Skocz do zawartości

Chiński czterosuw


ryba1983
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tak nad stożkowym od dawna się zastanawiałem, ale po kilku niepochlebnych opiniach zmieniłem zdanie i raczej go nie kupię - nie chcę kupować trzeciego silnika w tym sezonie ;-)

Na razie podjadę do motoryzacyjnego kupię sam wkład i sprawdzę czy coś się zmieni, jednak rozglądam się cały czas za jakimś lepszym filtrem.

Czy może miał ktoś do czynienia z filtrami firmy Polini lub Malossi ? Niby włoska firma, ale czy to nie aby tylko chwyt marketingowy a w środku to samo badziewie ? Przykładowe modele:

 

http://allegro.pl/filtr-powietrza-polini-air-box-niebieski-d-32mm-30-i2432539102.html

http://allegro.pl/filtr-powietrza-polini-high-flow-krotki-39mm-i2432539587.html

http://allegro.pl/filtr-powietrza-malossi-e13-prosty-32-38mm-i2458082122.html

http://allegro.pl/filtr-powietrza-malossi-e5-box-38mm-czarny-chrom-i2477174504.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stożka nie polecam, bardzo fajnie nie sprawdza się na deszczu zaciąga cały syf chyba że wciśniesz go do kufra gdzie będzie mu sucho

najtańszy wygląda najlepiej ale i tak jazda w deszczu może być niemal niemożliwa

 

standardowe puszki dobrze spełniają swoje zadanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy gdzie miałeś te gaźniki w skuterach taki filtr jest nisko obobok koła w moim "chińskim" zipie miałem zawsze uwalone oklolice gaźnika filtr wytrzymał do pierwszej jazdy w deszczu i błocie

 

Ryba jak chcesz stożek kupuj boxa polini jest dość popularny i zawielu skarg na niego niema tylko upewnij się czy średnica podpasuje do gaźnika no i na jazde w deszczu przygotuj jakieś osłony żeby woda z koła go nie wypłukała o zmianie dyszy wiesz pewnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie

 

Sytuacja pomału się normuje, chociaż mam jeszcze pewien problem.

Co do silnika i wyskakiwaniu biegu w czasie jazdy oraz źle wchodzący luz - okazało się że serw był źle skręcony i udało się to naprawić, biegi wchodzą już dobrze.

Co do filtra tutaj mam dalej dylemat, na razie wyjąłem stary filtr i w gumowej rurce wlotowej założyłem kawałek drobnej wyciętej pończochy, tak samo na wylocie.No i o niebo lepiej chodzi już nie dusi się gdy odkręcam manetkę powoli, natomiast gdy gwałtownie dodam gazu to muszę poczekać około sekundy zanim załapie i wejdzie na obroty - czyli wychodzi na to że dostaje troszkę za dużo paliwa.Iglicę dałem na sam dół i poprawiło się znacznie, ale to jeszcze nie tak jak być powinno.

Jeśli chodzi o stożek to widziałem też takie zabudowane z plastikiem, może i kupiłbym bo średnica wynosi 35mm i pasowałby , ale pisze tylko że to do silnika 50 -70ccm i boję się że nie będzie dobry i dalej będzie się dławił.Jest też taki sam do silnika 120ccm ale znowu średnica wynosi 42mm czyli aż o 7mm za dużo.

W takiej sytuacji pozostaje tylko albo ten odkryty z którym jazda w deszczu nie będzie możliwa, albo będe szukał jakiegoś wkładu lub filtra zabudowanego który będzie pasował pod większy silnik.Na razie szukam i wypytuje sprzedawców może coś się trafi.

Co do dyszy głownej to zdaje się że mam gdzieś o setkę mniejszą, jutro założę i sprawdzę czy lepiej będzie wchodził na obroty.

Edytowane przez ryba1983
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam pytanie orientuje się ktoś jaka dysza oryginalnie ma być w silniku 125ccm bo testuje od kilku dni z różnymi a efektów zero.Chodzi o silnik 139 FMB.I co może mieć wpływ na nie wkręcanie się obrotów na max? Chodzi o to że dochodzi do 7 a jak z góry to 8 tys obrotów i koniec.

Edytowane przez ryba1983
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, co do przełożeń to nie wiem jakie są, wiem tylko że jest założona zębatka 14 Z , moja waga nie jest aż tak dużym obciążeniem myślę bo ważę coś około 84 kg.Ciśnienie sprężenia mierzone było na samym początku i było dobre na 100% no ale teraz chyba będę musiał po raz kolejny podjechać i zmierzyć. Co do dyszy to w silniku 50ccm była 0,73 a w 125ccm mam fabrycznie założoną 0,78 czy to aby nie jest zdecydowanie za mało?

 

EDIT:

 

Wykręciłem wydech i jest o wiele lepiej już tylko minimalnie go dusi, co do obrotów to normalnie przy 1 i 2 biegu dochodzi już do ponad 10 tys na 3 biegu już tylko do 9 tyś.Po tym zabiegu dodatkowo wyjąłem filtr powietrza i o wiele lepiej przyspiesza (w ogóle nie dusi ) natomiast obroty dalej na tym samym poziomie.Czyli wychodzi na to że oprócz wydechu blokuje go filtr powietrza ( co mnie dziwi ponieważ wymieniłem standardowy wkład na filtr powietrza do CZ 175 więc powinien dostarczyć powietrza ile dusza zapragnie...).Do tego jeszcze pewnie trzeba pokombinować z iglicą i dyszą i będzie dobrze no ale niestety chyba czeka mnie usunięcie kolektora z rury i poszukanie jeszcze innego filtra).Mam pytanie do tych którzy jeżdżą chińskimi 125ccm, jeśli ktoś na forum się orientuje jaka dysza główna będzie najlepsza do tej pojemności oraz czy da się kupić jakiś dobry filtr powietrza zakryty do tej pojemności czy zostaje tylko ten felerny stożek?

Edytowane przez ryba1983
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli w ogole nie masz wydechu ? to wazna rzecz w motocyklu

mówiłem żeby założyć stożka trochę niebezpiecznie bez jakiegokolwiek filtra latać

 

najlepiej to wejdz na jakies forum skuterowe moze ktos juz cos takiego doswiadczyl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no na razie jeżdżę z wydechem normalnie (fakt że dusi go) - bez wydechu i filtra tylko testowałem i było dobrze dlatego trzeba będzie albo usunąć katalizator albo zrobić kilka dziurek by spaliny miały jak się wydostawać.Tak czytałem to co pisałeś o stożku - jasne że lepiej jeździć jest z nim niż w ogóle bez filtra, no ale co do deszczu i pyłków myślę że zabudowany byłby o wiele lepszym rozwiązaniem, po za tym słyszałem kilka niepochlebnych opinii o stożkach - mianowicie że strasznie silnik dostaje po tyłku przez nie...Znalazłem już filtr zabudowany od rometa z125 ( taka sama pojemność silnika więc powinien pasować, napisałem tylko do sprzedawcy o podanie dokładnych wymiarów jeśli tylko będą dobre to biorę go).Do tego ten tłumik zrobić i motor w końcu może zacznie jeździć tak jak powinien, szkoda tylko że sezon się kończy.... No ale może następny przejeżdżę już normalnie bez większych problemów.

Bez obrazy ale czegoś takiego jak ja to chyba nikt nie doświadczył na swoim chińczyku ;-) Jak bym wiedział ile w to będzie trzeba inwestować cały czas to rzeczywiście kupiłbym używanego japończyka i byłby spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak mowilem mialem w bandicie 600 stozki przez 15.000 i nic sie nie dzialo nawet w deszcz jak ktos gaznikow do nich nie umie dostroic a wiem ze nawet spece z salonu nie umieja to co zrobisz

 

ten wydech to zrob przelot i tyle, pozniej tylko wyregulowac gaznik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...