Jump to content
wilkrew

Przeróbki sportsterów

Recommended Posts

Dodali kontrole modelatorów, ja pier.....co za .

Takie tam :)

post-84387-0-30433500-1474735215_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ożywiam trochę temat i kolejna przeróbka mojego sportstera .

Tylko kierunki na Europę trzeba przerobić , rozebrać i doprowadzić 3 przewód .

Właściciele sprowadzonych sportów z US mają ułatwione zadanie.

Żona czeka na podobną przeróbkę z tą różnicą że do tyłu też dostanie te kierunki.

Rozmawiałem z kolegą po fachu z RD, policja raczej nie ma podstaw aby się czepiać .

Jedynie koszt tych led kierunków wychodzi dość drogo , tył i przód to ok 1000pln , zależy oczywiście od kursu dolara.

Jeszcze kilka przeróbek będzie w tym roku jak wyświetlacz poziomu paliwa :).

W przyszłym sezonie wracam do czarnych opon , koniec mordęgi z białymi pasami hehe

post-84387-0-68299200-1526404137.jpg

post-84387-0-62543500-1526404142.jpg

post-84387-0-47182200-1526404148.jpg

Edited by anakin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Łysy czy te białe kierunki to doświetlają trochę drogę w nocy, czy raczej tylko jako pozycyjne świecą? Na zdjęciach wygląda jakby świeciły mocno. Pytam , bo może w nocy byłoby jaśniej przed motocyklem i warto by pomyśleć o takich żarówkach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Łysy czy te białe kierunki to doświetlają trochę drogę w nocy, czy raczej tylko jako pozycyjne świecą? Na zdjęciach wygląda jakby świeciły mocno. Pytam , bo może w nocy byłoby jaśniej przed motocyklem i warto by pomyśleć o takich żarówkach.

Efekt jest zajebisty , cała droga podświetlona .

Ciekawy efekt będzie jak wymienię tylne kierunki u żony , tylna lampa led , przednia klosz .

Dopiero wtedy można śmigać wieczorami i po nocach .

Jeżeli ktoś nie śmiga w tych porach to bez sensu wymieniać .

Edited by anakin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Efekt jest zajebisty , cała droga podświetlona .

 

O i to jest dobra wiadomość, czyli w nocy lepiej drogę widać.Trzeba w zimie zrobić sobie prezent na przyszły sezon. :biggrin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

O i to jest dobra wiadomość, czyli w nocy lepiej drogę widać.Trzeba w zimie zrobić sobie prezent na przyszły sezon. :biggrin:

Z tym kloszem i tymi kierunkami to lepiej widać niż w moim Jeep na biksenon w nocy .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Witam, poniżej kilka fotek mojego miejskiego bandziora na bazie Sporciaka 883R 2013. Zakres prac objął praktycznie każdy element przedstawionego bobbera.

Zacznijmy od przodu : szerokie półki zawieszenia , relokowana lampa na autorskim mocowaniu , krokodyle na lagach ,relokacja kierunków , felga 16 cali opona 150 mm , risery obniżone , kierownica z instalacją w środku , klamki zombie - wszystko w czarnym macie proszkowo, manetki retro , na lagach między półkami osłony czarny mat, na dole pług, zbiornik podwyższony na kluczykach stanley 13 o około 5 cm, kolor jeszcze żółty - w tym roku będzie biel, korek paliwa w obrysie krzywizny zbiornika, siedzenie Sportster 48, wlot powietrza na dolocie Heavy Breather z filtrem K&N , wylot 2 calowe L.A.F z autorską końcówką ( nierdzewka ) + db killery , podnóżki od Irona relokowane do przodu, cewka i stacyjka relokowana, krótkie kable zapłonowe , dekle inspekcyjne proszkowy czarny mat , kosa skrócona, stelaż autorski + sakwa , tablica + mocowanie i lampa tył z lewej strony, wypełnienia silnika przy świecach , szable skrócone , błotnik tył , poszerzony, obniżony i docięty , felga tył 16 cali i opona 200 mm ( obie Avon ), osłony ośki tył , amorki tył ok 11 cali Burly , czujnik temp oleju , dodatkowo cała instalacja elektryczna przerobiona i schowana w oplotach , nad całością czuwa FP LCD. Wisienką na torcie jest dodająca mocy naklejka WOŚP ( na tych zdjęciach jeszcze nie nalepiona ). Do zrobienia jeszcze kilka niuansów - obecnie w fazie wykończenia i malowania ( rozpórka lag z mocowaniem błotnika w razie deszczu - imitacja rowerowego hamulca przedniego i pojemnik termiczny przerobiony z gaśnicy na termos lub puszkę 0,5 litra ) . Maszyna na miasto głośna i widoczna....

post-93843-0-59660600-1551803265_thumb.jpg

post-93843-0-93596800-1551803279_thumb.jpg

post-93843-0-97512000-1551803283_thumb.jpg

Edited by dachu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Fajny żółty bandyta , jak widać forum umiera ale dział HD jeszcze dycha :)

W planach na 2019 zamontowanie wyświetlacza paliwa i to już koniec z głupotkami na moim sporcie.

W tym roku może jeszcze odświeżenie lakieru i nałożenie powłoki ceramicznej .

Moto ma już 11 lat i trochę trzeba odświeżyć lakier .

W przyszłym wymiana opon i rezygnacja z ogumienia z białym pasem .

ps.dla dachu to ja jestem tym fajnym łysym :biggrin:.

https://www.harley-davidson.com/store/sportster-fuel-gauge-kit



O i to jest dobra wiadomość, czyli w nocy lepiej drogę widać.Trzeba w zimie zrobić sobie prezent na przyszły sezon. :biggrin:

Zrobiłeś sobie prezent ?

Użytkuję od roku i jestem mega zadowolony .

Co do wyświetlacza biegów z HD, również mega przydatny.

Całkiem fajny projekt, troszkę już ma .

Edited by anakin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajny żółty bandyta , jak widać forum umiera ale dział HD jeszcze dycha :)

W planach na 2019 zamontowanie wyświetlacza paliwa i to już koniec z głupotkami na moim sporcie.

W tym roku może jeszcze odświeżenie lakieru i nałożenie powłoki ceramicznej .

Moto ma już 11 lat i trochę trzeba odświeżyć lakier .

W przyszłym wymiana opon i rezygnacja z ogumienia z białym pasem .

ps.dla dachu to ja jestem tym fajnym łysym :biggrin:.

https://www.harley-davidson.com/store/sportster-fuel-gauge-kit

 

Zrobiłeś sobie prezent ?

Użytkuję od roku i jestem mega zadowolony .

Co do wyświetlacza biegów z HD, również mega przydatny.

Całkiem fajny projekt, troszkę już ma .

siema Łysy, nie mój przedział cenowy takie bajery, jestem wyznawcą starej dobrej szkoły budowania moto w garażu, a efekt to mój Soprciak.

Większość gratów to używki , przerobione , odnowione i dopasowane, dużo części sam dorabiam, toczę frezuję itp.

Niestety na tym na razie musze zakończyć przeróbki bo trochę grosiwa mało . . . .

Za to będę miał do Ciebie parę pytań dot ewentualnej rozbudowy i poprawy charakterystyki silnika , bo obecne 60KM pewnie zacznie za niedługo nie wystarczać... ale to trochę potem.

Albo pójdę Twoją drogą , albo przełożę graty z Buell'a XB 12 S . Tak czy siak trzeba odłożyć w portfelu jak i w czasie.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedne z fajniejszych przeróbek z YT.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Zrobiłeś sobie prezent ?

 

 

Nie zrobiłem sobie prezentu, popatrzyłem na zdjęcia innych motocykli z takimi ledowymi lampami i wydaje mi się, że są zbyt nowoczesne do mojego grubasa, prędzej założe twoje ulubione lightbary bo bardziej pasują do mojego motocykla. Kiedyś miałem w innym motocyklu i ekstra świeciły na drogę. Znowu zaś nie bardzo w ogóle podobają mi się dodatki do Fat Boya, on wygląda dobrze na surowo. Nie podobają mi się motocykle wszystkomające. :)

Edited by Indian

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Anakin vel Łysy , czy przy Stage 1 montowałeś też chłodnicę oleju , nie miałeś problemu z przegrzewaniem tylnego pieca..???

Edited by dachu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Anakin vel Łysy , czy przy Stage 1 montowałeś też chłodnicę oleju , nie miałeś problemu z przegrzewaniem tylnego pieca..???

Zobacz fotki ja mam oil cooler od początku .

Nie wiem czy wiesz ale mamy z żoną dwa sportstery , oba mają pomiar temp.

Zauważyłem że po pierwszym Stage silnik się grzał ok. 25 % mocniej niż wcześniej .

Nie pamiętam wartości w Fahrenheit , grzał się również bardziej od 883 w porównaniu do jej temp. uzyskanej w podobnych warunkach pracy. Wiedziałem że będą mocniejsze modyfikacje , obecnie temperatura nigdy nie przekroczyła mi 200 Fahrenheit w zbiorniku oleju.

Jest inny problem że w bardzo chłodne dni nakrywam go czasami pokrowcem , ale to jedynie przy temperaturze 0/10 stopni .

Już niedługo zamontuję pomiar poziomu paliwa w sporcie to napiszę jak to działa .

Co do wyświetlacza biegów co kiedyś założyłem , to po 3 letnim użytkowaniu mogę napisać że spisuje się bd.

Edited by anakin

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Zobacz fotki ja mam oil cooler od początku .

Nie wiem czy wiesz ale mamy z żoną dwa sportstery , oba mają pomiar temp.

Zauważyłem że po pierwszym Stage silnik się grzał ok. 25 % mocniej niż wcześniej .

Nie pamiętam wartości w Fahrenheit , grzał się również bardziej od 883 w porównaniu do jej temp. uzyskanej w podobnych warunkach pracy. Wiedziałem że będą mocniejsze modyfikacje , obecnie temperatura nigdy nie przekroczyła mi 200 Fahrenheit w zbiorniku oleju.

Jest inny problem że w bardzo chłodne dni nakrywam go czasami pokrowcem , ale to jedynie przy temperaturze 0/10 stopni .

Już niedługo zamontuję pomiar poziomu paliwa w sporcie to napiszę jak to działa .

Co do wyświetlacza biegów co kiedyś założyłem , to po 3 letnim użytkowaniu mogę napisać że spisuje się bd.

Ja też mam czujnik temp oleju w zbiorniku - nomen-omen jak wynikało z rozmowy telefonicznej zakupiony na olx od pewnej Pani ze Śląska :) jak dobrze zapamiętałem.... Agnieszka/Angelika??

Pytałem, bo nie pomykałem na fabrycznym zestawie dolot/wylot tylko od razu stage 1 + FP LCD , wg wskazań czujnika w upalne dni w mieście też w granicy 200-210 F , więc myślę, że OK . Martwiłem się na zapas i myślę, że na ten sezon mogę sobie jeszcze podarować montaż oilcooler'a . Dzięki za info. Pzdr

Edited by dachu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć, chciałbym Was się poradzić mam Irona 883 z 2017 i chciałbym mu trochę zwiększyć moc, od czego powinienem zacząć?

wszystko na razie mam fabryczne z wymianą wydechu na Vance&Hines ale bez wymiany filtra i wgrania mapy. W sam silnik za bardzo nie chciałbym ingerować tzn. rozwiercanie itp. czy jest sens dokonywać zmian czy zostawić jak jest i się cieszyć z jazdy? aha i gdzie byście polecali dobry warsztat w Warszawie lub w okolicy.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najbardziej skuteczna metoda na zwiększenie mocy w 883 to jego zmiana na 1200. Tzn. Albo zmiana motocykla, albo montaż kitu 1200. To co wymieniłeś to jakieś pierdoły, na które prawdopodobnie nie warto wydawać kasy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

 

Cześć, chciałbym Was się poradzić mam Irona 883 z 2017 i chciałbym mu trochę zwiększyć moc, od czego powinienem zacząć?

wszystko na razie mam fabryczne z wymianą wydechu na Vance&Hines ale bez wymiany filtra i wgrania mapy. W sam silnik za bardzo nie chciałbym ingerować tzn. rozwiercanie itp. czy jest sens dokonywać zmian czy zostawić jak jest i się cieszyć z jazdy? aha i gdzie byście polecali dobry warsztat w Warszawie lub w okolicy.

Pozdrawiam

 

Co ci daje wydech bez filtra ze zmianą mapy :huh:.

Najlepiej kupić kit Hammer 1250 to jedyny sensowny zabieg do 883 .

Po takim kicie jest mocniejszy niż 1200 .

Rozwiert nie ma sensu gdyż głowica jest inna niż w seryjnym 1200.

http://www.hammerperf.com/xlbigborekits.shtml

Niestety seryjny 883 nie jedzie , moja żona ma lekko podkręcony i dla niej jest wystarczający .

Jak chcesz z nim zostać to się opłaca, inaczej nie ma sensu .

Ja mam ok. 100HP i ok 120 Nm ale ja nie sprzedaje , ile poszło kasy .

-w ch........j :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin:.

Edited by anakin

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

 

Cześć, chciałbym Was się poradzić mam Irona 883 z 2017 i chciałbym mu trochę zwiększyć moc, od czego powinienem zacząć?

wszystko na razie mam fabryczne z wymianą wydechu na Vance&Hines ale bez wymiany filtra i wgrania mapy. W sam silnik za bardzo nie chciałbym ingerować tzn. rozwiercanie itp. czy jest sens dokonywać zmian czy zostawić jak jest i się cieszyć z jazdy? aha i gdzie byście polecali dobry warsztat w Warszawie lub w okolicy.

Pozdrawiam

 

Jak się wczytać w forum to Anakin vel Łysy najbardziej podkręcił swojego Sporta, sam wydech w Ironie dodaje co najwyżej mocy w decybelach, trzeba zagłębić się nieco bardziej. Pytanie czy za dużo kasy chcesz zyskać 4KM czy za dużo więcej kasy 40 KM. Jak chcesz uderzać w Stage 1 tj wydech + Filtr + Mapa to koszt dla Ciebie ok 2000 pln ( bez wydechu ) na nowych częściach i masz owe 4KM więcej..... Jak dołożysz 2500 pln to masz Kit 1200 + mapa i tu efekt jest już znaczny i widoczny. Miałem okazję takim 883 przekitowanym na 1200 polatać i jest znaczna różnica. Ja niestety nie dysponuję taką kasą i na razie pomykam na Stage 1 po mieście , dupy nie urywa, demonem prędkości nie jestem , nie startuję na światłach pierwszy i nie zostawiam w tyle szlifierek , nieco dynamiki ma więcej i decybeli .... Ja kupowałem używki na portalach aukcyjnych i Stage 1 wyszło mnie ok 1800 pln . Moim zdaniem godne uwagi jest pozyskanie silnika Buell i przelożenie bebechów - na Ebay znalazłem taki silniczek za 3500pln . Powodzenia.

Edited by dachu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo dziękuję za rady, chyba na razie zostanę przy tym co mam a może później zmiana kitu na 1200 tylko czy muszę to robić w serwisie czy możecie kogoś godnego polecić do zrobienia mi tego?

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Bardzo dziękuję za rady, chyba na razie zostanę przy tym co mam a może później zmiana kitu na 1200 tylko czy muszę to robić w serwisie czy możecie kogoś godnego polecić do zrobienia mi tego?

Pozdrawiam

Nigdy czegoś takiego nie robisz w serwisie , koszta i doświadczenie są na masakrycznym poziomie .

Po co ci polecać jak nie planujesz w najbliższym czasie, kup części a potem pytaj dalej.

Koszta to lekko ponad 15/20 tyś .

Edited by anakin

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Witam forumowiczów. Mam w zamyśle bliskim pewności zakup po okazyjnej cenie zestawu Andrews N2

 

https://www.ebay.pl/itm/Andrews-Cams-N2-Cam-Harley-2000-2013-Sportster-2000-2002-Buell-Chopper-Bobber/141447279254?hash=item20eeea3296:g:rXwAAOSw0TpcbxDp

 

czy ktoś coś podobnego montował w Sporciaku 883 , mam prawo liczyć na 30% mocy tak jak obiecują??

Mam Stage 1 i FP LCD do mapowania (+10%) co przy optymistycznym liczeniu daje mi ok 60KM , tzn , że ze Stage 2 ( +30%) mogę dobić do 80KM ?? Czy pozostać umiarkowanym optymistą i liczyć na max 70KM.

dzięki za pomoc.

Edited by dachu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam forumowiczów. Mam w zamyśle bliskim pewności zakup po okazyjnej cenie zestawu Andrews N2

 

https://www.ebay.pl/itm/Andrews-Cams-N2-Cam-Harley-2000-2013-Sportster-2000-2002-Buell-Chopper-Bobber/141447279254?hash=item20eeea3296:g:rXwAAOSw0TpcbxDp

 

czy ktoś coś podobnego montował w Sporciaku 883 , mam prawo liczyć na 30% mocy tak jak obiecują??

Mam Stage 1 i FP LCD do mapowania (+10%) co przy optymistycznym liczeniu daje mi ok 60KM , tzn , że ze Stage 2 ( +30%) mogę dobić do 80KM ?? Czy pozostać umiarkowanym optymistą i liczyć na max 70KM.

dzięki za pomoc.

W 1200 tak w 883 nie, ile masz a ile chcesz to duża różnica.

Jedź na hamownię teraz a potem po wymianie wałków na ostrzejsze , moim zdaniem max 70 hp i może moto nie nadawać się do zwykłej jazdy.

Ja uzyskałem 84 hp po wymianie wałków i moto szarpał , ciężko się nim jeździło .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

W 1200 tak w 883 nie, ile masz a ile chcesz to duża różnica.

Jedź na hamownię teraz a potem po wymianie wałków na ostrzejsze , moim zdaniem max 70 hp i może moto nie nadawać się do zwykłej jazdy.

Ja uzyskałem 84 hp po wymianie wałków i moto szarpał , ciężko się nim jeździło .

wałki zakupione, czekam na paczkę , pochodzą z Irona 883 2013, cena śmieszna więc można zaryzykować. Wg poprzedniego użytkownika zmienia na bardziej sportowe (ostrzejsze) tj Andrews N6 . Te wałki N2 nie generują dużego spadku mocy w zakresie wolnych obrotów ale nie gwarantują dużych przyrostów KM w wysokich polach obrotów .

Rozumiem, że poza mapowaniem, żeby nie szarpał trzeba coś pogmyrać więcej, jak nie wypalą to zawsze można wrócić do oryginalnych...

ps

Na stronie producenta info, ze do stockowych elementów HD te wałki nie wymagają żadnych dodatkowych przeróbek. Zobaczymy.

dzieki Anakin

Edited by dachu

Share this post


Link to post
Share on other sites

wałki zakupione, czekam na paczkę , pochodzą z Irona 883 2013, cena śmieszna więc można zaryzykować. Wg poprzedniego użytkownika zmienia na bardziej sportowe (ostrzejsze) tj Andrews N6 . Te wałki N2 nie generują dużego spadku mocy w zakresie wolnych obrotów ale nie gwarantują dużych przyrostów KM w wysokich polach obrotów .

Rozumiem, że poza mapowaniem, żeby nie szarpał trzeba coś pogmyrać więcej, jak nie wypalą to zawsze można wrócić do oryginalnych...

ps

Na stronie producenta info, ze do stockowych elementów HD te wałki nie wymagają żadnych dodatkowych przeróbek. Zobaczymy.

dzieki Anakin

Żona wywaliła PCIII , dostała mojego Fuel Pack a ja kupiłem moduł SE. Niestety mapy nie pasowały i trzeba było jedną bardzo zmodyfikować .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

No i temat zamknięty, nowe malowanie, pojemnik na bidon lub dowolną puszkę 0,5 l , wałki Andrews N2 + mapowanie na PC V i Sporciak wypluł 64KM i 92Nm. Fajnie sie zbiera od samego dołu, nie odstaje od 1200. Mi już wystarczy , nic więcej nie kombinuję . Mapa zrobiona na ruch uliczny ,spalanie podskoczyło o prawie 1litr na 100 km . Pare fotek ....

post-93843-0-64667400-1556111802_thumb.jpg

post-93843-0-36275000-1556111806_thumb.jpg

post-93843-0-07513400-1556111810_thumb.jpg

Edited by dachu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...