Skocz do zawartości

luźna rozmowa o przesiadce na choppera


porywacz_zwlok
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam

od pewnego czasu moja niewiasta drąży temat mojej przesiadki z nakedów na choppera. od wielu lat latam na golasach z miłości do dynamicznej (nie szybkiej) jazdy oraz chromów. pomijając motorynki i wueski to po kilka lat miałem okazję poruszać się maleńkim CB450 potem Seven Fifty, gdzie z łezką w oku wspominam ten motocykl. potem latałem bandytem 1200 w wersji N ale paliwożerność przy canecha paliwa które przekroczyły 5 pln mnie mroziła i po 3 latach przesiadłem się na inazumę. 2 sezony na GSX750 uważam, za bardzo udane, bo sprzęt wdzieczny i piękny a spalanie jak i obsługa w normalnym zakresie

 

ostatnio moja pani zapragnęła bym się przesiadł z kanapowca na jakiś wygodniejszy sprzęt i wcale nie uważam, że jestem indoktrynowany lecz ciekawy jak na takich motocyklach się lata. głównie trasy co tydzień po kilkaset kilometrów w samotności i weekendowe wycieczki po terenie zachodniej polski z niewiastą na plecach. i mam tutaj zagwostkę za jakim sprzętem się rozglądać. słuszna waga i wielkość jest ograniczeniem który rzuca się w oczy przy takich sprzętach jak 535, bo wyglądam jak na pocket bike'u. chciałbym też uniknąć siadania na dużym litrażu, by mnie rachunki za paliwo jak przy bandycie nie zjadły. jestem w temacie zupełnie zielony i może podpowiecie mi co ciekawego jest na rynku i czym warto się zainteresować? jakieś ciekawe propozycje? zapraszam do luźnej dyskusji

 

[dodane przez edycję] co do pojemności to z dyskusji wynika, że niepotrzebnie ograniczam się litrem. mogą być też większe pojemności jeśli masz ciekawe na myśli

 

moja aktualna miłość:

2011%5C07%5C28%5Cbikepics-2247322-800.jpg

Edytowane przez porywacz_zwlok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznijmy może od podstawowego pytania - jaką kwotę chcesz wygospodarować?

Bo wtedy dopiero można się zastanowić gdzie szukać.

na razie się rozglądam na czym w ogóle jest sens siadać ale jeśli nie przekroczę 10k to będzie to znośne dla budżetu domowego
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za 10 k będzie naprawde cięzko, może coś w stylu VZ800, ale czy będzie wam wygodnie w 2os ?

 

OT.

Zrób szybkie porównanie gsx vs. cb. Co Twoim zdaniem fajniejsze ?

to są te same motocykle tylko z innej fabryki

inazuma ma troszkę lepsze hamulce

sf ma niżej środek ciężkości przez co mniej przepada na zakrętach

inazuma ma szósty bieg, którego nie ma sf

sf ma lepszą kulturę pracy silnika od inazumy

inazuma jest troszkę bardziej zrywna

sf ma wygodniejszą kanapę dla pasażera

inazumy jest mniej niż sf

 

reszta to bilans zalet i wad obu motocykli

 

za 10 k będzie naprawde cięzko, może coś w stylu VZ800, ale czy będzie wam wygodnie w 2os ?

 

jak trzeba będzie to się człowiek zapożyczy jeśli nie ma innej opcji, ale wolałbym uniknąć tej opcji przy aktualnej pogodzie polityczno-finansowej na świecie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajne konkrety, dzieki.

 

Ja też przesiadł bym się na V2, tylko ja latam 99% sam i chyba poczekam aż będzie mnie stać na sportstera.

Prześladuje mnie to hamerykańskie g*wno :wink:

całe życie na rzędówkach latam, więc V2 dla mnie to nowość. może być ciekawe doznanie. co do latania z plecakiem, to 90% latam jednak sam

 

HD? będziesz musiał nawet stringi zacząć nosić z logo HD ;)

Edytowane przez porywacz_zwlok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja rozumiem, ale trzeba się było rozeznać, czy szukasz nowego sprzęta, czy używki i do jakiej kwoty.

 

Powiem Ci szczerze, że też ciężko powiedzieć do byłoby dobre.

 

Jeśli nie chcesz litrów-i-więcej pojemności (a to raczej błąd ;) - bo dopiero przy wielkich chopperach zaczyna się przyjemność z jazdy i wygoda kanapy porównywalnej z siedzeniem prezesa - wielkością też :P ) to trzeba przejrzeć co jest.

 

Virago 535. Mały motocykl, osobiście ciężko mi cokolwiek więcej o nim powiedzieć. Kiedyś usiadłem jak kupowałem pierwszą maszynę i nie przeczytałem o nim nic więcej.

 

Intruder VS800. Miałem. Przyjemny motocykl. Moc porównywalna z litrami (chopperowymi v2-kowymi litrami), całkiem zwrotny, przyjemny w prowadzeniu, problem jest tylko z hamulcami, bo są tak mocne <sarkazm mode on>, że czasem miałem wrażenie, że jakbym położył buty na ziemi to zwiększył bym siłę hamowania dwukrotnie. Jeśli chodzi o wygodę pasażera to jestem raczej na nie. Ja co prawda kawałek chłopa jestem, ale miałem okazję przejechać się na nim koło 80-100km jako plecaczek i obiecałem sobie, że nigdy więcej na niego do tyłu nie wsiąde...

 

Potem była Shadow VT600. Tu dużo lepiej. Wygoda kierowcy jest niezła przy zachowaniu niezłej wygody pasażera. Trasy po 300km nie są większym problemem. Odczuwalny niedostatek mocy, za to odwdzięcza się spalaniem w trasie na bardzo niskim poziomie (weekendowe wypady po 100km kończyły się obliczeniem średniej w okolicy 3,9l/100km)

 

Są jeszcze Virażki 750, Maraudery, ale o nich niewiele mogę Ci powiedzieć.

 

Osobiście gdybym nie zamarzył o Funbiku, czy innym turystyku i chciał podobnie jak Ty mieć sprzęt do polatania z plecaczkiem prawdopodobnie szukałbym właśnie starej Shadow VT750. Ładny, niezawodny, wygodny motocykl.

 

Świetnym wyborem wydaje mi się nowsze (po 97) Shadow 750 C2, ale tu musiałbyś wyłożyć dodatkowe kilka tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak to jest z litrowymi sprzętami jeśli chodzi o spalanie? mój inazuma zjada w cyklu mieszanym 5.2 litra na setkę a bandzior który miał 1200 pojemności zjadł wszystko co miał z potrzebą przekroczenia 10 litrów na 100 kilometrów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę Ci podrzucić dane dotyczące Shadowek, które kojarze

 

VT600 średnie spalanie 4,5l/100km (3,9 w trasie, do 5 w mieście)

dane od właścicieli:

VT700 - 4,6l/100km w trasie

VT750 średnie spalanie 5,5l/100km

VT1100 C2 spalanie 4.6-5,5l/100km

 

Edit:

 

VT750 C4 Aero 4,1-4,4l/100km w trasie

VTX 1800 - 8,5l/100km

Edytowane przez MadReaper
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę Ci podrzucić dane dotyczące Shadowek, które kojarze

 

VT600 średnie spalanie 4,5l/100km (3,9 w trasie, do 5 w mieście)

dane od właścicieli:

VT700 - 4,6l/100km w trasie

VT750 średnie spalanie 5,5l/100km

VT1100 C2 spalanie 4.6-5,5l/100km

 

Edit:

 

VT750 C4 Aero 4,1-4,4l/100km w trasie

VTX 1800 - 8,5l/100km

 

może rzeczywiście źle podszedłem do tematu z tą pojemnością. jeśli spalanie jest rzeczywiscie takie niskie to może zwiększając zakres pojemności mam większy wybór ciekawych maszyn?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konkretnie podane oczekiwania, ale paru rzeczy brakuje.

Celujesz w choppera czy raczej cruisera? Różnica? Te pierwsze raczej słabo nadają się do turystyki, kiepsko wyglądają obwieszone sakwami i dłuższe jazdy z pasażerem nie należą na tym do przyjemności. Solo, wokół komina, OK.

Cruisery są zdecydowanie wygodniejsze, ale przy tym cięższe i ... droższe (budżet ok. 20 kzł w górę). Ta klasa to raczej nie będzie budżetowe rozwiązanie.

Pojemność 1300-1500 w przypadku cruisera to racjonalne minimum do czerpania przyjemności z jazdy. Shadowki i podobne do turystycznych wyjazdów w duecie to dla większości riderów pomyłka.

Swego czasu pochyliłem się nad takim samym dylematem z zakładanym budżetem do 15 kzł. Szybko okazało się, że za te pieniądze w klasie cruiser można najczęściej kupić frustrację i rozczarowanie. Najlepiej gdybyś mógł gdzieś wcześniej polatać na kilku sprzętach (jazdy próbne w salonach, może ktoś znajomy podejmie ryzyko udostępnienia moto :blink: ), aby się przekonać, czy to w Twoim przypadku właściwy kierunek.

Ja dopiero "na drugim brzegu rzeki" odnalazłem swoje przeznaczenie. Dwa lata skupienia i wyrzeczeń, zwiększenie budżetu (znaczące) i już 4 sezon naginam turystycznie na cruiserze z bananem na gębie.

 

EDIT: zapomniałem o spalaniu. Moje staty znajdziesz TUTAJ.

Edytowane przez Bloodhound

Dyplomata - ktoś, kto potrafi powiedzieć ci "spier...aj", w taki sposób, że czujesz narastające podniecenie przed zbliżającą się podróżą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej gdybyś mógł gdzieś wcześniej polatać na kilku sprzętach (jazdy próbne w salonach, może ktoś znajomy podejmie ryzyko udostępnienia moto :blink: ), aby się przekonać, czy to w Twoim przypadku właściwy kierunek.

Koniecznie z kobitka, bo moze sie rozczarowac wysokoscia podnozkow porownywalna ze sportami, czy tez gruboscia "kanapy".

W shadowce VT600 ktora mialem pasazer zaczynal sie wiercic juz po 100km, jesli planujecie dluzsze wycieczki to cruiser bedzie lepszym pomyslem.

 

A moze z troche innej beczki? Triumph Bonneville, Kawa W800? Styl i chromy bez rezygnacji z wygody

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...