Jump to content

Rgulacja sprzęgła


Recommended Posts

Witam.

 

Panowie jak poprawnie wyregulować sprzęgło ? Dziś trzy godziny regulowałem luz na sprzęgle i staneło na tym, że jak wrzucę bieg to jest mocne zgrzytnięcie i mimo wciśniętej klamki motocykl lekko ciągnie do przodu.

Jaka jest kolejność ? 1-całkowicie luzuję linkę, 2-reguluje śrubą przy koszu sprzęgłowym(jaki tam zostawić luz ?),3-i ostateczna regulacja na lince. Tak to ma być ? Sprzęgło mam zamontowane akcesoryjne Barnetta.

Link to comment
Share on other sites

Kolejność podałeś prawidłową.Luzujesz linkę ,na koszu wkręcasz śrubę do końca i wracasz pół obrotu.W tej pozycji kontrujesz nakrętkę.Na koniec regulujesz linkę pamiętając o właściwym luzie na klamce.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Link to comment
Share on other sites

Kolejność podałeś prawidłową.Luzujesz linkę ,na koszu wkręcasz śrubę do końca i wracasz pół obrotu.W tej pozycji kontrujesz nakrętkę.Na koniec regulujesz linkę pamiętając o właściwym luzie na klamce.

No to już wiem, gdzie popełniłem błąd (za bardzo wykręciłem tą śrubę na koszu).

Jutro z rana kręce od nowa.

 

Dzięki Piter.

Link to comment
Share on other sites

Tak, wkręcasz do lekkiego oporu i cofasz. Najpierw wkręć trochę mocniej aby sprawdzić czy to nie jest jakiś "fałszywy" opór. Po prostu wyczuj kiedy jest luz a kiedy śruba się oprze o popychacz. Wtedy cofnij. Pamiętaj że luz na klamce wg.książki to nie zawsze dobry luz, niektóre motongi mają swój "ulubiony" luz na sprzęgle, niezależnie od danych producenta.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Sorry za odkopanie, ale nie chciałem nowego tematu zakładać.

Sportster mi ciągnie na jedynce, pierońsko ciężko znaleźć luz na zapalonym. Warto regulować i zmieniać olej, czy od razu zamawiać nowe tarczki i dopiero lać świeży olej?Ludzie mi różnie mówią, jedni żeby odrazu zmieniać, drudzy że kwestia odpowiedniego oleju i porządnej regulacji. Tarcze nowe troche drogawe, (ok 500) i nie wiem czy sam ogarnę wymianę.

Link to comment
Share on other sites

O wrzuceniu luzu w Sporciaku to jest tyle opowieści, że na wołowej skórze by tego nie spisał :biggrin: Na pewno dobra regulacja i dobry olej to absolutna podstawa. Ja miałem podobnie z utrafieniem, nie wiem, jaką masz sytuację z olejem w skrzyni i luzem sprzęgłowym, ale skoki biegów są bardzo krótkie. Przynajmniej w moim - wyczuj długość skoku i ostrożnie z siłą nacisku na dźwigni zmiany biegów. Będzie dobrze i z czasem dojdziesz do wprawy.

1. Nigdy nie kłóć się z głupcem. Ludzie mogą nie dostrzec różnicy

2. Jeśli podejmiemy walkę, możemy przegrać. Jeśli jej nie podejmiemy - już przegraliśmy. Leonidas - król Spartan

3. "Czasem wygrywasz, czasem przegrywasz, ale zwycięstwa nie mogą być powodem do wywyższania się a porażki powodem do załamywania, bo wygrywać i przegrywać trzeba umieć z klasą"

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

regulacja sprzęgła na koszu jest taka sama dla evo ? ( oglądałem gdzieś filmik i facet wkręcił do lekkiego oporu srube i już nie cofał tylko kontrował).

Mam jeszcze pytanie odnośnie linki sprzęgła : kupiłem linkę i linka ciągnąca jest za długa ok. 1 cm - zabrakło regulacji, czy czasem nie jest to linka od innego modelu niż evo ( w informacji było podane że pasuje do HD i nic więcej - myślałem ,że są uniwersalne).

Edited by jazenek
Link to comment
Share on other sites

Najpierw sprawdz czy wszystko jest dobrze poskładane, a potem ewentualnie skracaj...

 

 

 

"regulacja sprzęgła na koszu jest taka sama dla evo ? ( oglądałem gdzieś filmik i facet wkręcił do lekkiego oporu srube i już nie cofał tylko kontrował)." - to zje..ł robote bez względu jakie sprzegło regulował.

W rocznikach poniżej 1994 padnie łozysko szybciej niż sie tego by człek spodziewał... a w nowszych troche później. ;)

Pomijam fakt, że 3 łozyska dostają obciążenie - a nie powinno zadne.

Edited by FIS

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/           https://silentgrayfellow.pl/  

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

A tak wogole z mojej czystej ciekawosci to po jakim przebiegu nalezy sie przymierzyc do wymiany sprzegla w RK TC96? Wiadomo, ze jak sie zacznie slizgac itd ale jest jakas ogolna norma, ze tyle i tyle mil/ i powinno sie sprzeglem zajac?

AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Pytanie dla fachowcow - jakie tarcze i przekladki sprzegla do Road Kinga na TC 96? Na alledrogo sa jakies Alto, na niemieckim ebayu jest duzo zestawow z TRW. Jest jeszcze BDL, oczywiscie Barnett oraz w salonie OEM lub tez o polowe tansze a podobno lepsze Sreamin Eagle. Co warto a co sobie odpuscic bo sprzeglo mi sie slizgac zaczyna i musze wymienic.

AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 4 years later...

Panowie odkopuje temat.

Wymieniałem kierownice w swoim RK (2000 rok) z 16 cali na 17. Przy wymianie kierownicy uszkodził się pancerz w starej lince (zle ja pioprowadziółem).

Nasmarowałem i założyłem nową  nową linkę, spuściłem ze sprzęgła stary olej, zalałem nowy, wymieniłem uszczelki. Podregulowałem jako-tako klamke/linkę sprzęgła.

No i teraz mam pytanie.

Klamka/sprzęgło łapie normalnie, biegi wchodzą ok, nie mam problem z wrzuceniem neutralu (znaczy wrzuca sie go tak jak w każdym harasie).

Ale od ok 60 mph sprzęgło zaczyna się ślizgać. Do tej prędkości na pierwszych biegach przyspiesza jak zwykle (petarda). A potem już się kaplica zaczyna, musze gaz odpuszczać i się robi niebezpiecznie w trasie.

Czy po wymianie linki sprzęgła obligatoryjnie trzeba ustawiać pod kapą sprzęgła tą śrubką?

Jak tak to łopatologicznie wyjaśnijcie proszę laikowi, jak to ustawić, żeby nie narobić problemów. 

Druga sprawa czy to mogą być już wykończone tarczki sprzęgła?

Po wymianie kiery poniosło mnie na imprezie i przez kilkanaście sekund  paliłem kapciora. Mea culpa 😕

Fantazja ułańska. Po tym paleniu (przed wymianą linki) nie jeździłem na moto, więc nie wiem czy fuckupa nie zaliczyłem.

Dopiero teraz w tygodniu zrobiłem ok dwieście kilometrów i zamiast przyjemności z jazdy mam nieprzyjemność.

Ogólnie moto jest mocno porobione przez własciciela z usa i przy takich obrotach jakie ma przy prędkości 60mph moment jest już dość duży.

Jak go kupiłem parę lat temu to właśnie przy takiej prędkości/obrotach pompa paliwa nie wydalała i musiałem nową kupić.

Tak więc sie zastanawiam, czy jeżeli się okaże, że tarcze zajechane, nie kupić jakiegoś mocniejszego zestawu.

Wszystkie sugestie mile widziane.

Ewentualnie też kto we Wro lub w okolicy może mi pomóc z regulacją (narzędzia i ręce do pracy mam, wiedza tylko brak).

 

 

Pozdrawiam

Piotrek

 

Edited by zioolko
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...