Skocz do zawartości

Honda mbx 80 problem


Piomega
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem z hondą mbx 80 taki jak:

 

Po przejechaniu kilkuset metrów gaśnie, robi tak na wysokich obrotach i na niskich, poczym jest problem z odpaleniem, odpala dopiero tak po ok 5-10 kopów. Według wskazań czujnika temperatury silnik się nie przegrzewa. Problem ten występuje na zimnym silniku jak i na rozgrzanym

 

Następny problem to taki, że da sie ustawić wolne obroty choć z tym jest też lekki problem, często nie trzyma, ale nie jest tak źle jak z tym, że jak się wkręci ją tak na ok 8 tyś to nie zejdzie już do ustawionych wcześniej wolnych tylko zostanie na 5 tyś. Również czasami sama wkręci się na wysokie obroty na dojeździe np. do skrzyżowania, ale robi tak tylko bez obciążenia czyli na luzie lub przy wciśniętym sprzęgle.

 

Ma nieoryginalną śrubkę od powietrza, ale reaguje na jej odkręcanie czy dokręcanie.

 

Ma nowy filtr powietrza, nowy olej w skrzyni, gaźnik sprawny, pływak sie nie wiesza, przepustnica wraca bez problemów, gaźnik przeczyszczony, podajnik odłączony sam robie mieszankę, dziurki po podajniku pozatykane, wszystko uszczelnione, lewego powietrza tez nie dostaje.

 

Mój poprzedni temat został zamknięty z powodu niepoprawnej polszczyzny. Mam nadzieje, że już wszystkie błędy zostały poprawione. Jak jeszcze jakieś zostały to z góry przepraszam.

Edytowane przez Piomega
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz odpowietrzenie zbiornika paliwa i moze tez poszedl zimmering od strony sprzegla. Mozesz tez sprawdzic membrany i laczenie krucca ssacego z blokiem silnika. Wyglada na to jak by lapal gdzies lewe wiatry.

 

Jaki masz kolor swiecy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kruciec jest dobrze przymocowany kilka dni temu był ściągany. Jak sprawdzić zimmering ? Jak ściągnę dekiel to jak mam sprawdzić czy łapie tam lewe powietrze?

 

Membrany jak się sprawdza bo przy okazji jak miałem ściągnięty kruciec to sprawdziłem membranę jak na moje skromne oko ładnie chodzi, zamyka się otwiera.

 

A odpowietrzenie zbiornika to gdzie to się znajduje jest na korku od wlewu paliwa?

A co do koloru świecy to jest czarna ale sucha. Nie jestem pewien czy czasem nie leje mu za dużo oleju poprzedni właściciel mówił ze ok 1:30.

 

Myślałem też, że może go zalewa bo podczas jazdy jak mi zgaśnie to co jakiś czas załapie bo próbuje go zapalić tak jak by na pych po prostu nie wciskam sprzęgła jak mi zgaśnie. Jak byłem z nim u znajomego mechanika to powiedział że gaźnik jest dobry więc to może membrana się nie zamyka?

 

Jestem świeży w tych sprawach to mój pierwszy motorek wiec dopiero się uczę. Jak coś nie jasno napisałem to przepraszam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sciagniesz membrane to musisz zobaczyc czy nie ma przeswitow na listkach. A co do zimmeringu to kiedys na forum czytalem ze jest sposob zeby sciagnac pokrywe od magneta i psiknac troche "Plakiem" jak wejdzie na troche wyzsze obroty to znaczy ze pszepuszcza. Jak by go zalewalo i puszcisz gaz to by gasl a tobie trzyma obroty.

Moze tez byc ze masz tlok na wykonczeniu... ja tak mialem w KMX 125.. tez jak sie wkrecil to potem ponizej 5 nie schodzil. Po remoncie trzymal ladnie obroty.

Mieszanke robi sie 1:50, 1:30 to troche za duzo.

A dobrze wyregulowany motor powinien miec swiece z kolorem kawy z mlekiem, taki bezowy. A jak jest czarna to albo za duzo paliwa dostaje albo od oleju.

Nie wiem jak odpowietrzenie dziala u Ciebie ale przewaznie jest w korku od baku albo idzie taki dodatkowy wezyk od zbiornika. Musisz zobaczyc czy czasem nie jest zapchany.

Kiedy byl tam ostatnio robiony jakis remont ?

Edytowane przez kamilp7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Membrana wtedy raczej dobra bo przynajmniej wtedy nie zauważyłem żadnych prześwitów, ładnie się domykała.

 

A co do zalewania dzisiaj zwiększyłem mu dawkę paliwa na iglicy to dalej gasł podczas jazdy ale był nie wyregulowany pod tą dawkę. Co do obrotów bo właśnie robi mi teraz tak jak mówisz puszczam gaz to zaraz gaśnie, a wcześniej tego nie robił. Pewnie przez zwiększenie dawki paliwa.

 

Odpowietrzanie u mnie jest przy korku ale jest tam jakiś metal, da się tym metalem kręcić jak się włoży do środka śrubokręt i zahaczy o ścianki, musze to jeszcze przedmuchać bo w tym jest sporo syfu ale to dopiero jutro, wygląda jak by tam był oryginalnie ale nie jestem pewny.

 

Remont nie wiem kiedy był ostatnio robiony, chyba będę musiał ściągnąć cylinder i zobaczyć jak wygląda gładź cylindra i w jakim stanie jest tłok żeby to stwierdzić. Spróbuje to zrobić w tym tygodniu.

 

Rozmawiałem z kolegą który jeździ na jawach MZ itd. To mówi że za mało paliwa dostaje ale jak na iglicy zwiększyłem to dalej to samo, co myślicie o tym pomyśle? Bo jak gaśnie to brzmi jak by się dusił czy coś takiego.

 

Wpadłem jeszcze na pomysł może robi tak przez małą kompresje, żeby utrzymać obroty pobiera większą dawkę paliwa przez co gaśnie lub dostaje niewystarczającą dawkę by utrzymać te obroty. Co o tym myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli czym prędzej sprawdzę stan cylindra i tłoka bo pierścienie też już słychać tak myślałem że mnie to będzie czekało.

 

Jak będzie w złym stanie to dać na szlif i wymienić tłok, pierścienie tak, czy coś jeszcze przy okazji rozbiórki wymienić?

 

A uszczelki to opłaca się te z allegro wstawiać czy lepiej samemu jakieś zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej to sprawdz kompresje.... prawie kazdy mechanik ma takie cudo. Co do uszczelek to najlepiej nowe bo na sylikon to nie radze tego robic ani dorabiac nic.

Jak bys zmienial zimmeringi to lozyska na wale tez by sie przydalo. Ale wtedy trzeba rozkrecac silnik w mak. A sciagniecie cylindra to tylko gora wiec wiesz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paliwo było na najmniejszej dawce też tak samo się zachowywał. Choć świeca była mniej czarna taka bardziej mleczna ale to jeszcze nie było to.

Z tym powietrzem to kombinowałem na wszystkie sposoby filtr stożkowy, teraz normalny, przekręcałem śrubką we wszystkie str. Ta śrubka to jest od peugeot sv 50, a od obrotów jest orginał. Dzisiaj może uda mi się ściągnąć cylinder i zobaczę jak on wygląda.

Ale myślicie, że to gaśniecie podczas jazdy spowodowane jest złą kompresją? Bo jak on gaśnie to brzmi jak by się dusił ale to już pisałem.

Jak mam podać jeszcze jakieś informacje to mówcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam ponownie przepraszam za moją tak długą nieobecność. W moim motorku jest do wymiany simmering od strony magneta oraz cylinder i tłok. Cylinder musze wymienić ponieważ był juz na ostatnim szlifie. I teraz moje pytanie znalazłem cylinder ale od hondy ns1, wiem ze ludzie do ns1 wkładają tłoki od mbx bo do ich motorków nie są dostępne po prostu szlifują cylindry do 49,50mm. Czyli wiem że tłok pasuje, tylko czy cylinder będzie pasował do mbx. Silniki są bardzo podobne rozstaw szpilek taki sam, według wymiarów jakie podał mi sprzedawca. Jednak wole sie upewnić, mógł by mi ktoś powiedzieć czy będzie pasował ten cylinder? Bez przeróbek króćca, wydechu, układu chłodniczego itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie przepraszam za moją tak długą nieobecność. W moim motorku jest do wymiany simmering od strony magneta oraz cylinder i tłok. Cylinder musze wymienić ponieważ był juz na ostatnim szlifie. I teraz moje pytanie znalazłem cylinder ale od hondy ns1, wiem ze ludzie do ns1 wkładają tłoki od mbx bo do ich motorków nie są dostępne po prostu szlifują cylindry do 49,50mm. Czyli wiem że tłok pasuje, tylko czy cylinder będzie pasował do mbx. Silniki są bardzo podobne rozstaw szpilek taki sam, według wymiarów jakie podał mi sprzedawca. Jednak wole sie upewnić, mógł by mi ktoś powiedzieć czy będzie pasował ten cylinder? Bez przeróbek króćca, wydechu, układu chłodniczego itp.

A dlaczego nie wstawisz nowej tulei?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowa tuleja to koszt ok 350zł, chciałem ale mnie nie stać i szukam tańszego rozwiązania, a cylinder znalazłem z 60 zł plus szlif to 130 wiec sporo taniej. Tylko jak wyżej pisałem jest od hondy ns1 i nie jestem do końca pewien czy będzie pasował? A jaki tłok kupić bo tak czy siak cokolwiek zrobię to tłok musze kupić więc pytam już teraz. Widziałem prokit (czy jakoś tak) ale ludzie mówią ze padają bardzo szybko, mogę jeszcze kupić tłok tajwański za 90zł (może jakiś lepszy od chińczyka?) i ponoć niemiecki z kemotu za 80zł co byście polecili, albo może coś jeszcze innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...