Kubson Opublikowano 21 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2012 Witam, Jakiś czas temu kupiłem GSXRa 1000 z 2004. Przy oględzinach wszystko było OK jak na polskie warunki. Do tego kupowałem od dosyć majętnego gościa więc, wierzyłem w to co mówił, o biku i co było przy nim robione.Facet twierdził że motocykl jest po serwisie i między innymi była robiona regulacja zaworów (valve clearance?) i po tej operacji silnik zaczął mu się "pocić", zobaczył parę kropek oleju w garażu i oddał moto do warsztatu w ramach gwarancji, po naprawie gwarancyjnej zrobił na motorze tylko kilkadziesiąt kilometrów i motor stał parę miesięcy.Przy oględzinach silnik był zupełnie suchy, grzałem go do grubo ponad 100*C, był kręcony na obrotach i żaden wyciek oleju się nie pojawił.... i nagle ZONK.... zrobiłem ok. 500km i pojawił się wyciek. Cieknie po jednej stronie z uszczelki - zaznaczyłem na zdjęciu czerwoną kreską (na zdjęciu to nie mój silnik). Nie jestem jakimś specem od mechaniki, jak w ogóle nazywa się ta część silnika :blink: ? Czy jest to uszczelka pod głowicą czy pod klawiaturą czy jakaś inna? Jaki może być powód tego wycieku? Jeśli chodzi o olej w silniku to jest OK, nie wymieszany z płynem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rexar Opublikowano 21 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2012 Cena tego motocykla była adekwatna do stanu ? Jeżeli koleś Ci oddał moto za grosze a on sam był przy kasie to po prostu miał wyj**ane na moto i chciał się go szybko pozbyć bo 3-4 tysie w tą czy w tą nie robią dla niego różnicy. Z drugiej strony może być tak jak piszesz. Możliwe, że w "warsztacie" zje*ali robote. Mówił, Ci co było robione w ramach tej naprawy gwarancyjnej? Cytuj 'na zegarze trzysta nie znaczy o męstwie...' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubson Opublikowano 21 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2012 W ramach tej naprawy było robione ponowne uszczelnienie.Facet nie był za bardzo bikerem, nawet nie był w stanie sprecyzować skąd mu wtedy ciekło, powiedział że pojawił się olej na silniku i pare kropek na podłodze w garażu...Tak ja mówiłem przy zakupie wyglądało to dobrze, a wyciek pojawił się dopiero po przejechaniu ok. 500km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Steve Opublikowano 21 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2012 Uszczelka głowicy, zdjąć i uszczelnić, bezsensu szukać winnego. A powodem może być stan uszczelki, nierówna powierzchnia styku, niepoprawna wymiana itp. Cytuj Szkiełkowanie, piaskowanie, polgrid. Wrocław. Info PW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 21 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2012 najpierw to zdjąć boczki, umyć, odtłuścić, zrobić kilkadziesiąt km, może nawet kilka i zobaczyć skąd dokładnie wychodzi olej. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubuss Opublikowano 21 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2012 Dlamnie uszczelka pod głowicą ale warto zrobić tak jak kolega wyzej mowil zdjac owiewki umyc i pojezdzic, a nie sadzi ci wydechem oleju? Jak w tak mlodym roczniku juz sie tam poci to uwazam ze ten co jezdzil i sprzedawal to umial jezdzic i to dobrze, albo go przegzal i naruszyla sie uszczelka poprostu. Ale najpierw zdejmnij owiewki umyj i pojezdzic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubson Opublikowano 21 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2012 Nie miałem czasu żeby zdjąć owiewki, umyć i pojeździć bo wracałem do UK, teraz motor postoi 4 tyg. zanim wrócę. Ale ewidentnie widać skąd cieknie, w tym miejscu gdzie zaznaczyłem czerwoną kreską na zdjęciu.Nie, nie sadzi wydechem oleju. Ja już wcześniej mówiłem motocykl niby był w warsztacie na wszelkich regulacjach i możliwe że tam spartolili robotę skręcając wszystko do kupy, i teraz się poci... Tak orientacyjnie jaki może być koszt zrobienia tego w jakimś dobrym warsztacie? Zakładając opcję że to tylko uszczelka do wymiany... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soulreaver Opublikowano 21 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2012 Dla mnie wystarczy to że pokrywa zaworowa jest uszczelniona silikonem (i to czerwonym...) i już wiadomo że to dobry "szpec" się za to brał. Z pewnością gwinty w głowicy powykręcane razem ze śrubami... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubson Opublikowano 21 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2012 Kolego to nie jest mój silnik.Zdjęcie podglądowe z netu, na którym zaznaczyłem gdzie jest wyciek w moim silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarekmbx Opublikowano 21 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2012 Ten wyciek nie ma nic wspólnego z poprzednim serwisem zaworów, do zaworów ściąga się samą górną czarną pokrywę. Cytuj www.zaplon.fora.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 21 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2012 Uszczelka jakieś 250-300zł, a robocizna to już w zależności od warsztatu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 21 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2012 Jednak najpierw bym proponowal zastosowac sie do rady Baba Zanetti. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 22 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2012 A potem jako drugi krok radze dociagnac glowice kluczem dynamometrycznym.Dopiero jesli po tym zabiegu olej znowu sie pokaze to warto robic wymiane uszczelki.Zreszta wowczas trzeba by sprawdzic jakosc plaszczyzn zarowno glowicy jak cylindra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubson Opublikowano 23 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2012 Puki co to mogę sobie gdybać, właśnie po to założyłem ten temat. Bo nie mam dostępu do bika przez 4 tygodnie, ale w głowie to siedzi...Warsztaty cenią się na ok. 1000zł za tą usługę. Na początku zastanawiałem się czyby nie zainwestować w narzędzia i zrobić to samemu według manuala, ale chyba jednak oddam do warsztatu.Dzięki za wszelkie sugestie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubson Opublikowano 23 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2012 (edytowane) Po 4 tygodniach znów mam dostęp do motocykla, ściągnąłem owiewkę i jednak olej nie cieknie tak jak wcześniej pisałem z pod uszczelki głowicy. Tylko z pod śruby/zaślepki która jest pod kolektorem, są takie dwie, po prawej i lewej stronie silnika. Cieknie mi z lewej strony. Pytanie co to jest? Zaznaczyłem na zdjęciu (z napisem co to jest). To drugie oznaczenie nie jest moje (nie moje zdjęcie), tak więc pytam tylko o to z napisem "Co to jest?????". Edytowane 23 Lipca 2012 przez Kubson Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.