Skocz do zawartości

Cbr F4i - pomiar łańcuszka rozrządu


Lukki
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

uważam że ten mit że napinacz jest bez zwrotny wzioł sie z tego że nie można go palcem cofnąć tylko jaką sile wytwarza nacisk palca

w porównaniu do sił występujących przy termicznym kurczeniu(skracaniu) się łańcucha.

pozdr

 

Nareszcie poprawna odpowiedź.

Dla uzupełnienia podpowiem, że w silnikach FZR szyna prowadząca łańcuszek rozrządu jest bardzo elastyczna wygięta w łuk w przeciwieństwie do szyny silnika CBR.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli udowodnisz mi, że trzpień napinacza w tym modelu się cofa, stawiam Ci browara.

 

Hmm, mówisz, że cofa się pod wpływem jakże ogromnych sił. W takim razie podgrzej go albo nie wiem, wsadź w imadło i spróbuj wcisnąć trzpień w napinacz. Stawiam, że najpierw ulegną połamaniu zapadki w napinaczu.:icon_biggrin:

 

 

76718e70da906377.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie wydaje mi się ze honda w F4i montowała łańcuszki rozrządu DID. Jaki to rocznik?

Z własnego doświadczenia wiem, że łańcuszek ciężko sprawdzić czy jest wyciągnięty.

Oryginalny napinacz się nie cofa, może iść tylko do przodu jak szczur w butelce.

Jedyny wpływ na luzowanie łańcuszka zależnie od temperatury silnika może mieć materiał z jakiego wykonany jest trzpień.

Cofanie się napinacza świadczy o jego zużyciu.

Napinacz może się też cofnąć od dużych wibracji wywoływanych przez zużyty łańcuch.

 

Kolejny mit wyssany z palca a tym trzpieniem.

 

Podaj jakieś fakty a nie tylko swoje przypuszczenia.

Po wyjęciu łańcuszka z silnika CBR nie ma żadnego problemy aby go zmierzyć i porównać jego długość z nowym

 

Jeśli udowodnisz mi, że trzpień napinacza w tym modelu się cofa, stawiam Ci browara.

 

Hmm, mówisz, że cofa się pod wpływem jakże ogromnych sił. W takim razie podgrzej go albo nie wiem, wsadź w imadło i spróbuj wcisnąć trzpień w napinacz. Stawiam, że najpierw ulegną połamaniu zapadki w napinaczu.:icon_biggrin:

 

 

Dzięki

Stać mnie na piwo.

Ale jak dorośniesz to postawię Ci duży koniak pod warunkiem, że pokażesz mi te zapadki w napinaczu CBRa :icon_biggrin:

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem pełnoletni, więc spokojnie.:icon_biggrin:

 

Co do napinacza, może nie ma w nim typowych zapadek, ale mniejsza o to. Chce zobaczyć jak ten napinacz się cofa pod wpływem czegokolwiek.:bigrazz:

 

To, że jesteś pełnoletni wcale nie znaczy iż jesteś już dorosły i przygotowany do dorosłego życia.

Jak dobrze pomyślisz to sobie sam sprawdzisz na zewnątrz bo raczej oka tam nie włożysz do silnika :icon_biggrin:

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem, że chodziło Ci o alko. Jasne, że to nie oznacza, że jestem dorosły. Przecież wiek o niczym nie świadczy.:icon_mrgreen:

 

Co do napinacza, nie przekonamy się nawzajem.:icon_biggrin: Ty jesteś mechanikiem z zawodu, posiadasz dużą wiedzę, więc nie zamierzam Ciebie przekonywać, bo to nie ma sensu, tak uważasz i tyle. Dla jednych napinacz będzie się magicznie cofał a dla innych pozostanie oczywistym, że to niemożliwe w tym modelu.:flesje:

76718e70da906377.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie badz niemily, mi wielce szanowany PAN Piotr Dudek wlepil muta [zakaz pisania na forum] na kilka dni za te posty wyzej ;)

 

Uszczelnianie wiele nie pomoze, oczywiscie da sie to zrobic, ale bedzie wieś i prowizorka - szukaj uzywek w dobrym stanie.

O zniknely posty ;)

Pisalem o popekanych kroccach.

Edytowane przez Piotr Dudek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak każdy porządny użytkownik Hondy CBR mam taki napinacz, bo już wymieniłem sobie na taki wypasiony, J24 z dwoma kropkami.

 

Z CzystejCiekawości sprawdziłem, i nijak nie udało mi się cofnąć tego napinacza. Nie wiem jakie tam muszą działać siły, że to się cofa. No ale cóż, nie mnie o tym myśleć, ja jeżdżę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem pełnoletni, więc spokojnie.:icon_biggrin:

 

Co do napinacza, może nie ma w nim typowych zapadek, ale mniejsza o to. Chce zobaczyć jak ten napinacz się cofa pod wpływem czegokolwiek.:bigrazz:

Poczytaj o przekładni gwintowej i wyznaczaniu samohamowności gwintu aaa i najpierw rozbierz napinacz od CBR wtedy zrozumiesz co i jak. Wciskanie go imadłem nie jest dobrym pomysłem.

pozdr

Edytowane przez V12

RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem na napinaczu od FZR 20tys. km, a to było 4 lata temu i wiem, że dalej moto śmiga.

Gdyby wymiana na oryginalne części pomogła to ok, ale tak się nie stało i musiał bym jeszczeb zainwestować w koła zębate i ślizgacze. Wydałem 40zł na napinacz FZR i przez resztę czasu miałem spokój.

Akurat ten napinacz zapadkowy od FZR ma pewien luz i wydaje mi się, że to niweluje efekt przy stygnięciu silnika o którym pisał P. Dudek. Napinacz zapadkowy nie napina tak idealnie jak z ten gwintem, ale tez nie cofnie się tak bardzo żeby silnik pracował jak sieczkarnia.

 

MArcMArc jak masz napinacz na wierzchu do dociśnij go lekko do stalowej płyty i przyłóż wiertarkę z udarem - jestem ciekaw co się stanie. :icon_biggrin:

Edytowane przez pit

Moto Psycho

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak wygląda napinacz w FZR ale jeśli jest on takiego typu jak na tej aukcji http://allegro.pl/yamaha-tdm-850-napinacz-rozrzadu-i1860303600.html czyli listwa zębata, którą blokuje zatrzask przed przed cofaniem, to nie ma opcji żeby ta listwa się cofnęła. Znaczy są dwie opcje: jeśli zapadka jest uszkodzona lub jeśli zaczniemy listwe wbijać młotkiem do środka.

--== XtzParts.com - części do XTZ 660, XTZ 750, TDM 850, TRX 850, TDM 900 ==--

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak wygląda napinacz w FZR ale jeśli jest on takiego typu jak na tej aukcji http://allegro.pl/ya...1860303600.html czyli listwa zębata, którą blokuje zatrzask przed przed cofaniem, to nie ma opcji żeby ta listwa się cofnęła. Znaczy są dwie opcje: jeśli zapadka jest uszkodzona lub jeśli zaczniemy listwe wbijać młotkiem do środka.

 

Jeżeli jak sam piszesz nie wiesz jak wygląda napinacz od FZRa to po kiego grzyba zabierasz głos w tej dyskusji?

 

A teraz na temat w związku z moim zaznaczeniem Twojego tekstu. Jednak jest taka opcja ponieważ w trakcie pracy ta listwa zębata cały czas wykonuje krótki ruch posuwisto-zwrotny aż do momentu przeskoczenia na następny ząbek zatrzasku. Sytuacja taka powtarza się co kilka tysięcy kilometrów aż do skończenia się zasięgu napinacza.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...