jgdarek Posted April 18, 2012 Share Posted April 18, 2012 WitamMęczę się z moją xs400 ohc.Ponieważ padł mi moduł zapłonowy , a zdobycie takiego u nas jest praktycznie nie możliwe , postanowiłem zamienić go na zwykły układ zapłonowy ( młoteczek i kowadełko ).Moje pytanie to czy mogę zastosować dowolny kondensator o tych samych parametrach co oryginał?Cena oryginalnego oscyluje około 60zł a takiej samej pojemności od jawy lub podobny kosztuje 10-20zł.Różnią się tylko tym, że oryginalny ma dwa przewody a tamte po jednym.Podejżewam że ten z jednym przewodem ma masę na obudowie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Saltus Posted April 19, 2012 Share Posted April 19, 2012 ja bym się wstrzymał z przeróbkami i śledził allegro. Jak szukałem części do 4g5 to co jakiś czas pojawiały się kompletne na częsci, moduły i impulsatory też były. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_Monter_ Posted April 19, 2012 Share Posted April 19, 2012 Przychylam się do rady Saltusa ale jak uparty jesteś a nie chcesz się męczyć z kowadełkiem i młoteczkiem (bo zastanawiam się jakbyś zrobił przyspieszenie zapłonu zapłonu) to zawsze istnieją zestawy elektronicznych zapłonów np. do rusków ale też nie wiem jak to by było z przyspieszeniem zapłonu.Ogólnie wszystko da się zrobić tylko jest to kwestia czasu i pieniędzy...ale czy jest to gra warta świeczki? Quote lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buber Posted April 19, 2012 Share Posted April 19, 2012 ??? a dlaczego ma być koniecznie od xs400? A mało to motocykli ma moduły od samochodów? Chyba że chodzi ci o oryginalność, ale w takim razie nie wstawiaj mechaniki.....CO prawda temat znam z perspektywy hondy, ale ludzie wstawiają do CB moduły od samochodów i śmiga aż miło.... ba, nawet na tym forum znajdziesz posty o wstawianiu modułu od malucha.Ale jak od malucha nie podchodzi, to od innego motocykla, tego też jest dużo.Dziwna linia rozwiązania tego problemu..... Quote Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jgdarek Posted April 19, 2012 Author Share Posted April 19, 2012 (edited) Dziwna linia rozwiązania problemu??? dla czego ? Wiem o istnieniu allegro i już od dłuższego czasu szukam tego modułu.Co do mechanicznego , to mam cały komplet czyli , odśrodkowy przyspieczacz zapłonu i kompletną płytkę z dwoma przerywaczami (oryginalne z takiego modelu co mój ).Brakuje mi tylko kondensatorów , bo przy elektronicznym nie występują i z tąd maje pytanie na które do tej pory nie otrzymałem odpowiedzi.A robi się ciepło i szkoda aby motor stał w garażu. Edited April 19, 2012 by jgdarek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HD1940 Posted April 19, 2012 Share Posted April 19, 2012 Brakuje mi tylko kondensatorów , bo przy elektronicznym nie występują i z tąd maje pytanie na które do tej pory nie otrzymałem odpowiedzi.A robi się ciepło i szkoda aby motor stał w garażu.Jak masz te wszystkie części to czemu nie spróbujesz? Koszt zwykłego kondensatora to grosze, więc kup taki o pojemności zgodnej ze stosowaną w zapłonie przerywaczowym (to musisz sprawdzić w dokumentacji XS400) i zakładasz podpinając do przerywaczy. Kondensator w takim klasycznym zapłonie odpowiada za mówiąc najprościej za "gaszenie" iskry na przerywaczu i musi być dopasowany do oporności cewki zapłonowej. Jesli zastosujesz komponenty o parametrach zbliżonych do oryginalnych na pewno będzie silnik działał. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jgdarek Posted April 19, 2012 Author Share Posted April 19, 2012 Właśnie o taką odpowiedz mi chodiło .Czyli budowa ( jeden czy dwa kabelki ) i producent nie jest istotne.Ważne aby parametry były takie same? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DZIKOWSKI Posted April 19, 2012 Share Posted April 19, 2012 A od dohc podejdzie?Wrzuć fotkę Quote Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam M. Posted April 19, 2012 Share Posted April 19, 2012 Normalne kondensatorki polskie podejda i bedzie OK. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jgdarek Posted April 20, 2012 Author Share Posted April 20, 2012 Umnie jast takie coś Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buber Posted April 20, 2012 Share Posted April 20, 2012 Czyli zdrowy, prosty zapłon elektroniczny. Jeżeli impulsator jest w porządku, to po prostu znajdź inny moduł, od innego moto. Na pewno jest jakieś forum hameryańskie od XSa, i założę się że tam takie coś będzie opisane.Przerywacz mechaniczny to techniczne cofanie się w rozwoju. Trudniejszy w ustawieniu, bardziej zawodny, etc. Ale oczywiście jak ci pasuje wygodniej.... Quote Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
granat Posted April 25, 2012 Share Posted April 25, 2012 Ej, daj spokój z wynalazkami, wez ten moduł i wyslij do firmy EL-SERVICE http://www.elserwis-info.pl/ zrobia ci go idealnie z gwarancją, robiłem u nich do CX 500 super wszystko i w katolickich cenach Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jgdarek Posted April 27, 2012 Author Share Posted April 27, 2012 WitamKontaktowałem się z tym serwisem , koszty naprawy tego modułu to od 280zł do 400zł.Trochę dużo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buber Posted April 29, 2012 Share Posted April 29, 2012 To jeszcze raz - poszukaj forum dot. xsów (na pewno będzie po angielsku) i tam na bank będzie rozwiązanie, jak nie, to (prawie) jakikolwiek moduł od innego moto z taką samą ilością cylindrów i będzie hulać. Quote Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jgdarek Posted April 29, 2012 Author Share Posted April 29, 2012 Forum znalazłem bez problemu www.xs400.com , ale przeszperałem całe i nieznalazłem rozwiązania. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.