SamotnyWilk Posted April 6, 2013 Tak wyglada akumulator w technologii AGM,który dostawał przez pare godzin wysokie napięcie z racji tego ,ze spalił sie regulator napięcia. Co to tematu nic nie powinno się stać ta nakrętka ,która się urwała,jest zrobiona z takiego plastiku ,ze kwas nie rozpuści go ani nie stopi. Więc spokojnie, do żadnego zwarcia też nie dojdzie bo jak ktoś wyżej napisał plastik nie jest przewodnikiem prądu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ficcal Posted April 9, 2013 Dzięki za odpowiedzi, może podpowiecie mi gdzie szukać takiej plastikowej śrubki ? Czy jak inaczej poradzić sobie z niezamkniętą celą? Quote Share this post Link to post Share on other sites
ziomek30 Posted April 9, 2013 Wszystkie elementy plastikowe w akumulatorze wykonane sa z polipropulenu ktory jest odporny na kwas , dlatego zastapienie tej nakretki innym plastikiem moze spowodowac jego stopienie . Proponuje ci isc do jakiegos wiekszego sklepu.z aku moze beda mieli z jakiegos uzywanego na zbyciu . A ten korek to jest u ciebie wciskany czy wkrecany ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
ficcal Posted April 10, 2013 (edited) Wkręcany.. może spróbuję go przykleić na stałe, ponieważ oderwała się dolna część, górna pozostała. Edited April 10, 2013 by ficcal Quote Share this post Link to post Share on other sites
ficcal Posted April 28, 2013 Nie mogę przykleić tego kawałka, który pozostał ani znaleźć pasującej śrubki wykonanej z plastiku.. Czy wkręcenie w to miejsce krótkiej metalowej śrubki będzie b. złym pomysłem? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Żurek Posted April 28, 2013 (edited) Nie mogę przykleić tego kawałka, który pozostał ani znaleźć pasującej śrubki wykonanej z plastiku.. Czy wkręcenie w to miejsce krótkiej metalowej śrubki będzie b. złym pomysłem? Żaden metal nie nadaje sie jako korek zamykający cele w akumulatorze, gdyż kwas po prostu go strawi (chyba że ołowiany). Przy okazji dojdzie pewnie do reakcji chemicznej i aku będzie do wyrzucenia. Zawsze można skoczyć do jakiegoś warsztatu czy serwisu i zapytać czy nie dali by korka z zużytego akumulatora, no ewentualnie sprzedali.Albo znaleźć po prostu jakiś kawałek plastiku i wyrzeźbić sobie z niego korek który będzie w miarę szczelny. Edited April 28, 2013 by Żurek Quote Share this post Link to post Share on other sites
krystian zxr Posted April 30, 2013 (edited) na moim aku też jest napisane by go nie otwierać :) ale ! jest też naklejka na której to jest napisane , że uzupełniać poziom tylko elektrolitem ... więc jak praktycznie każda z tych ich info jest bez sensu bo : - jak uzupełnić poziom nie otwierając pokrywek na których to jest ''do not open'' xD ? i dla czego napisane że elektrolitem skoro od zawsze wszyscy dolewają wodę demineralizowaną ( tak też i ja to robię ) info jakie umieszczają na akumulatorach czasem są bezsensowne i głupie bo gdybem mojego nie otwierał to by dawno leżał na śmietniku . raz w miesiącu sprawdzam poziom elektrolitu w aku ( i czasem muszę dolewać wodę ) . Reasumując - błedem jest mając zwykły akumulator nie sprawdzać poziomu elektrolitu BO '' producent napisał by nie otwierać " ... ... jesli się mylę to jakiś szpec niech mnie poprawi :rolleyes: Edited April 30, 2013 by krystian zxr Quote Share this post Link to post Share on other sites
_Monter_ Posted April 30, 2013 Mylisz się.Dlatego, że info o uzupełnieniu aku dotyczy nowego, suchego aku i po zamknięciu nie należy go otwierać...dozgonnie. Quote lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Share this post Link to post Share on other sites
toowdie Posted April 30, 2013 krystian - poczytaj o konstrukcji współczesnych akumulatorów - zwykłych kwasowych już prawie się nie używa Quote Share this post Link to post Share on other sites
krystian zxr Posted April 30, 2013 monter - jak nie należy otwierac jak trzeba uzupełniać pozim elektrolitu ? mikołoaj go nie doleje ... Quote Share this post Link to post Share on other sites
_Monter_ Posted April 30, 2013 monter - jak nie należy otwierac jak trzeba uzupełniać pozim elektrolitu ? mikołoaj go nie doleje ...Uparty jesteś i nie posłuchałeś rady Toowdiego.Przeczytałeś chociaż raz instrukcje obsługi takiego akumulatora? Przeczytałeś jak działają takie akumulatory?Czy w ogole wiesz co się dzieje z elektrolitem, który wlewasz do nowego aku i zamykasz go na stałe?BTW gdy bezobsługowy akumulator otworzysz i nalejesz mu czegokolwiek to wtedy wyląduje na przysłowiowym śmietniku. Quote lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Share this post Link to post Share on other sites
Piotr Dudek Posted April 30, 2013 na moim aku też jest napisane by go nie otwierać :) ale ! jest też naklejka na której to jest napisane , że uzupełniać poziom tylko elektrolitem ... więc jak praktycznie każda z tych ich info jest bez sensu bo : - jak uzupełnić poziom nie otwierając pokrywek na których to jest ''do not open'' xD ? i dla czego napisane że elektrolitem skoro od zawsze wszyscy dolewają wodę demineralizowaną ( tak też i ja to robię ) info jakie umieszczają na akumulatorach czasem są bezsensowne i głupie bo gdybem mojego nie otwierał to by dawno leżał na śmietniku . raz w miesiącu sprawdzam poziom elektrolitu w aku ( i czasem muszę dolewać wodę ) . Reasumując - błedem jest mając zwykły akumulator nie sprawdzać poziomu elektrolitu BO '' producent napisał by nie otwierać " ... ... jesli się mylę to jakiś szpec niech mnie poprawi :rolleyes:na moim aku też jest napisane by go nie otwierać :) ale ! jest też naklejka na której to jest napisane , że uzupełniać poziom tylko elektrolitem ... więc jak praktycznie każda z tych ich info jest bez sensu bo : - jak uzupełnić poziom nie otwierając pokrywek na których to jest ''do not open'' xD ? i dla czego napisane że elektrolitem skoro od zawsze wszyscy dolewają wodę demineralizowaną ( tak też i ja to robię ) info jakie umieszczają na akumulatorach czasem są bezsensowne i głupie bo gdybem mojego nie otwierał to by dawno leżał na śmietniku . raz w miesiącu sprawdzam poziom elektrolitu w aku ( i czasem muszę dolewać wodę ) . Reasumując - błedem jest mając zwykły akumulator nie sprawdzać poziomu elektrolitu BO '' producent napisał by nie otwierać " ... ... jesli się mylę to jakiś szpec niech mnie poprawi :rolleyes: Producent miał powód aby napisać na pokrywie NIE OTWIERAĆ ale jeżeli uważasz inaczej to nikt Ci tego nie zabroni tylko nie pisz takich bzdur otwartym tekstem bo będą się z Ciebie śmiali.Opary w tym aku pracują w obiegu zamkniętym i nie ma potrzeby uzupełniania go ŻADNYM PŁYNEM do końca jego żywota. Quote Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Share this post Link to post Share on other sites
Kamil999 Posted Tuesday at 07:27 PM Witam , wiem że odswieżam bardzo stary temat , ale głupio mi zakładać nowy na tak błache jedno pytanie powiązane z tym tematem - mianowicie popełniłem głupote i podczas wlewania elektrolitu nie zdjąłem folii zapiezpieczającej otwory w aku (nie w elektrolicie , bo t jak wiemy się same przebijają ).I niestety ta folia zabezpieczająca otwory w aku się tam dostała , pytam ponieważ chcę być przekonany iż z tego powodu nie dojdzie do jakiegoś samozapłonu . Pozdrawiam Quote Share this post Link to post Share on other sites
_Monter_ Posted Wednesday at 09:05 AM Pocieszające, ze jedna strona jest foliowana ale druga to chyba czysty metal. O ile samozapłonu to nie będzie i pewnie to opadnie na dno. Jednyne ryzyko to moze zrobic kiedyś zwarcie miedzy celami ale...raczej bym sobie tym głowy nie zaprzątał. Jeśli nawet to po prostu spadnie napiecie na klemach i tyle. Quote lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Share this post Link to post Share on other sites
lech N Posted Wednesday at 12:10 PM Złota łopata dla Was Panowie. Quote Share this post Link to post Share on other sites