Skocz do zawartości

Skrzynia biegów-nie wchodzą biegi


dyrmaz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem! przeczytalem juz 100 tematów (około) na forum, ale nigdzie nie widzialem aby ktos pisał o nie powracającej dzwigni zmiany biegów.

Chodzi o to, ze bardzo czesto jak zmieniam biegi na wyzsze, czyli z 2na3 z 3na4 z 4na5 i z 5na6 potrafi mi bieg nie wbić i albo pozostaje na luzie co sie dzieje na przebijaniu z 1na2 lub pozostaje na biegu pierwotnym czyli na przjsciu z 4na5. Oprócz tego dzwignia zmiany biegów potrafi czasami się "zawiesić" w pozycji do góry tak jakbym zapiął bieg (bieg niestety nie jest zapięty) ale dzwignia nie opada, muszę ją dopiero lekko popchnąć w dół aby powrócila do pozycji "poziomej" (czyli np na luz).

Czy ktos wie co t omoze byc? Bieg jak juz zapne to nie wypada. Pacjent to 929. Czyzby wodziki?

 

Pewnie i tak sie nie obędzie bez rozebrania ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 100 % coś ze sprężyną , która nie odbija i mechanizm nie mając oporu nie ma jak zadziałać i zmienić biegu prawdopodobnie będzie potrzebna wymiana

PONY 50 -> WSK 125 -> MZ ETZ 250 -> AWO Sport -> LS 650 ... cdn

 

www.elektrotec.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra, znalazlem...widze tam dwie takie sprezynki...jedna do wrzucania biegów a druga do zrzucania...

str 50 w (nr czesci 8 i 10) fiszce dostepnej na stronie fireblade. pl lub tutej

zeby sie tam dostac to trzeba silnik rozbierac niestety,

ciekawe czy mozna od czegos dopasowac lub same sprezynki gdzies kupic np w serwisie...?

Edytowane przez dyrmaz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra, znalazlem...widze tam dwie takie sprezynki...jedna do wrzucania biegów a druga do zrzucania...

str 50 w (nr czesci 8 i 10) fiszce dostepnej na stronie fireblade. pl lub tutej

zeby sie tam dostac to trzeba silnik rozbierac niestety,

ciekawe czy mozna od czegos dopasowac lub same sprezynki gdzies kupic np w serwisie...?

 

Nie musisz rozbierać całego silnika, wystarczy pokrywę sprzęgła i zobaczysz mechanizm zmiany biegów.

Dla lepszego dostępu musisz zdemontować kosz sprzęgła.

Napisałeś"Oprócz tego dzwignia zmiany biegów potrafi czasami się "zawiesić" w pozycji do góry tak jakbym zapiął bieg" czyli masz pękniętą agrafkę

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...
też się z tym spotkałem, rozebrałem sprężyny okazały się całe,złożyłem zalałem płynami, ustawiłem sprzęgło i moto wbija biegi normalnie,
zaczołem naciągać sprzęgło i znowu to samo więc popuściłem sprzęgło i wbija normalnie,
 w moim przypadku wystarczyło wyregulować linkę sprzęgła w mt-07 
może komuś pomogę bo sam też nic nie znalazłem więcej,  na temat nie powracającej dzwigni zmiany biegów 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...