? Bo chciałem odpuścić sobie. Zawory i gaźniki robiłem co 6000km. A od kiedy robiłem wszelkie regulacje zrobiłem 1000km tylko, że potem ładny rok stał bez odpalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie trzymaja ci zaworki komor plywakowych, a obecnie masz juz pewnie paliwo w oleju - sprawdz to i najlepiej po naprawie

gaznikow zmnien olej.

Sprawdz rowniez czy kranik nie cieknie w polozeniu ON jezeli masz kranik podcisnieniowy i nie przelewa paliwa do kolektora

ssacego wezykiem podcisnienia.

W zaleznosci od tego jak masz zrobione iglice tych zaworkow wystarczy same przeczyszczenie, albo wymiana.

Jak chcesz to robic sam to dawaj foty w tym watku, ja uwazam ze bezpieczniej odstawic motocykl do serwisu.

Po wymianie / naprawie zaworkow synchro nie jest potrzebne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojtek - Tak jak Adam napisal - przycial sie ktorys zaworek iglicowy w gazniku. Ja proponuje Ci wziac mlotka i drewniana czescia lekko stuknac w gazniki jesli mozesz. Czasami po zimie zaworki sklejaja sie i puszczaja. Jak nie pomoze to trzeba zrzucic i wyczyscic gniazda z zaworkami, albo wymienic. Koszt nieduzy bo ok 10zl.

 

Kranik mozesz darowac bo w tym modelu jest pompa paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze wiedziec.

Jesli zaworki sklejaja sie to dalej beda sie sklejac.

W takim wypadku najlepiej zdjac gazniki , rozebrac i dac na myjke.

No jezeli masz za duze parcie na jazde to stosuj patent Jimmiego i rozklejaj okresowo mlotkiem :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Zaworki w 3 gaźnikach są ok. W jednym zaworek był zawieszony i ma końcówkę inna niż reszta. Już zamówiłem taki zaworek. Czy to może być przyczyną wycieku oleju z okolic wałka zdawczego przedniej zębatki? Może benzyna uszkodziła uszczelkę skoro była w oleju? Olej wyglądał ok z koloru ale nie był taki gęsty jak być powinien. Więc musze sprawdzić dokładnie skąd mi tam kapie olej i dopiero potem wymienie bo teraz szkoda wymieniać, jak i tak uszczelka jakaś do wymiany. Dobrze, że pomogliście bo obawaiłem się najgorszego... kolega straszył, że poszła mi głowica.

Ja to mam pecha z motocyklami. Co nie kupie to dbam wymieniam, serwisuje kupe kasy ładuje a i tak zawsze coś się kaszani. Kumpel w CBR 600 F3 przez 3 sezony nic nie ruszał nawet oleju nie zmienial i ciągle jeździł bez problemów żadnych. Ja to jestem jakiś pechowy pozdrawiam.

Edytowane przez WojtekZXR750
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat ZXR 750 to wymagajacy czestych serwisow motocykl, a sam serwis tez kosztowny ;-)

Wymien ten jeden i powinno byc OK.

 

Co do uszczelniacza walka zdawczego - zobacz czy to na pewno to - Trzeba wszystko dobrze wymyc itp. Jesli smarujesz lancuch olejem, albo czyms podobnym to tez tam olej bedzie sie zbierac. Na odleglosc sie tego nie zdiagnozuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używałem spray'u do smarowania łańcucha. I miałem manie na tym punkcie co 300km go psikałem. Ale to by aż tak tam mogło się uzbierać by teraz się skraplać? Bo jest taka mała plamka i się nie powiększa. Ale jak ojciec moto przestawiał to po kilku dniach znowu jest plameczka jak po kilku kroplach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w tym problem, że nie może mi nic kapać. Jestem taki pedancik pod tym względem, że w moto i samochodzie nic nie może kapac stukać itp. :)

Prędzej w tym zxr 750 coś mi tukało pod siedzeniem z okolic koła i tak mnie denerwowało strasznie a nie mogłem dojść do tego skąd te stuki. To wymieniłem tylni amortyzator + wszsytki łożyska tylniego wahacza. A okazało się, żeobejma tłumika była słabo dokręcona i tłumik mi pukał na dziurach :biggrin: . A ja kupe kasy wywaliłem i żona potem się 2 tyg wydzierała, że o moto dbam i kasy wiecej ładuje niż w mieszkanie i nią ;) .

 

PS: Wymieniłem wczoraj te zaworki iglicowe i moto ładnie chodzi :biggrin: dziękuje wszystkim za pomoc. Mam tylko nadzieję, że nic się nie stanie bo jak wiadomo niedzielna praca się w gó*** obraca. No ale co zrobić jak tylko w ten dzień miałem czas by coś zdziałać.

 

I jeszcze jak ktoś wie gdzie w opolskim jest dobry i tani tapicer to proszę o info. Obszycie fotela chce dać nowe bo te juz lekko popękały.

Dziekuje i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...