Bercik2329 Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Witam wszystkich, ostatnio zainteresowałem się tematem prostowania ram i zawieszeń motocyklowych. Starałem się wyszukać informację na ten temat, ale nic nie znalazłem. Może ktoś z forumowiczów coś wie o prostowaniu i mógłby się podzielić ze mną tą wiedzą.Chodzi mi o to jak wygląda dany proces, np. prostowania rur teleskopowych i na jakich maszynach się to odbywa. Z góry dziękuje :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
konrad1f Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 wszystko prostuje się na prostownicy do bananów :biggrin: Quote Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Link to comment Share on other sites More sharing options...
_Monter_ Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Jest to temat tabu na tym forum. Większość robi ale nikt nie mówi. :wink: Quote lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Link to comment Share on other sites More sharing options...
wueska Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Do prostowania zawieszeń potrzebna tylko i wyłącznie głowa, kilka tulejek i prasa :P Do ram trzeba deko innego sprzętu i jeszcze większej głowy. Do tego rozsadek nie wszystko da sie uratować. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bercik2329 Posted March 26, 2013 Author Share Posted March 26, 2013 Dobra to domyslam sie, ze do prostowania lag uzywa sie prasy hydraulicznej i pewnie jakis czujnikow zegarowych i mikrometrow, oski i szyce prostuje sie pewnie podobnie. Ramy prostuje sie na specjalnych ramach do tego przeznaczonych (znalazlem 2 w jakims sklepie przeznaczone do prostowania ram motocyklowych). Ale w takim razie jak prostuje sie polki motocyklowe? :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limo Posted March 26, 2013 Share Posted March 26, 2013 A czemu pytasz, chcesz wejść w ten biznes i przyczynić się do śmierci kilku motocyklistów? Quote Why... So... Serious Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bercik2329 Posted March 26, 2013 Author Share Posted March 26, 2013 Nie, po prostu pomagam znajomemu w warsztacie motocyklowym (zajmuje sie mechanika) i czesto ludzie sie go pytaja czy nie zna kogos kto prostuje zawieszenie. Poszukalem troche i zauwazylem dosc spora liczbe firm, ktore sie tym zajmuja, zainteresowalem sie tym tematem. Dlatego zalozylem temat na tym forum, aby sie czegos dowiedziec. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest małaMi Posted March 26, 2013 Share Posted March 26, 2013 (edited) bardzo duży odsetek HD ma coś prostowane i jakoś nie giną na drodze od tego :blink: .Yuby mnie uprzedził ale w Bielsku robią dla moto stodoły i innych. Edited March 26, 2013 by małaMi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bercik2329 Posted March 26, 2013 Author Share Posted March 26, 2013 Znalazlem ta firme juz wczesniej, lecz nic tam nie pisze na temat prostowania, tylko jest zdjecie ramy do prostowania ram i mozna zobaczyc ich urzadzenie, ktorego uzywaja do diagnostyki ram. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heniek128 Posted March 26, 2013 Share Posted March 26, 2013 (edited) Wszyscy narzekają na prostowanie ram i zawieszeń u nas w kraju a przecież prawie wszystkie urządzenia do prostowania robią niemcy:). Jak patrzę na tą 636 to jak dla mnie nie powinna być robionahttp://www.moto-kos....realizacje.html Edited March 26, 2013 by heniek128 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
adwent Posted March 26, 2013 Share Posted March 26, 2013 bardzo duży odsetek HD ma coś prostowane i jakoś nie giną na drodze od tego :blink: .bo styl jazdy na HD nie generuje dużych przeciążeń ;) :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limo Posted March 26, 2013 Share Posted March 26, 2013 Jak patrzę na tą 636 to jak dla mnie powinna być robionahttp://www.moto-kos....realizacje.html Pytanie czy odważyłbyś się wsiąść na tę 636 i sprawdzić v-max ;) Quote Why... So... Serious Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bercik2329 Posted March 26, 2013 Author Share Posted March 26, 2013 Czytajac reklamy tych firm prostujacych ramy to wniskuje, ze po prostowaniu rama jest idealna lub ma odchyl do 0,1mm czyli naprawde niewiele. A z tego co sie orientuje,ze jezeli material jest prostowany na zimno to jego wytrzymalosc nie ulega zmianie. To dlaczego by nie wsiasc na taki motocykl? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mike.kir Posted March 26, 2013 Share Posted March 26, 2013 A orientuje się ktoś jaki jest koszt takiego prostowania? Wiem, że każdy przypadek jest indywidualny, ale jaki jest rząd wielkości? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heniek128 Posted March 26, 2013 Share Posted March 26, 2013 (edited) Pytanie czy odważyłbyś się wsiąść na tę 636 i sprawdzić v-max ;) Gdzieś zjadło mi "nie" oczywiście miało być" nie powinna być robiona". V-max sprawdzić pewnie bym się jednorazowo nie bał ale męczyć taki sprzęt dłużej już jednak chyba bym się jednak nie odważył. Chociaż mój pierwszy japoniec też miał spawaną i najprawdopodobniej krzywą ramę (o czym dowiedziałem się przy sprzedaży). A mimo to jechał prosto i nie ściągał. Był sprzęt którego v-max to 110km/h. Edited March 26, 2013 by heniek128 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.