Skocz do zawartości

Jawa 350 ts 12V nie pali na prawy gar


matikesi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 6 lat później...

Witam. Mam podobny problem jak kolega z Jawą 350 ts.

Otóż silnik jest po remoncie. Szlify, nowe tłoki, wał też był regenerowany. Jednak cały czas nie chce pracować na prawy cylinder.

Cewki już zamieniłem, nowe świece, kapturki, nowe platynki razem z całą ich podstawą, nowe kondensatory, nowy gaźnik, zapłon dobrze ustawiony iskra jest że konia by zabiło, paliwo dociera do tego cylindra ale w ogóle nie jest spalane. Świeca na prawym cylindrze mokra czyli paliwo dociera. Jakiś przedmuchów w dolocie też nie ma. Silnik odpala i na wolnych obrotach pracuje bardzo dobrze (oczywiście tylko na lewym cylindrze). Pytanie co może być nie tak jak iskra jest dobra, niejednokrotnie wymieniałem świece, paliwo dociera, zapłon kilka razy sprawdzany i jest dobrze ustawiony a jawa dalej nie pracuje na prawy cylinder. Mogłaby być to ewentualnie wina krzywki od zapłonu? Ponieważ przełożyłem ja z innego silnika Jawy 350 bo oryginalnej nie było, bo silnik dostałem rozebrany na części w skrzynce. Myślę, że sprawdziłem już wszystko a moto dalej nie działa tak jak powinno i pomysły mi się już skończyły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz, że silnik po remoncie.

Do sprawdzenia, czy na niedziałającym cylindrze jest właściwe sprężanie. Pierścienie tłokowe oraz uszczelnienie skrzyni korbowej. Poza wydawałoby się oczywistą przyczyną układu zapłonowego, brak kompresji jest kolejnym powodem.

Wspomniałem ci o tym, bo miałem przypadek właśnie takiej usterki w Jawie.

 

Żużu77, R12RT '05, Cieszyn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz uszczelniacz na wale pod alternatorem. Jest tam tulejka o ktora opiera sie altek.

Piszesz ze iskra jest ale czy zaplon dobrze ustawiony? Jakie wyprzedzenie zaplonu ustawiles?

 

Sam skladales silnik? Moze tlok jest na odwrot zalozony (na tloku sa strzalki).

 

Ogolnie to na prawym nawet nie prychnie czy gubi zaplony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompresję oczywiście, że sprawdzałem i jest w porządku, w dodatku na obu cylindrach praktycznie taka sama. Na uszczelniacz też patrzyłem, jest szczelny. Zapłon jest ustawiony dobrze, według opisu. Przerwa 0,35mm a wyprzedzenie próbowałem na 3mm i na 2,5mm i to samo zawsze. Tak silnik sam składałem i nawet go rozbierałem, żeby faktycznie sprawdzić czy dobrze poskładałem, bo już nie wiedziałem co się dzieje ale oczywiście dobrze złożyłem. Ogólnie nie pracuje na prawy. Czasem ale to pojedyncze zapłony ale tylko jak już się uda dobrze rozbujać silnik. Jakieś jeszcze pomysły? Bo chyba wszystko co pisze na necie już sprawdziłem i wyeliminowałem plus oczywiście wszystkie swoje przypuszczenia. No elektryka jest cała niby przeglądnięta. W sumie praktycznie wszystko profilaktycznie jest wymienione na nowe a paliwo dociera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo naprawdę zastosuj układ Vape (mam kolegów z klubu Jawa-CZ Polska), albo dokładnie sprawdź elektrykę.

Zamień cewki zapłonowe, kup nowe kable wysokiego lub napisz na priva to doślę Ci metr neonowego do 20kV,

oczywiście nowe fajki bez blach zewnętrznych masz?

Zrobiłem CZ 350 43kkm i ten silnik jak ma paliwo i iskrę to musi chodzić.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamien fajki na swiecach i kable z przerywaczy na cewkach i probuj

 

Zobacz czy nie przejdzie na lewy.

 

Zamien fajki na swiecach i kable na przerywaczach i probuj (cewki maja byc podlaczone prawidlowo).

 

Zobacz czy nie przejdzie na lewy.

 

Jesli przy obu probach dalej nie bedzie palil prawy to raczej jakas usterka mechaniczna.

 

Tlumik nie jest zatkany mam nadzieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem wszystko jak napisałeś i nic to nie zmieniło. Tłumik ściągnąłem nawet dla pewności i też nic to nie zmieniło. Nie wiem już co jej może być. Zastanawiam się jeszcze nad tą krzywką ale to pewnie nie to skoro we wszystkich jawach 350 była taka sama. Nie wiem, może ktoś jest zainteresowany zakupem tej Jawy. Wszystko powymieniane. Cena 2500 zł z papierami. Mi się już skończyła cierpliwość do niej!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem wszystko jak napisałeś i nic to nie zmieniło. Tłumik ściągnąłem nawet dla pewności i też nic to nie zmieniło. Nie wiem już co jej może być. Zastanawiam się jeszcze nad tą krzywką ale to pewnie nie to skoro we wszystkich jawach 350 była taka sama. Nie wiem, może ktoś jest zainteresowany zakupem tej Jawy. Wszystko powymieniane. Cena 2500 zł z papierami. Mi się już skończyła cierpliwość do niej!

Jak podmieniales tak jak napisalem i caly czas prawy nie pracuje to krzywka tez jest ok.

Zostaje jakis problem mechaniczny.

Sciagnij prawy cylinder i przepatrz dokladnie wszystko. Kanaly w cylindrach itd. Jeszcze raz sprawdz uszczelniacz pod alternatorem razem z tuleja.

Strzalke na tloku masz w wydech czy w gaznik?

 

To prosty silnik i jak ma paliwo i iskre to musi chodzic. Nie poddawaj sie.

 

Mozesz tez zarejestrowac sie na jawacz.pl i tam znalezc kogos obeznanego w tych silnikach w Twojej okolicy (jest tam mapka z uzytkownikami) moze Ci ktos to zdiagnozuje na zywo bo przez net troche ciezko naprawiac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy kolejnosc zaplonu ma znaczenie w Jawie, ale pewnie tak :).

Czy jestes pewien ze ustawiles zaplon pierwszego cylindra na pierwszym cylindrze ?

Czyli czy przerywacz pierwszego cylindra ma przerwe w momencie gdy jego tlok dochodzi do GMP ?

I wiesz ktory cylinder jest pierwszy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy kolejnosc zaplonu ma znaczenie w Jawie, ale pewnie tak :).

Czy jestes pewien ze ustawiles zaplon pierwszego cylindra na pierwszym cylindrze ?

Czyli czy przerywacz pierwszego cylindra ma przerwe w momencie gdy jego tlok dochodzi do GMP ?

I wiesz ktory cylinder jest pierwszy ?

Tu nie ma filozofii. Skoro mu pali lewy to iskra musi na nim być w punkt.

Można by się przyczepić jeszcze do cewki lub kondensatora, ale koledzy radzili zmianę układu zapłonowego z prawego na lewy.

Właśnie... Kondensator...

Przerywacz od prawego cylindra jest tylko od prawego (pozycja krzywki), a z nim kondensator...

Jest pewne, że sprawny?

 

Żużu77, R12RT '05, Cieszyn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kondensatory kupiłem 2 nowe wraz z cała tarcza iskrownika. Nie przyniosło to efektu. Zapłon jest ustawiony zgodnie z opisem tej czynności na jawacz.pl. Na innym forum tez znalazłam taki opis i wszystko zrobiłem według nich wiec powinno grać. Profilaktycznie robiłem to tak często, ze doszedłem do perfekcji. Dzisiaj nawet próbowałem ustawić przerwę na przerywaczach na 0,6 mm, bo ktoś pisał, że jego sprzęt tak lepiej chodzi. U mnie się to nie sprawdziło. Było tylko gorzej.

Do głowy mi tylko jeszcze przychodzi wał i zasysanie paliwa. Może na mało go zaciąga? Dzisiaj jak miałem wszystko ustawione i dobrze rozbujałem silnik na jednym cylindrze to załączał się nieśmiało uruchamiać prawy. Nawet podczas jazdy. Jak dobrze weszła na obroty podczas jazdy to i nawet moc jakąś miała. O czym to może świadczyć, że drugi cylinder próbuje się załączyć dopiero przy dużej prędkości obrotowej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...