Nitomen Opublikowano 10 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2011 Mialem dzis maly problemik z moto , zeganalem kolege ktory mial smiertelny wypadek na moto i z punktu startu do cemntarza utworzylismy pochod ok 100 motocykli , eskortowala nas policja i predkosc przelotowa ok 20 km/h , obroty do 2 tys . Ja jechalem z pasazerka w temperaturze powietrza ok 28stopni , trasa liczyla z 5 km , w tym pare swiatel po drodze. Od polowy trasy zaczelo mi wywalac plyn dolem przez wyrownawczy , calkiem spora ilosc go wyleciala , temeparatura po dojechaniu na miejsce doszla do 122 stopni . Wentylator pracowal caly czas juz od ok 110 . I teraz pytanie , czy to normalne ? slyszalem od mechanika ze w tej temperaturze VFR ma dosc slabe chlodzenie i ze moze sie tak zdarzyc... , teraz po wyjechaniu na trase temperatura ok 85 stopni , swiatla czy korek i szybko rosnie powyzej 100 , mechanik mowi aby po wystudzeniu moto dolac plyny do chlodnicy bo pewnie malo i kuknac w wyrownawczy. Przed chwila testowalem chlodzenie przed domem , mam tzw polbruk ( ponoc asfalt odbija temperature) i nie doszla powyzej 110 stopni , nawet lekko gazujac do 3 tys wentylator skutecznie zbijal temperature , po zgaszeniu uslyszalem bulgotanie w wyrownawczym... Co sadzicie ? z kad to sie wzielo ? w tym roku juz pare razy stalem w korku i temperatura nigdy powyzej 110 nie weszla . Moto jesienia mialo pelen serwis , wraz z plynami. pzdr Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daro1980 Opublikowano 10 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2011 według mnie masz zapowietrzony układ ... dobrze odpowie trzyj i powinno grac .... aha sprawdź czy czasem ci się termostat nie zblokował bo może masz na małym obiegu i tu jest przyczyna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 10 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2011 Kup nowy płyn do chłodnic aluminiowych i wymień bez dolewania wody. Postaraj się dokładnie odpowietrzyć cały układ a potem z pirometrem w łapie sprawdzaj po uruchomieniu silnika czy w odpowiedniej temperaturze termostat otworzy pełny obieg. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 10 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2011 (edytowane) A wiec , w chlodnicy bylo prawie pelno , dolalem moze ze 150 ml , wyrownawczy natomiast byl prawie pusty ( znaczy ze zessalo po wychlodzeniu silnika) ,tam wlalem ok 500 ml prawie pod znak max , termostat puszcza obieg przy 73 stopniach ( mam cyfrowy wyswietlacz temp , sprawdzalem macajac chlodnic). Poki co ladnie zbija temprature wentylatorem , bede obesrwowac co sie bedzie dzialo dalej. Moze faktycznie za cieplo jej bylo i tyle.... wentylator nie wyrobil , chlodnice mam dwie z boku , zakryte boczna obudowa . Edytowane 10 Maja 2011 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robik64 Opublikowano 10 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2011 Jak się powtórzy, nawet po dolaniu płynu, wyciągnij całkiem termostat. Jak się znowu powtórzy, sprawdź pompę wodną i jej odpowietrzenie. Jak dalej bedzie źle to pozostaje zamulona/zakamieniona chłodnica(ktoś wcześniej mógł jeździć na wodzie). Żaden motocykl nie powinien się tak zgrzać pomimo włączonego wentylatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 10 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2011 (edytowane) moto z raichu sprowadzilem osobiscie , mam od gebelsa ksiazke serwisowa co 6 tys km , watpie aby na wodzie jezdzila...... Edytowane 10 Maja 2011 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qunio Opublikowano 11 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2011 wymień korek chłodnicy na nowy do odpowiedniego ciśnienia prawdopodobnie 1.1 bara Cytuj SportJazda.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 11 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2011 narazie testowalem na postoju i nie ma opcji zagotowac , maxymalna temperatura 105 i zbija na 95 wentylatorem . Nalezy pamietac , ze gdy silnik ma do ciagniecia dodatkowe 350 kilo przy zerowym wietrze na chlodnice , to chyba mial prawo nie wyrabiac z chlodzeniem... Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robik64 Opublikowano 12 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2011 (edytowane) Powinien wyrobić z chłodzeniem, nawet przy bezwietrznej pogodzie. Sprawny wentylator powinien dać na tyle dobry przedmuch, że odbierze ciepło. No chyba że, od razu po wysilonej jeździe zgasiłeś silnik, wtedy skumulowane ciepło nie jest odbierane przez niekrążący w żyłach motoru płyn i może dojść do zagotowania. Co będzie gdy temperatura powietrza przekroczy 35'C, tak jak to miało miejsce w zeszłym roku? Tak jak napisał poprzednik, sprawdź korek chłodnicy. Podwyższenie ciśnienia w układzie chłodzenia między innymi zapobiega zagotowaniu cieczy w temperaturze 100'C. Temperatura wrzenia podnosi się wraz ze wzrostem ciśnienia w układzie. Jeżeli zaworek w korku nie trzyma, to ciecz będzie gotowała się nawet w normalnej przewidzianej przez producenta temperaturze pracy silnika, lub przy chwilowych przeciążeniach. (oczywiscie, jeżeli producent skonstruowal ten silnik jako pracujący optymalnie w zakresie około 100'C). Pozostaje jeszcze inna opcja-uszczelka głowicy, lub rysa w materiale głowicy, jednak ta opcja byłaby powtarzalna po każdym zagrzaniu silnika, dlatego raczej ją odrzucam. Edytowane 12 Maja 2011 przez robik64 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 15 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2011 wczoraj troszke polatalem po miesice , ciagle cos mi tam nie pasi , temperatura powietrza ok 20 stopni , jechalem 25 km z predkosciami ok 50 - 70 km/h , temepratura cieczy 85 stopni . Nastepnie bralem udzial w paradzie slubnej kolezanki , wiec bylo nas tam troszke , wiadomo po wyjsciu z kosciola troszke przygazowek , temperatura ok 90 - 95 stopni. Potem odprowadzenie pary mlodej do miejsca imprezy i przejazd ok 15 km z predoscia 50 - 80 km/h , temperatura 105 i zbijana przez wentylator do 95 i tak kilka razy ....wracajac uciekalem przed burza i jechalem srednio 90- 100 km/h i temperatura w normie 77 stopni. Chyba zerkne do pomy cieczy , ewentualnie wywale na probe termostat , byc moze termostat nie otwiera sie do konca... Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 15 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2011 Normalna temp pracy mojej to ok 75-85 zalezy od pogody i stylu jazdy. To że jechaliście w paradzie i wentyl sie włączał to nic nie znaczy, po to on jest. Wg mnie nic Ci w motku sie nie stało - jeśli się obawiasz to podjedź do jakiegoś zakładu i niech sprawdzą cisnienie w wyrównawczym i będziesz pewny :) aVe VFR kiki Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.