Jump to content
Piniorg80

Luzy zaworowe ok, a dalej słychac metaliczne stukanie z pokrywy zaworów.

Recommended Posts

Pawel obejrzales filmik z praca tego silnika ?

 

Teraz tak, napierd... jak zły. Ale jestem bardzo daleki od diagnozowania usterek po obejrzeniu nagrania. Nie wiem kto i jak robił gaźniki, bo silnik nie trzyma wolnych obrotów i telepie nim jak starą dziwka na wybiegu. Taka nierówna praca często potęguje wszelkie odgłosy dochodzące między innymi z rozrządu, kosza sprzęgłowego czy napędu alternatora (w XJ 600 na łańcuchu). Tu jest potrzebna kompletna diagnostyka, włączenie ze sprawdzeniem kompresji i osłuchaniem stetoskopem co pozwala lepiej namierzyć źródło dźwięku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz tak, napierd... jak zły. Ale jestem bardzo daleki od diagnozowania usterek po obejrzeniu nagrania. Nie wiem kto i jak robił gaźniki, bo silnik nie trzyma wolnych obrotów i telepie nim jak starą dziwka na wybiegu. Taka nierówna praca często potęguje wszelkie odgłosy dochodzące między innymi z rozrządu, kosza sprzęgłowego czy napędu alternatora (w XJ 600 na łańcuchu). Tu jest potrzebna kompletna diagnostyka, włączenie ze sprawdzeniem kompresji i osłuchaniem stetoskopem co pozwala lepiej namierzyć źródło dźwięku.

..która będzie kosztować tyle co następny piec .

Jak kocha , to niech naprawia , jak chce jeździc to niech pieca szuka .


Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odróżniajmy słowo diagnostyka od naprawa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zawieź do mechanika i niech wyceni jak sie dowie co i jak - bu stukanie to jest u mnie przez łańcuszek - ledwo słyszalne od niedawna.

A u ciebie to jest..... no nie wiem jak to nawet określic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mechanik powiedział że najprawdopodobniej napinacz łancuszka rozrzadu. Bo wałki by sie aż tak nie zuzyły. Postawie na warsztat i sie okaże.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja proponuje zobaczyc co jest w filtrze oleju...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filtr zmieniałem i po za olejem nic nie zauwazyłem;)

 

*poza

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to wygląda na to że sprzęcik Ci jeszcze długo posłuży :). Myślę że temat można zamknąć ;)


Why... So... Serious

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

to tak jak z moim tl ma dzieciola w silniku i tyle sporo osob go nie slyszy ale ja z daleka :) tak ze jak co to albo go porobic ustawic luzy, gazniki, zmienic lancuszek rozrzadu i jezdzic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajnie stuka :)

Jeździsz jeszcze?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Można się podpiąć pod temat?

 

 

Mój motocykl to Kawasaki ZZR 600E z 93r.

 

Mam taki problem... Jakiś czas temu miałem awarie elektryki,dokładniej poszedł mi regulator napięcia. Wymieniłem go na sprawny i już jest ok,lecz zanim to zrobiłem,była sytuacja,że gdy aku już padał motocykl strzelił ze 2 razy z tłumika po czym zgasł. Nie było prądu na ponowny rozruch. Jednak elektryka jest już naprawiona,ale pojawił się nowy problem i próbuje jakoś połączyć te dwa fakty. Pare dni po wymianie regulatora silnik zaczął nierówno pracować, do tego słychać jakies stukanie/klepanie. Pierwsza najgorsza myśl - Panewki... Jednak stukanie zdaje się dochodzić z góry silnika z okoli gaźników. Po zdjęciu plastików,baku i airboxa stukanie słychać bardziej "pod"gaźnikami. Jakby w okolicy śruby od rozrządu.

 

Szukałem pomocy na forum tego modelu motocykla lecz niewiele mi to dało.

Co już sprawdziłem:

Świece - wszystkie dobre

Pokrywy zaworków na pokrywie głowicy. - Podobno jak jest tam troche brudu,nagaru itd to mogą klepac - czysto...

Myślałem także,o tym ze moze rozrząd sie przestawił itd. Wykręciłem tą śrube zrobilem tak jak pisali gdzieś, wkreciłem spowrotem i nic,dalej ten sam odgłos.

Dodam,że poziom oleju cały czas był w porządku.

 

30 marca tego roku były robione luzy zaworowe,wszelkie regulacje gaźników itd. Wszystkie czynnosci jakie sie robi przed sezonem. Motocykl nie był stawiany na gume,żadnych stuntów itd.

 

Pytanie,Co to może byc? Co jeszcze moge sprawdzić samemu?

 

Zastanawiam się czy możę być coś nie tak z zaworami,ew znowu luzy. Jednak boje się,że to panewka...

Nagrałem plik audio klepanie słychac jakos w połowie. Silnik ogólnie kiepsko chodzi bym powiedział.

 

https://dl.dropbox.com/u/109785953/stuk.mp3 - Najlepiej słychac w okolicach 0:40.

https://dl.dropbox.c...5953/zzr600.jpg - W tym czerwonym miejscu najgłośniej słychać to klepanie i tam też trzymałem dyktafon przy nagrywaniu

 

Dodam,że motocykl na naladowanym aku i jeszcze starym zepsutym regulatorze chodził dobrze.(ze 3 tyg temu) Żadnych podejrzanych dzwięków,wszystko chodziło równo. Nawet na zimnym silniku chodził lepiej niż teraz na ciepłym... (Wiadomość wysłałem także Piotrowi Dudkowi na priv.)

 

 

Z góry dziękuje za pomoc i rady.

 

Pozdrawiam.

Edited by facepalm

ZZR 600E 93 -> VFR 750 RC36I 91 Cafe project

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajnie stuka :)

Jeździsz jeszcze?

Nie jezdze bo wstyd i mocy mu spadło, mam dylemat czy to panewka czy zawory, ale nawet jak zawory to regeneracja głowicy, płytki zaworowe bedzie trzeba zmienic, łancuszek rozrzadu, juz chyba lepiej dołozyc i kupic 2 silnik.

 

facepalm mój dzień po kupnie tak stukał, ustawiłem zawory dalej tak stukał, po mies padł regulator. a teraz to juz sie jezdzic nie da tak napieprza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cóż... oddalem do mechanika, nic nie zdziałał i postawił diagnoze napinacz rozrządu... niestety,po powrocie od mechanika zauwazylem jeszcze inny dzwięk...

Przy odbiorze nic takiego nie slyszalem,klepanie nieco ucichło. W drodze do domu (~2km) na swiatlach klepanie znowu było głośne. W garazu osluchalem konkretniej i okazuje się,że dostałem gratis ten oto dzwięk... https://dl.dropbox.com/u/109785953/REC002.mp3 nie wiem dokladniej jak brzmią panewki,ale na moje amatorskie ucho zdaje mi się,że to moze byc wlasnie ten dzwiek...


ZZR 600E 93 -> VFR 750 RC36I 91 Cafe project

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spusc sobie olej i jesli bedzie ze zlotymi opilkami to panewki a jesli nie to nie panewki.

To rozwiaze jedna sprawe.

Jak nie panewki to szukaj skad stuka za pomoca stetoskopu lub nawet duzego srubokreta / kija.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...