Jump to content

Filtr stożkowy z alegro lub ebay


Recommended Posts

http://moto.allegro....2647542739.html

 

Zakupiłem taki flltr czy ktoś ma taki lub miał doczynienia

Do czynienia nie miałem i mieć nie będę. Zastanawiam się co się bedzie działo z olejem z odmy. W oryginale spływa do plastikowej rurki.

"Jeszcze będzie przepięknie, jeszcze będzie wspaniale..."

Link to comment
Share on other sites

Do czynienia nie miałem i mieć nie będę. Zastanawiam się co się bedzie działo z olejem z odmy. W oryginale spływa do plastikowej rurki.

Całe szczęście że jesteś na forum bo jak czytam pozwala to Kolegom nie popełniać błędów wynikających z braku doświadczenia :banghead:

 

mam taki filtr od roku i zapewniam nocnymar że wszystko jest jak najbardziej dobrze choć obawiałem się na początku będzie zbyt mały luft :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Rurka z odmy jest wypięta po co ma ogrzewać zasysane powietrze.

 

Zastanów się dlaczego rurka z odmy jest fabrycznie wpięta w obudowę filtra powietrza ?

Jaki cel przyświecał konstruktorowi ?

Jaką krzywdę robisz silnikowi odpinając tą rurkę ?

Zachęcam innych do dyskusji

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Link to comment
Share on other sites

Zastanów się dlaczego rurka z odmy jest fabrycznie wpięta w obudowę filtra powietrza ?

Jaki cel przyświecał konstruktorowi ?

Jaką krzywdę robisz silnikowi odpinając tą rurkę ?

Zachęcam innych do dyskusji

 

dobre pytanie zadajesz - popieram,

silnik ma "oddychać" filtrowanym powietrzem a nie wciągać do bloku silnika syf z ulicy, brak podłączenia tej rurki do filtra skutkuje zaciągnięciem kurzu z trasy i powolnym niezauważalnym niszczeniem silnika.

 

jeszcze jedno, nie znam konstrukcji stożkowego filtra o którym pisze nocnymar29, ale przeglądając zdjęcia z zestawu widzę tam dodatkowy filtr z malutką rurką, podejrzewam ze to w zestaw wchodzi filtr na rurkę odmy, pierwotnie myślałem że to wkład filtra powietrza.

Edited by marikmw

www.smwproject.com

Link to comment
Share on other sites

Ten mały filtrunio w komplecie po to właśnie jest, by zapodać go na wężyk odmy.

... Zastanawiam się co się bedzie działo z olejem z odmy. ...

No wyrzyga normalnie i oleju w silniku nie będzie. :icon_razz:

 

Widzę, że się znowu jakiś filozoficzno-mechaniczny temat pichci - szykować paluszki i piwo? :biggrin:

Dyplomata - ktoś, kto potrafi powiedzieć ci "spier...aj", w taki sposób, że czujesz narastające podniecenie przed zbliżającą się podróżą.

Link to comment
Share on other sites

Powietrze które dmucha z odmy podczas pracy silnika to są gazy szkodliwe dla środowiska i dlatego jest skierowana do filtra powietrza żeby zostały zassane do komory spalania i spalone w celu zneutralizowania tych trujących gazówa nie jak nie którzy myślą że nawilża filtr powietrza.

Link to comment
Share on other sites

Hahahahahaah ja się już uśmiałem... i to całkiem nie źle.

Cały świat jeździ na stożkach, hypercharger'rach i innej maści Tundra'ach z filtrem K&N (notabene tego ostatniego sam używam od sezonu) i się mylą co do ich celowości zastosowania, nacechowani brakiem obaw o stan ilości oleju w silniku co by odmą on nie uszedł... szaleńcy!!!

Cieszę się i Ja wraz z Gajorem, że znów ktoś stoi na straży i służy ogromem swej wiedzy... no i obligatoryjnie zabierze głos na każdy temat, to pozwoli przetrwać zimowe miesiące nudy... że tak powiem.

Link to comment
Share on other sites

Trujące gazy, nawilżanie filtra powietrza ... no, nieźle się zapowiada, będzie thriller z wątkiem sf.

Czyli jednak paluszki i idę po drugie piwo. :)

Dyplomata - ktoś, kto potrafi powiedzieć ci "spier...aj", w taki sposób, że czujesz narastające podniecenie przed zbliżającą się podróżą.

Link to comment
Share on other sites

Panowie koniec przeróbek.Inzynierowie wymyślili najlepsze sprzęty i nic nie zmieniajcie bo powoli lub szybko psujecie silniki, ramy, oślepiacie światlami, wydechami powodujecie traumę u przechodniów itd, itp. :banghead: :banghead: :banghead:

Nocnymar29 napewno będzie lepszy od tej oryginalnej puchy. Cały pic polega na doborze filtra K&N czy przepuści odpowiednia ilość powietrza a ten wyglada na "swojskie" wykonanie. Ja na twoim miejscu montowalbym i sie nie przejmował

Edited by luis71

...nikt nie będzie mi mówił jak mam żyć i jak mam jeździć, bo nikt za mnie nie będzie umierał...

Link to comment
Share on other sites

Panowie koniec przeróbek.Inzynierowie wymyślili najlepsze sprzęty i nic nie zmieniajcie bo powoli lub szybko psujecie silniki, ramy, oślepiacie światlami, wydechami powodujecie traumę u przechodniów itd, itp. :banghead: :banghead: :banghead:

Nocnymar29 napewno będzie lepszy od tej oryginalnej puchy. Cały pic polega na doborze filtra K&N czy przepuści odpowiednia ilość powietrza a ten wyglada na "swojskie" wykonanie. Ja na twoim miejscu montowalbym i sie nie przejmował

 

Masz rację bogatemu wszystko wolno :biggrin:

Zadałem trzy proste pytania a w odpowiedzi dostaję jakiś bełkot.

Czy Ci się to podoba czy nie to uwolnienie odmy prowadzi do szybkiego zniszczenia silnika i tego nie zmienisz.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Link to comment
Share on other sites

Masz rację bogatemu wszystko wolno :biggrin:

Zadałem trzy proste pytania a w odpowiedzi dostaję jakiś bełkot.

Czy Ci się to podoba czy nie to uwolnienie odmy prowadzi do szybkiego zniszczenia silnika i tego nie zmienisz.

W jaki sposób przyczyni się to do uszkodzenia silnika? Jestem bardzo ciekawy takiego mechanizmu. Widziałem wiele konstrukcji z uwolnioną odmą gdzie nikt nie przywiązywał uwagi do ewentualnych uszkodzeń silnika. Co się wtedy dzieje?

Link to comment
Share on other sites

czytaj post #6

marikmw odrobił lekcje i ma rację.

Dbasz o dokładne filtrowanie powietrza do komory spalania a pozwalasz aby zanieczyszczone powietrze dostawało się w takiej samej ilości do skrzyni korbowej gdzie dookoła jest olej silnikowy i wnętrze silnika pracuje jak bardzo dokładny mokry filtr powietrza stosowany jeszcze niedawno w ciężarówkach i niektórych samochodach osobowych nie mówiąc już o Junaku czy Harleyu WLA ?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Link to comment
Share on other sites

czytaj post #6

marikmw odrobił lekcje i ma rację.

Dbasz o dokładne filtrowanie powietrza do komory spalania a pozwalasz aby zanieczyszczone powietrze dostawało się w takiej samej ilości do skrzyni korbowej gdzie dookoła jest olej silnikowy i wnętrze silnika pracuje jak bardzo dokładny mokry filtr powietrza stosowany jeszcze niedawno w ciężarówkach i niektórych samochodach osobowych nie mówiąc już o Junaku czy Harleyu WLA ?

Przepraszam za bardzo głupie pytanie. Tam nie będzie panowało nadciśnienie, a nie podciśnienie? Teoretycznie dwa tłoki idą w górę w rzędowej czwórce a dwa w dół. Więc bilans ciśnienia wychodzi na zero. Ewentualnie pary rozgrzanego oleju i przedmuchy powinny dać nadciśnienie. Jak coś może być zassane przez odmę. Proszę o dokładne wyjaśnienie zjawiska bo bardzo mnie to ciekawi i na pewno uzupełni to moją wiedzę w tej dziedzinie.

Pozdrawiam

Mateusz

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...