Skocz do zawartości

[XJ650] jak sprawdzic czy jest zablokowana?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

posiadam nastepujacy motor Yamaha XJ650 o numerze 4K0061280 (ktorego ASO nie widzi w swojej bazie).

 

Problem jest nastepujacy:

motor slabo wkreca sie na obroty tzn do ok 5-6tys jakos idzie, powyzej to meka. Lepiej przyspiesza na wysokich biegach z niskimi obrotami niz w wyzszym zakresie obrotow. Skutek jest taki, ze wyprzedzanie przy 100km/h jest bardzo utrudnione bo nie ma jak szybko sie rozpedzic do np 140. Podczas przyspieszania po prostu praktycznie staje na 6tys i dalej zeby sie krecil to trzeba na autostradzie sie polozyc na baku i 15 min czekac.

 

Gazniki byly wielokrotnie rozkrecane itd., nic nie wydaje sie blokowac przeplywu, dysze z tego co sprawdzalem sa seryjnych wymiarow (choc oczywiscie nie wykluczam i tego)

 

Uslyszalem ostatnio od kolegi, ze niektore motory moga byc zablokowane i chcialbym sprawdzic czy jest to wlasnie ta przyczyna.

 

Czy ktos jest w stanie pomoc zdekodowac numer lub podpowiedziec gdzie szukac "blokady" w takim motorze? Wydaje mi sie ze te 75KM powinno "zdrowo ciagnac".

 

Pozdrawiam

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwna sprawa. Z dołu git, w górze słaby. Bardziej bym się skłaniał ku przestawieniu iglic o ząbek wyżej skoro w takim zakresie obrotów dostaje zadyszki. Moc może być ograniczona przez moduł, rozrząd a najczęściej przez kryzy w układzie dolotowym - w filtrze powietrza, w kanałach pomiędzy gaźnikami a głowicą. Do tego inny rozmiar dysz głównych niż otwarta wersja, liczba otworów w przepustnicach i ograniczniki przepustnic pod kopułkami. Ściągnij wszystkie dostępne serwisówki do tych sprzętów z podobnych roczników. Czytaj i porównuj. Może będzie w nich opisane jak rozpoznać model na dany rynek, wtedy dowiesz się czy ograniczenie mocy mogłoby dotyczyć Twojego moto.

 

Ostatnio bawiłem się właśnie w odblokowanie GS500E z Niemiec. Operacja udała się, dziś testowałem, idzie jak trzeba. Główne dysze gaźników były większe a iglice niżej ustawione, w kopułkach membran były ograniczniki otwarcia a same suwaki membran różniły się ilością otworów od spodu, chociaż jeszcze nie doszedłem do tego jaki wpływ ma ta różnica otworów.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzis przeczytalem jeszcze interesujaca rzecz na amerykanskim forum - gosc poleca sprawdzic czy te ""zlote" tloczki w gaznikach chodza idealnie plynnie, najmniejsze zawahania sa niedopuszczalne i moga powodowac ograniczanie przeplywu - jesli jest jakikolwiek opor przy swobodnym ich opadaniu nalezy je przeszlifowac bardzo drobnym papierem (800 wzwyz). Przyznam, ze na to nie zwrocilem jakiejs szczegolnej uwagi ale sprobuje sie temu przyjrzec!

 

Tobie kolego rowniez dzieki za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie złote tłoczki? Suwaki membran? Czyli przepustnice po prostu? Jaki w ogóle rocznik tego cuda masz? Patrzę w katalog części dla XJ650 z `81 roku. Jeśli chodzi o przepustnice to powinny śmigać płynnie i bez zacięć, ale nie mogą mieć zbyt dużego luzu.

 

Problemy z gaźnikami powinieneś zacząć rozpatrywać od "czytania świec" . Pojeździj motongiem trochę, wykręć świece i popatrz jaki mają kolor. To będzie wskazówka gdzie szukać problemu. Jeśli są bardzo jasne to niedobrze. Uboga mieszanka z powodu złej regulacji gaźnika lub lewego powietrza. Taki stan rzeczy może zabić silnik.

 

 

Kastrowany silnik nie zachowuje się w sposób który opisałeś. Pracuje normalnie tylko motocykl ma słabsze osiągi. To co opisałeś bardziej wskazuje na problem w gaźnikach. Co najmniej w gaźnikach. Zbyt nisko iglice, niski poziom paliwa, nieszczelności itp. Wiedz że grzebanie w poziomie paliwa to niełatwa sztuka ale bardzo łatwo popsuć wszystko nie mając wiedzy co się robi z tym poziomem paliwa. Jeśli nie wiesz co z czym, do czego i jak to lepiej nie grzeb przy pływakach bo na końcu i tak będziesz musiał wtopić 300zł za naprawę gaźników u mechanika.

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rocznik to 1983.

 

chodzi o takie 4 cuda, ktore znajduja sie pod membranami i sprezynka je dociska a podcisnienie podnosi. W tym zamontowana jest tez iglica.

 

swiece juz wiem jakie sa. Mam tez colortune i wydaje sie byc na granicy normalna/wzbogacona.

 

wydaje mi sie, ze ma slabsze osiagi - jednak 75KM powinno rwac z miejsca, a raczej tak nie jest. Po prostu jedzie OK, ale zeby czuc moc to nie powiem.

 

poziom paliwa sprawdzalem, wydaje sie byc OK - w kazdym razie zgadza sie z serwisowka. ale bede sprawdzal jeszcze raz.

 

a straszenie mnie, ze nie wiem co do czego jakos przezyje - wszystkie pojazdy swoje sam robie, to i ten tez.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja Cię nie straszę. Po prostu nie znamy się i nie wiem co potrafisz jeśli w ogóle. Wielu takich magików tutaj trafia co to niby wszystko wiedzą a zawsze coś spierdolą próbując oszczędzić na serwisowaniu w warsztacie. Ale skoro kumasz co do czego w pojazdach to luzik, tym łatwiej będzie Ci poradzić co masz robić. Martw mnie jednak że nie wiesz jak nazwać "to złote coś pod membraną". Powinieneś wiedzieć.

 

 

A czy te 75KM powinny tak ciągnąć? Kłóciłbym się. Motocykl starej generacji, mocy niewiele, wagi sporo. Taki np.GSX600F ma jakieś 86KM a też nie jedzie. Ja mu w gaz a on robi "muuuuuuuu..."i rozpędza się jak Kamaz z ładunkiem.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wynika to z faktu, ze mam na ten temat literature tylko zagraniczna - a na obrazku znalazlem podpis "diaphragm assy" czyli jakis "zespol membrany". Na codzien nie posluguje sie polska nomenkatura (choc to oczywiscie niczego nie tlumaczy :().

 

Tak czy tak - bede jeszcze raz rozbieral ustrojstwo i przyjrze sie wszystkiemu. Dzieki!

 

Mysle jednak, ze jakis zryw to powinno miec patrzac po filmach z youtube czy nawet z zycia, gdzie moje auto wazace 6x tyle czasem sie lepiej zbiera ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, diaphragm assy (assembly) to zespół membrany. Czyli membrana z przepustnicą, iglica i resztą drobiazgów. Iglica w przepustnicy powinna mieć nacięcia i zapinkę na jednym z nich. Im wyżej nacięcie tym iglica niżej, mniej paliwa jest podawane z dyszy głównej, mieszanka uboższa itd. Kształt stożka iglicy i wysokość zapinki ma wpływ na pracę silnika w średnim zakresie obrotów. Skoro mniej więcej w takim zakresie masz problem to na próbę podnieś iglice o 1 rowek aby podawały więcej paliwa. Pojeździj i zobacz co się dzieje. Jest to doraźny sposób na sprawdzenie co dolega gaźnikom. Ustawienia iglicy należy skonfrontować z danymi z serwisówki.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...