Skocz do zawartości

CSS 2013


piórko
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

CSS już za mną - robiłam trzeci stopień (czwarty zostawiam na sierpień, po poukładaniu sobie w głowie materiału z trzech pierwszych poziomów).

Patrząc na program poziomów I-III mogę powiedzieć, że są one bardzo logicznie poukładane w całość i to, co było na III stopniu świetnie uzupełnia wiedzę przekazaną na dwóch poprzednich.

Dla mnie najbardziej cenne były dwa ćwiczenia zacieśnianie szybkich zakrętów i szybkie zmiany kierunku.

 

Organizacyjnie - jak poprzednio - bez zarzutu, a frekwencja dużo większa niż w zeszłym roku.

Ja miałam trenera, który był jednym z moich dwóch trenerów w porzedniej edycji (Bullet) z czego jestem mega-zadowolona, bo uważam, że facet jest naprawdę niezły - potrafi wyłapać nawet najdrobniejsze błędy. Było nas chyba tylko troje przypisanych do Bulleta, więc feedback był bardzo dobry.

 

Podsumowując - kolejny krok do przodu, kolejny materiał do treningu i przemyśleń.

Mariusz - wielkie dzięki :) :) :) .

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właściwie po fakcie nie wiem, jak można jeździć motocyklem po torze nie stosując tego, czego uczy CSS. Większość z tych rzeczy można odkryć na własną rękę i zastosować. Wszystko jest napisane w książkach Keith'a Code'a, ale szkolenie to co innego. Program jest tak stworzony, że uczeń pracuje nad jedną rzeczą na raz, rozkłada się jazdę na czynniki, a na koniec wszystkie klocki układają się w całość i tworzą system. Rewelacyjny program, a do tego naprawdę świetna opieka trenerów. Nie mam wątpliwości, że każdy kto zaczyna CSS musi zacząć od poziomu 1. Świetne jest to, że zawsze można liczyć na to, że podczas każdego ćwiczenia dostaje się indywidualne podejście. Trener patrzy jak dany jeździec radzi sobie z jazdą i to do niego dopasowuje sposób wykonania ćwiczenia.

Pełne sprzężenie zwrotne zarówno na torze w czasie jazdy, jak i zaraz po jeździe w trakcie rozmowy z trenerem. Dla wszystkich, którzy martwią się, że będzie zbyt łatwo mogę tylko powiedzieć, że raczej nie będzie, a zawsze można zrobić to co się umie znaczenie lepiej.

 

Przeczytałem to co napisałem i brzmi jak reklama, ale kurcze no.. Po prostu jestem zadowolony. Jak potrenuję materiał z I i II, zbieram kasę na poziom III. ;)

Edytowane przez arcadiush

Człowiek człowiekowi motocyklistą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ze swojej strony mogę jedynie podpisać sie pod słowami krl-a. Dwa dni na torze, pogoda, która momentami nie rozpieszczała, 70 uczniów (z których nikt nie odpuścił) i... zaledwie jeden wyjazd "śmieciarki" na tor (którego nota bene też nie powinno być, ale to osobna historia). To lepszy wynik, niż w ubiegłym roku, gdy mieliśmy przecież dwa idealne dni do jazdy. Zatem pełny szacunek dla uczestników, bo nagle okazuje się, że także w deszczu da sie jeździć szybko, pewnie i z pełna kontrolą ;)

 

Swoją drogą trenerzy cały czas podkreślali, że trening na mokrej nawierzchni jest lepszy i efektywniejszy niż na suchej (btw. w ubiegłym roku na każdej z ośmiu szkół w Wielkiej Brytanii było mokro!). Po pierwsze uczniowie jadą wolniej i mogą więcej uwagi poświęcić ćwiczeniom. Po drugie wszystkie błędy oraz ich korekta są o wiele wcześniej i wyraźniej odczuwalne przez kierujących. Gdy jest sucho, współczesne opony i zawieszenia zapewniają taką przyczepność, że często same biorą na siebie błędy motocyklisty i to bez informowania go o tym... Rzecz jasna te tłumaczenia na początku przyjmowane były sceptycznie, ale wraz z upływem dnia coraz więcej osób przyznawało im rację ;)

Edytowane przez Lovtza

Ścigacz.pl - www.scigacz.pl | California Superbike School w Polsce - www.sbkschool.pl

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Slide bike na razie w Polsce się nie pojawił. Przyczyna jest prozaiczna - brak odpowiednio dużego wyasfaltowanego placu. Niestety na Torze Poznań nie dysponujemy wystarczjącą ilościa miejsca w padoku aby tą piekielką maszynę uruchomić i pokazać pełnię jej możłiwości. Cała reszta jest prosta, przy obecnej logistyce możemy zamówić ten pojazd z Silverstone i mieć go w Polsce na drugi dzień. Niestety to bardzo specyficzna maszyna i używa się jej w bardzo specyficzny sposób, dlatego bezpieczeństwo uczniów pozostanie priorytetem.

 

W każdym bądź razie pracujemy nad tym tematem i slide bike pojawi się w PL prędzej, czy później.

 

Na osłodę braku slide-bike, mała galeria zdjęć z Poznania:

http://tinyurl.com/chfzobu

Ścigacz.pl - www.scigacz.pl | California Superbike School w Polsce - www.sbkschool.pl

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Są już terminy na 2014: http://www.sbkschool.pl/terminy_szkolen

 

Pojawił się nowy obiekt - Tor Jastrząb - i od razu cena jest odrobinę niższa. Ciekawi mnie, czy faktycznie ten slide bike się pojawi (intryguje mnie ta maszyna), ale z drugiej strony niepokoi nieco ten nowy obiekt... Zdania wśród kompletnych dyletantów co do jego przydatności były podzielone ;)

Wysyłane z mojego PCta za pomocą klawiatury

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tor Jastrząb to miejsce o dużym potencjale, ale na chwilę obecną jest to potencjał wyłącznie szkoleniowo-treningowy. Wyścigów raczej nie uda się tam zrobić w sensownej formule. W listopadzie ubiegłego roku, z uwagi na wszystkie dylematy zwiazane z wielkością i konfiguracją toru w Jastrzębiu zaprosiliśmy do PL dwóch kolegów z Angli, w tym szefa szkolenia CSS UK. Opinia była jednoznaczna - to jest znakomity do szkoleń, w tym do takich jak CSS.

 

Slide bike, jest w programie. Mamy nadzieję, że nie wydarzy się nic specjalnego, co mogłoby nam przeszkodzić w odpaleniu tej maszyny. Na chwilę obecną są takie akcje: http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/article?AID=/20140202/POWIAT0209/140209941 w związku z czym nie da się wykluczyć, że po tym (zamkniętym, prywatnym) obiekcie będa mogły jeździć wyłącznie pojazdy posiadające homologację, przegląd, OC, itd, itp.

 

Oby tak się nie stało ;)

Ścigacz.pl - www.scigacz.pl | California Superbike School w Polsce - www.sbkschool.pl

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obiekt pod Radomiem ma status ODTJ, więc nie trzeba się martwić - każdy, kto bierze udział w szkoleniu jest wpisany do książki obiektu, więc spokojna głowa.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obiekt pod Radomiem ma status ODTJ, więc nie trzeba się martwić - każdy, kto bierze udział w szkoleniu jest wpisany do książki obiektu, więc spokojna głowa.

 

A gdzie trzeba się martwić?

Ścigacz.pl - www.scigacz.pl | California Superbike School w Polsce - www.sbkschool.pl

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...