Skocz do zawartości

harley evo voes


Rekomendowane odpowiedzi

Same tłoki i głowice to nie kapitalka... ;)

To przegląd... z małym remoncikiem.

 

Qurim potrzebujesz kutych tłoków? One mają pewne zalety, ale mają też i wady... ;)

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co proponujesz? Ogólnie silnik bez bajerów. Seria,coraz mniej jeżdżona. Grunt żebym nie musiał tam zaglądać co kilka lat. Zwykłe stykną?

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nalezałoby ogarnac całosc stanu silnika... a potem dobierać części do tego co się chce mieć...

Zaczałbym od zapłonu i gażnika... jednak... tu się upewnij że to gra...

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A myślałem o HSR ale nie jestem pewien czy go potrzebuję. Zwykły CV ogarnie to co trzeba, jeśli nie będzie zajechany.

 

Zobaczymy jakie ceny rzuci delaer HD Warrs of London. W MCS widzę odlewane tłoki S&S ale tylko STD i 1 nadwymiar. Reszta to no name i kute Wiseco i KB.

 

 

Tak przy okazji Fisu - nie masz gdzieś kolektora do Shovla FLH na tylny garnek? Chodzi o kolanko profilowane tak aby kopniak wszedł. Seryjne przeszkadza a w hurtowniach są całe układy tylko. Potrzebujemy w sumie tylko tylne kolanko żeby ulepić dobry wydech i jednocześnie kopniak zamontować.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Z Shovlem u mnie skąpo. :wink:

 

HSRa nie potrzebujesz. Dobry CV zrobi robote lekko liczac nawet do 80 koni. Po za tym akcelerację bedzie miał lepsza.

Moge popytac jak chcesz może sie uda zanabyć dobrego CV do paru stów...

MCS jest w ch*j drogi. Mają chore ceny i ja czerpię z tego źródła jak tylko jestem do tego zmuszony.

KB kuty posiada pewne wady (np. jego budowa), odlewanego KB nie znam, a Wiseco jest poprostu robiony niechlujnie, np. bywa, że mają krzywy płaszcz i trzeba go prostować wtedy...

Duzym problemem (jak nie głównym) wymiany tłoków są tez same cylindry.

Wazny jest własciwy dobór luzów zgodnie z zakładanym tłokiem jak i przeznaczeniem sprzęta, sposób obróbki, warunki obróbki, czas poświecony na tą operację (u mnie to trwa około tygodnia do dwóch). Cylki HD są masakrycznie liche!!! I trzeba nie lada umiejetności, aby udało się je dobrze zrobić. Tak UDAŁO się, dobrze napisałem. Są nieprzewidywalne. Zachowanie servisowych parametrów w dwóch cylindrach na dwa jest generalnie technicznym cudem. Poniżej połowy wysokosci cylinder pływa jak głupi, zaś sam spód tulei (ten wystajacy) zapada się i reaguje nawet pod samym naciskiem honownicy. Spędziłem nad tym problemem w ch*j godzin aby to zredukować, nie powiem, źle nie jest,coś tam zrobić się udało, szczególnie, że patrząc czasami na OEMowa robotę widze że HD ma te same problemy... Stockowa robota powoduje zacieranie sie tłoków na dole tulei cylindra. Jak zatem obciążyć 95 konikami silnik o tak marnych cylkach?... da sie, ale wymaga to wielu wyrzeczeń, szczególnie, że obciążenie cieplne tak zmodyfikowanego silnika jest sporo wieksze.

Generalnie- sposób roboty, liste części i całokształt prac okreslamy po oględzinach silnika i ustaleniu jaki ma być efekt końcowy. To wszystko wpływa BARDZO na całkowity koszt jak i czas remontu. To nie Junak, tu sobie nie załozysz cylindrów na maszynę i nie przestrzelisz ich w 45 minut mówiąc że wykonałeś to dobrze. NIE DA SIĘ.

Jezeli przysłowiony Pan Kazio ze szlifierni zrobi Ci standardowy luz dla tej srednicy tłoka to wylądujesz około 0.03 przed granicznym zuzyciem. A jak zrobisz luz fabryczny do spód cylindra wyląduje około 0.02 mm w minusie, czyli z wciskiem a nie luzem. Zaś kołowosć bedzie oscylować w okolicach 0.1mm. Tak, 0.1mm!!! I tak w koło Wojtek... Sprawa bedzie wyglądac tak, że na stole u Pana Kazia robota bedzie wykonana do setuchny, a po złozeniu silnika załozony luz poniżej połowy cylka (nawet fabryczny) przestanie istnieć. Zas rozwiercony do 0.08 spowoduje "otwarcie tulei" do około 0.1+0.08=0.18mm czyli tłok może zacząć stukać na zimnym silniku...

Kolejny problem to wysokość cylindrów.

Róznice zmierzone są dość spore i dochodzą najczęściej do około 0.04mm (płaskości powierzchni podstawy cylka) i około 0.08mm na wysokosci.. Nie ma co się dziwic, że uszczelka base cylinder cieknie...

Dopiero po takim króciutkim wstępie i zrozumieniu podstawowych problemów, można coś próbowac zaczac pisać o tłokach. ;)

 

Ktoś tam wyzej zapytał o opis kutych tłoków.

Poprosze o sprecyzowanie pytania bo pisanie o tłokach do HD tak ogólnie to spory elaborat bedzie.

A pokrótce?

Dobre tłoki są drogie. I nie rozmawiamy tu o cenach do 1 000 PLN tylko grubo ponad i nie ma ich w specyfikacji takich hurtowni jak MCS czy Drag lub W&W.

Nawet dobre tłoki mozna jeszcze dodatkowo "wzmocnić" czy "ulepszyc", ale są to dodatkowe operacje powodujące zminejszenie zuzycia czy podniesienie ich odpornosci termicznej. Jedną z tych operacji stosuje HD w swych tłokach SE na przykład...

Edytowane przez fisu

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szacun Fisu normalnie!masz widze temat opracowany do perfekcji! :biggrin: troche tez te wszystkie wiadomosci zniechecaja do..."legendy",nigdy nie przypuszczalem ze to wszystko takie...malizna i badziewiem podszyte...???japonce ich wykoncza!!!no i pewnie tryumph :blush:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mitra- Shovla ten problem nie dotyczy. Tu zasada "obciażenia cylindrów" jest zupełnie inna. Idziesz do Pana Kazia on Ci w 45 minut przestrzeli garnki i szafa gra.

 

przemku- nie wiem czy ogarniam Buella. Zalezy co. Nie czuję się specjalistą w kazdym zakresie. Generalnie, czy może przewaznie, robię tylko EVO, a EVO to miedzy innymi Sportster. Zaś Buell to tez niby sportster... tak więc to Ty mi powiedz- poradzę sobie? Czy nie? :biggrin:

Cóz jeszcze można dodać... Sport po 2004 (czyli ten na "gumce") tez ma liche baniaki...

Moge jeszcze napisac ze ta nieobliczalność ma pewne swoje stałe ramy i jest podyktowana budową i technologią produkcji tych cylindrów.

Sprawa TC, bo pewnie tez padną pytania... system "szlifu" tych cylków jest podobny, więc zakładam podobne problemy. Motory te są jeszcze na tyle świeze, a cześci do nich tanie, że nie przydazyła się jeszcze koniecznosć remontu ich cylindrów. Tu poprostu kupuje się nowe i tyle. Inna sprawa, ze aby zacząc bawić się z innymi baniakami niż EVO musiałbym wykonac oprzyrzadownie.. które kosztuje... więc "motorem działania" jest tu ilość.

Oczywiście dysponuję tabelami pomiarowymi "przed" i "po", prowadze pewnego rodzaju ewidencję odchyłek w nadziei, ze uda się znaleźć rozwiazanie problemu.

Sam materiał tulei cylindrowych jest bardzo dobry. EVOkowskie cylki mało się zuzywają, sa odporne na erozję (min. korozję), gorzej jest z pierscieniami i tłokami. Tu szczególnie tłoki cierpią na pewnego rodzaju choroby...

Rozrózniamy dwóch wytwórców OEMowych tłoków do HD EVO BT.

Pierwsze robi firma KSG a drugi Mahle.

Mahle jest moim ulubionym wytwórca wielkoseryjnych tłoków do motoryzacji. Na Mahle'u, się wychowałem. Widziałem co potrafią w labolatoriach i na hamowniach... jednak nie udało mi się dorwać w łapy tych OEMowych od EVO. Kupiłem je sobie nawet kiedyś do Malucha :biggrin:. Jakby ktoś spotkał takowe do EVO na swojej drodze życia i chciał się podzielić ich widokiem to ja poprosze... to sa bardzo ciekawe tłoki wg ich specyfikacji, ale... nie mam do nich dostepu..

Tłoki KSG są dobre. Są równe, odchyłki na średnicy to około +/- 0.002mm. Źle nie jest, ale.. denko tłoka jest słabe. Przyczyną jest najprawdopodobniej materiał, podejrzewam za małą ilość krzemu w składzie lub sporą ilość zanieczyszczeń innych... prawda.... pierwiastków. ;)

W zupełności starczają na normala zabawę w HDekowanie. Dobrym rozwiązaniem jest Wiseco czasami muszą dostac z kołka, ale generalnie tragedii nie ma. Brnięcie przy parametrach do 80HP, 90- 100Nm przy 1340ccm w coś lepszego jest zbytkiem. Jednak każdy rozwiert EVO a już napewno założenie strokera wymusza (to za mocne..ale powiedzmy... sugeruje) załozenie czegoś z górnej półki i miło jest połączyć to wtedy nowymi cylindrami pod konkretny wymiar tłoka dajmy na to 3 5/8".

Przy srednicy 3 3/4" na aftermarketowych cylkach i bardzo dobrych zawodowych tłokach tez lekko nie jest i mogą niestety lekko/niegroźnie przycierac.

Tak więc temat jest grząski, mało jednoznaczny i każdy, naprawdę każdy co by nie napisał- bedzie miał tu tez ziarenko słuszności...

Zobaczcie teraz sami ile jest textu o cylindrach przy rozprawie o tłokach w temacie voesa... :biggrin: :biggrin: :wink:

Logika... typowo harleyowska. No i forumowy off top. :wink:

 

Adamie- Tobie uwielbiam odpowiadac- :biggrin: kocham Harleya i choćbym miał mu silnik zmodyfikować na silnik Wankla, aby jeździł tak jak jeździ porządne EVO- warto... kuuurwawarto... :biggrin: :biggrin:

 

Nathan- to żadne tricki- to niemiecka matematyka... :biggrin:

Podchodź do każdej części w swoim motocyklu nieufnie, a odnajdziesz pokładane w niej nadzieje... ;)

Edytowane przez fisu

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...