nocnymar29 Posted December 9, 2012 Share Posted December 9, 2012 http://moto.allegro.pl/hypercharger-air-cleaner-do-honda-vtx-1300-nowy-i2647542739.html Zakupiłem taki flltr czy ktoś ma taki lub miał doczynienia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marekvtx1800n Posted December 9, 2012 Share Posted December 9, 2012 http://moto.allegro....2647542739.html Zakupiłem taki flltr czy ktoś ma taki lub miał doczynieniaDo czynienia nie miałem i mieć nie będę. Zastanawiam się co się bedzie działo z olejem z odmy. W oryginale spływa do plastikowej rurki. Quote "Jeszcze będzie przepięknie, jeszcze będzie wspaniale..." Link to comment Share on other sites More sharing options...
nocnymar29 Posted December 9, 2012 Author Share Posted December 9, 2012 Rurka z odmy jest wypięta po co ma ogrzewać zasysane powietrze. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GAJOR Posted December 9, 2012 Share Posted December 9, 2012 Do czynienia nie miałem i mieć nie będę. Zastanawiam się co się bedzie działo z olejem z odmy. W oryginale spływa do plastikowej rurki.Całe szczęście że jesteś na forum bo jak czytam pozwala to Kolegom nie popełniać błędów wynikających z braku doświadczenia :banghead: mam taki filtr od roku i zapewniam nocnymar że wszystko jest jak najbardziej dobrze choć obawiałem się na początku będzie zbyt mały luft :biggrin: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotr Dudek Posted December 9, 2012 Share Posted December 9, 2012 Rurka z odmy jest wypięta po co ma ogrzewać zasysane powietrze. Zastanów się dlaczego rurka z odmy jest fabrycznie wpięta w obudowę filtra powietrza ?Jaki cel przyświecał konstruktorowi ?Jaką krzywdę robisz silnikowi odpinając tą rurkę ?Zachęcam innych do dyskusji Quote Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Link to comment Share on other sites More sharing options...
marikmw Posted December 9, 2012 Share Posted December 9, 2012 (edited) Zastanów się dlaczego rurka z odmy jest fabrycznie wpięta w obudowę filtra powietrza ?Jaki cel przyświecał konstruktorowi ?Jaką krzywdę robisz silnikowi odpinając tą rurkę ?Zachęcam innych do dyskusji dobre pytanie zadajesz - popieram,silnik ma "oddychać" filtrowanym powietrzem a nie wciągać do bloku silnika syf z ulicy, brak podłączenia tej rurki do filtra skutkuje zaciągnięciem kurzu z trasy i powolnym niezauważalnym niszczeniem silnika. jeszcze jedno, nie znam konstrukcji stożkowego filtra o którym pisze nocnymar29, ale przeglądając zdjęcia z zestawu widzę tam dodatkowy filtr z malutką rurką, podejrzewam ze to w zestaw wchodzi filtr na rurkę odmy, pierwotnie myślałem że to wkład filtra powietrza. Edited December 9, 2012 by marikmw Quote www.smwproject.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bloodhound Posted December 9, 2012 Share Posted December 9, 2012 Ten mały filtrunio w komplecie po to właśnie jest, by zapodać go na wężyk odmy.... Zastanawiam się co się bedzie działo z olejem z odmy. ...No wyrzyga normalnie i oleju w silniku nie będzie. :icon_razz: Widzę, że się znowu jakiś filozoficzno-mechaniczny temat pichci - szykować paluszki i piwo? :biggrin: Quote Dyplomata - ktoś, kto potrafi powiedzieć ci "spier...aj", w taki sposób, że czujesz narastające podniecenie przed zbliżającą się podróżą. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nocnymar29 Posted December 9, 2012 Author Share Posted December 9, 2012 Powietrze które dmucha z odmy podczas pracy silnika to są gazy szkodliwe dla środowiska i dlatego jest skierowana do filtra powietrza żeby zostały zassane do komory spalania i spalone w celu zneutralizowania tych trujących gazówa nie jak nie którzy myślą że nawilża filtr powietrza. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
?YSYMARCIN07 Posted December 9, 2012 Share Posted December 9, 2012 Hahahahahaah ja się już uśmiałem... i to całkiem nie źle.Cały świat jeździ na stożkach, hypercharger'rach i innej maści Tundra'ach z filtrem K&N (notabene tego ostatniego sam używam od sezonu) i się mylą co do ich celowości zastosowania, nacechowani brakiem obaw o stan ilości oleju w silniku co by odmą on nie uszedł... szaleńcy!!!Cieszę się i Ja wraz z Gajorem, że znów ktoś stoi na straży i służy ogromem swej wiedzy... no i obligatoryjnie zabierze głos na każdy temat, to pozwoli przetrwać zimowe miesiące nudy... że tak powiem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bloodhound Posted December 9, 2012 Share Posted December 9, 2012 Trujące gazy, nawilżanie filtra powietrza ... no, nieźle się zapowiada, będzie thriller z wątkiem sf. Czyli jednak paluszki i idę po drugie piwo. :) Quote Dyplomata - ktoś, kto potrafi powiedzieć ci "spier...aj", w taki sposób, że czujesz narastające podniecenie przed zbliżającą się podróżą. Link to comment Share on other sites More sharing options...
luis71 Posted December 9, 2012 Share Posted December 9, 2012 (edited) Panowie koniec przeróbek.Inzynierowie wymyślili najlepsze sprzęty i nic nie zmieniajcie bo powoli lub szybko psujecie silniki, ramy, oślepiacie światlami, wydechami powodujecie traumę u przechodniów itd, itp. :banghead: :banghead: :banghead: Nocnymar29 napewno będzie lepszy od tej oryginalnej puchy. Cały pic polega na doborze filtra K&N czy przepuści odpowiednia ilość powietrza a ten wyglada na "swojskie" wykonanie. Ja na twoim miejscu montowalbym i sie nie przejmował Edited December 9, 2012 by luis71 Quote ...nikt nie będzie mi mówił jak mam żyć i jak mam jeździć, bo nikt za mnie nie będzie umierał... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotr Dudek Posted December 9, 2012 Share Posted December 9, 2012 Panowie koniec przeróbek.Inzynierowie wymyślili najlepsze sprzęty i nic nie zmieniajcie bo powoli lub szybko psujecie silniki, ramy, oślepiacie światlami, wydechami powodujecie traumę u przechodniów itd, itp. :banghead: :banghead: :banghead: Nocnymar29 napewno będzie lepszy od tej oryginalnej puchy. Cały pic polega na doborze filtra K&N czy przepuści odpowiednia ilość powietrza a ten wyglada na "swojskie" wykonanie. Ja na twoim miejscu montowalbym i sie nie przejmował Masz rację bogatemu wszystko wolno :biggrin:Zadałem trzy proste pytania a w odpowiedzi dostaję jakiś bełkot.Czy Ci się to podoba czy nie to uwolnienie odmy prowadzi do szybkiego zniszczenia silnika i tego nie zmienisz. Quote Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Link to comment Share on other sites More sharing options...
crash1990 Posted December 9, 2012 Share Posted December 9, 2012 Masz rację bogatemu wszystko wolno :biggrin:Zadałem trzy proste pytania a w odpowiedzi dostaję jakiś bełkot.Czy Ci się to podoba czy nie to uwolnienie odmy prowadzi do szybkiego zniszczenia silnika i tego nie zmienisz.W jaki sposób przyczyni się to do uszkodzenia silnika? Jestem bardzo ciekawy takiego mechanizmu. Widziałem wiele konstrukcji z uwolnioną odmą gdzie nikt nie przywiązywał uwagi do ewentualnych uszkodzeń silnika. Co się wtedy dzieje? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotr Dudek Posted December 9, 2012 Share Posted December 9, 2012 czytaj post #6marikmw odrobił lekcje i ma rację.Dbasz o dokładne filtrowanie powietrza do komory spalania a pozwalasz aby zanieczyszczone powietrze dostawało się w takiej samej ilości do skrzyni korbowej gdzie dookoła jest olej silnikowy i wnętrze silnika pracuje jak bardzo dokładny mokry filtr powietrza stosowany jeszcze niedawno w ciężarówkach i niektórych samochodach osobowych nie mówiąc już o Junaku czy Harleyu WLA ? Quote Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Link to comment Share on other sites More sharing options...
crash1990 Posted December 10, 2012 Share Posted December 10, 2012 czytaj post #6marikmw odrobił lekcje i ma rację.Dbasz o dokładne filtrowanie powietrza do komory spalania a pozwalasz aby zanieczyszczone powietrze dostawało się w takiej samej ilości do skrzyni korbowej gdzie dookoła jest olej silnikowy i wnętrze silnika pracuje jak bardzo dokładny mokry filtr powietrza stosowany jeszcze niedawno w ciężarówkach i niektórych samochodach osobowych nie mówiąc już o Junaku czy Harleyu WLA ?Przepraszam za bardzo głupie pytanie. Tam nie będzie panowało nadciśnienie, a nie podciśnienie? Teoretycznie dwa tłoki idą w górę w rzędowej czwórce a dwa w dół. Więc bilans ciśnienia wychodzi na zero. Ewentualnie pary rozgrzanego oleju i przedmuchy powinny dać nadciśnienie. Jak coś może być zassane przez odmę. Proszę o dokładne wyjaśnienie zjawiska bo bardzo mnie to ciekawi i na pewno uzupełni to moją wiedzę w tej dziedzinie.PozdrawiamMateusz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.