Skocz do zawartości

po gotowaniu chińskiego tłoka.


barto96
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przeciez wiemy ze nie oryginalny firmowy bo przeciez takie czesci sie poprostu zaklada i dzialaja.

 

Jezeli przy 200C powiekszyl sie tylko o jedna setke to wyglada na to ze sa szanse na dluzsze trasy jak 200km.

Moznaby pokusic sie i utwardzic go powierzchniowo, jak juz poprzednik wspomnial wyanodowac i wykonac mikropory utrzymujace olej w plaszczu tloka, ktore poprawiaja smarowanie a przez to zmniejszaja ilosc wytwarzanego ciepla. Te wlasnie mikropory powstajace w plaszczu tloka nie zamkniete w procesie przez wygotowanie ulatwiaja proces smarowania. Montujac do silnika taki tlok nie slychac przez pierwsze kilometry po zlozeniu charakterystycznego szumu tarcia tlok - honwany cylinder. Tloki utwardzone nie puchna tez tak bardzo jak tloki nie poddane temu zjawisku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i właśnie jest potrzeba zahartowania tłoka aby nie zatarł cylindra

 

1. Jaka temperatura potrzebna jest aby " zahartowac " tlok ?

 

2. Jaka temperatuer osiagnie Twoja kuchenka ?

 

3. O ile wogole uzyskasz temperature, to nawet w polowie nie ta, w ktorej atomy stali nastapia " rozluznieniu " / " spoczynku " ( nie zanm nawet odpowiednika polskiego slowa ) i uloza sie w rowna strukture - wezly.

 

Mowa o stali ktorej temp jest duzo wyzsza niz materialu z jakiego zrobiony jest tlok.

 

Uderz do kolei TROLSKY - z pewnoscia Ci to lepiej niz ja wytlumnaczy.

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile wogole mozna zahartowac aluminium :icon_mrgreen:

 

 

można mp:

Obróbka cieplna (przesycanie) elementów ze stopów aluminium w kąpieli saletrzanej o gabarytach maks. długość 1500mm, szerokość 500mm, wysokość 500mm w temp. max. 500°C

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w jakiej temperaturze olej silnikowy mineralny dostaje samozapłonu?

 

mój ojciec ma mz 250, z polskim tłokiem który puchł, też go wygotował w oleju i od tamtej pory nawet jak daje mu w pi*de to jeszcze nie spuchł, mój ojciec zmarł jak miałem 4 lata, mz stoi w garażu, nieraz nią jeżdże i nie oszczedzam silnika, więc hartowanie metodą chałupniczą coś daje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w jakiej temperaturze olej silnikowy mineralny dostaje samozapłonu?

 

Od kiedy jezdzi sie na oleju silnikowym notabene mineralnym ? No chyba, ze chodzi Ci o olej napedowy zwany potocznie ropa lub diesel'em.

 

temp. ca. powyzej 800 st.C.

 

:crossy:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można mp:

Obróbka cieplna (przesycanie) elementów ze stopów aluminium w kąpieli saletrzanej o gabarytach maks. długość 1500mm, szerokość 500mm, wysokość 500mm w temp. max. 500°C

 

 

"Różnica między hartowaniem a przesycaniem polega na tym, że przy przesycaniu unika się wystąpienia przemiany martenzytycznej."

 

http://pl.wikipedia.org/wiki/Przesycanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Różnica między hartowaniem a przesycaniem polega na tym, że przy przesycaniu unika się wystąpienia przemiany martenzytycznej."

 

http://pl.wikipedia....iki/Przesycanie

 

cytat z linka:"Przesycanieobróbka cieplna, której poddawana jest m.in. stal w celu stabilizacji austenitu. Uzyskanie stabilnego austenitu zwiększa odporność stali na korozję."

w stopach aluminium poszukaj austenitu :icon_biggrin:

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powodzenia zycze.

Nadal twierdze ze przesycanie to nie jest hartowanie.

 

Reasumujac:

 

Dla stopow np. aluminium mozna uzyc utwardzenia wydzieleniowego prowadzacego do zwiekszenia wytrzymalosci mechanicznej.

 

Sklada sie on z dwoch etapow:

Przesycania

Starzenia

 

Jednakze sam proces przesycania w niewielkim tylko stopniu podwyzsza wlasciwosci mechaniczne stopow i w zasadzie poprzedza proces glowny czyli starzenie.

 

http://pl.wikipedia.org/wiki/Utwardzanie_wydzieleniowe

Aluminium i jego stopy.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od kiedy jezdzi sie na oleju silnikowym notabene mineralnym ? No chyba, ze chodzi Ci o olej napedowy zwany potocznie ropa lub diesel'em.

 

temp. ca. powyzej 800 st.C.

 

:crossy:

 

a bo ja ten tłok gotowałem w mineralnym 10w40 samochodowym, w ognisku był taki żar że olej jak się zapalił to nie udało się go ugasić dopóki nie "podlałem" ogniska wodą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a bo ja ten tłok gotowałem w mineralnym 10w40 samochodowym, w ognisku był taki żar że olej jak się zapalił to nie udało się go ugasić dopóki nie "podlałem" ogniska wodą

 

Polales palacy sie olej woda ? I co sie stalo ?

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ty umiesz czytać? jak wywnioskowałeś że do palącego oleju wlałem wody? nie jest idiotą, jak nie wiesz co się stanie do sam podpal olej i chluśnij wodą do niego, napisałem że ogień zalałem a nie olej

 

jak zasłużyłeś na tytuł jeźdzca z "głową"?

 

 

bez obrazy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...