KaRaKaN89 Opublikowano 11 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 Witam wszystkich bardzo serdecznie, :) Stałem się kilka dni temu szczęśliwym posiadaczem Jawy 250 353.Niestety raczej nie mam szans odrestaurować jej na oryginał, ponieważ poprzedni właściciel zrobił z niej troszkę lajtową maszynę, a więc odchudził troszkę metali ( poucinane końce błotników itd ) ale z tym jej do twarzy ;)Od kilku lat miałem chrapkę na tą maszynę, aż wreszcie się udało. Nie była eksplatowana kilka ładnych lat, była tylko przepalana co jakiś czas.Silnik już nie cyka zbyt zdrowo, bardzo słychać pierścienie i niepłynnie werczy silnik, dlatego postanowiłem zrobić gruntowny remont silnika : szlif itd . Przy tej okazji zaciekawiłem się lekkim tuningiem tego silnika, ponieważ podobno fabrycznie ma około 12koni. Jednak gdzieś przeczytałem że dawniej potrafili z niego wyciągnąć aż 24 :eek: Ja oczywiście takim hardkorem nie jestem :icon_biggrin: Zupełnie nie wiem za co się zabrać aby ją troszkę ożywić i dodać jej kilka koników :biggrin: I zwracam się z prośbą do was, mechaników : :icon_idea: - Panowie, co takiego zrobić aby przerobić, jaki zrobić ala tuning aby ten motorek naprawdę wyśmienicie jeździł i adekwatnie do pojemności przyspieszał :crossy: - z góry bardzo dziękuje za wszyskie rady i pomysły :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 11 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 Rakiety z niego nie będzie, a skrócisz tylko jego życie poprzez "tuning". To jest zabytek, pozwól mu żyć normalnie na starość. A jak już musisz to dokonaj "usprawnień" które to są czymś innym niż "tuning". Były kiedyś takie magazyny o usprawnianiu, bodajże Pan Tomasz Sałek je pisał. Jest w nich wszystko co chcesz wiedzieć przy usprawnianiu silnika 2T. Ogólnie to musisz dopracować układ dolotowy, polerka kanałów, wypełniacz skrzynki korbowej, może lekko odchudzić tłok, delikatnie splanować głowicę. Potem dużo zabawy z wydechem i poprawnym strojeniem gaźnika i będzie git. Ciekawostka: Silniki S-32 z SHL mają 9KM, a pierwsza opcja usprawnień może z niego wyciągnąć 14KM. Druga opcja to już tuning i sięga 20KM. Takie SHL-ki podobno potrafią odstawić nawet MZ 250. Niestety druga opcja drastycznie zmniejsza żywotność silnika. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.