michal214 Opublikowano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2011 (edytowane) Siema, w moim thundercat'cie po rozgrzaniu silnika powyżej 80 stopni pojawiają się stuki, które rosną wraz z obrotami (na luzie). Powyżej 3 tys obr stuki są zagłuszane przez wydech. Jak się przyłoży coś drewnianego do ucha i silnika to najbardziej wali na pompie wody (ale to chyba standard bo dźwięki lubią się przenosić przez kanały wodne). Słychać je też wyraźniej z prawej strony od góry na deklu zaworowym, i na wałku od zamiany biegów. Nie znikają po wciśnięciu sprzęgła. Myślałem, że to może łożysko igiełkowe na sprzęgle ale po wymianie łożyska, bieżni i podkładek przy sprzęgle, stuki są takie same jak były. Byłem w kilku serwisach w Warszawie (min. MotoMotion czy Moto Guzzi Wawer), ale nikt nie potrafi stwierdzić co jest przyczyną stuków. Mechanicy mówią że to nie brzmi jak panewki. Jak się pytam o cenę jednoznacznej diagnozy to mówią że to wiązało by się z rozbiórką silnika, a to są już koszty porównywalne z zakupem drugiego silnika. Jak ktoś chce posłuchać stuków to tu mam link:http://www.youtube.com/watch?v=-MwRCPphlBc Możecie polecić mi jakiegoś dobrego mechanika, który przy pomocy np. stetoskopu mógłby zlokalizować przyczynę tych stuków? Mogę dojechać w promieniu 150km wokół Warszawy. Pozdrawiam, będę wdzięczny za każą pomoc. Edytowane 13 Czerwca 2011 przez michal214 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2011 a powiedz, są na silniku jakieś ślady wcześniejszych ingerencji? Za dużo silikonu, obmykane śruby? Kiedy ten dzwięk zaczał sie pojawiać? Nie brzmi jak panewka. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal214 Opublikowano 13 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2011 Stuki zauważyłem jakieś pół roku temu (moto mam od roku, możliwe że były już wcześniej), z tym, że najpierw stuki były słyszalne po rozgrzaniu powyżej 100 stopni. Od tego czasu zrobiłem około 6000 km i stuki pojawiają się teraz już przy 80 stopniach. Żadnych śladów ingerencji w silnik nie zauważyłem, śrubki nie obrobione itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2011 Czy wymiany oleju coś zmieniały ? Było ciszej lub glośniej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal214 Opublikowano 13 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2011 Po wymianie oleju stuki takie same jak były(zmieniłem na castrol gps 10w40). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.