Jump to content

xs400 zamiana modułu elektronicznego na mechaniczny.


Recommended Posts

3 maja mam wolne i biorę się za wymianę na zapłon przerywaczowy .Zakupiłem już kondensatory .Jak złożę to dam znać jak poszło .Czy ma ktoś dobry patent na wykręcenie urwanej szpilki z głowicy od rury wydechowej ? I jeszcze jedno pytanie jaka powinna być pojemność kondensatorów?Przeszukałem wszystkie schematy i serwisówki i zabardzo nie doszukałem się tej informacji .Tylko na jednym schemacie było info , że 0,22 mikrofarada i takie zakupiłem.

Link to comment
Share on other sites

uuu, ciężka sprawa. Wykrętaki to z bólem, bo szpilka co no najwyżej M8, a wykrętaki są słabe... Można próbować rozwiercić, ale potem musi być tuleja wycentrowana, bo przy rozwierceniu, zawsze pójdzie bokiem.

Rozwiązanie profesjonalno-ekstremalne to wypalanie łukiem, czy jak to się nazywa, ustrojstwo działa wysokim napięciem i likwiduje tylko dany materiał, czyli stal. Raz to widziałem, ale w dużym zakładzie...

 

http://www.renaultalpineownersclub.com/Freeing%20bolts.htm i tam jest sekcja "spark erosion"

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Link to comment
Share on other sites

Ale szpilka urwała się równo z głowicą i nie wystaje ani kawałek.

To nie szkodzi. Zastosuj nakrętkę nieco większa niż urwana szpilka. Następnie trzeba położyć ją centralnie na urwanej części i umiejętnie (i to jest tajemnica sukcesu) przyspawać do niej. Daje się taki manewr zrobić może nie za pierwszym razem, ale starty są praktycznie żadne. Najwyżej ukręca się źle przyłąpaną nakrętkę.Spawanie nakrętki ma też dodatkowy aspekt polegający na nagrzaniu gwintu szpilki i następnym jej ostudzeniu. W efekcie jesli zastosowano preparaty zabezpieczające przed wykręcaniem to ulegają one anihilacji a przynajmniej osłabieniu. Podobnie w przypadku korozji. Nawiercanie i zastosowanie wykrętaków wymaga sporych umiejętności, bardzo dobrych narzędzi i odrobiny szczęścia. Gdy czegoś zabraknie najczęściej kończy się klapą.

Link to comment
Share on other sites

Witam

Zamiana przebiegła bez problemu.Teraz pali na dwa cylindry i jest super.Co do wykręcenia urwanej szpilki wszyscy mieli rację.Użyłem wiertełka i wykrętaków ( opcja z migomatem nie wchodziła w grę z powodu braku takowego sprzętu).Oczywiście zabrakło " odrobiny szczęścia " i teraz mam nadpęknięty gwint w głowicy i przewierconą szpilkę .Moje kolejne pytanie czy jest jakiś klej aby wkleić nową szpilkę na stałe?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dzięki za podpowiedz z tym klejem. Jest naprawdę rewelacyjny .Zdaje egzamin przy takich naprawach.Nie ma to jak satysfakcja z samodzielnie naprawionego motoru .Dziękuję wszystkim za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...