suchy-wolk Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Witam. Nie chcę za mocno zaśmiecać tematu Edzia, gdzie toczą się rozmowy o jego tuningu. Tak więc pozwolę sobie przytoczyć mój problem. Mianowicie mój problem polega na tym, że tydzień temu wywaliłem z seryjnego wydechu końcówkę coś ala "db-killer", ponieważ dźwięk był taki nijaki - dużo głośniejsza była praca silnika. Po wywaleniu tej końcówki, od razu silnik zaczął inaczej pracować oraz dźwięk się polepszył, czyli nieco głośniejszy, ale przy tym większy pomruk. Patrząc z tyłu tłumika wgłąb, rzucały się w oczy przegrody, które były poprzepalane i generalnie w słabym stanie, więc dzisiaj postanowiłem je wywalić i...tu się zaczęły schody, ponieważ teraz praktycznie w ogóle nie tłumi dźwięku, a więc praca silnika i dźwięk jest taki jakby nie było w ogóle tłumika Co w takiej sytuacji zrobić ? Na pewno poprzedni właściciel coś grzebał i chciał wywalić to wszystko, ale widocznie na połowie "wybebeszania" zmienił pomysł i postanowił wszystko spawać, tak jakby było to fabrycznie zrobione (nie wyszło mu). Poniżej zdjęcie, jak wygląda cały wydech : Sprawa się natomiast komplikuje, ponieważ zaznaczyłem - czerwone pole z kropkami, które oznacza, że w tamtym miejscu jest blacha perforowana z dziurami, natomiast w drugiej części (bez czerwonego koloru) nie ma tych dziur. Pytanie więc, jak ta budowa tłumika została zaplanowana, skoro konstrukcja jest nieco "dziwna" i trudno cokolwiek mi wymyślić, ponieważ z jednej strony są te dziury, z drugiej strony nie ma. Chciałem zrobić coś takiego : Jednak nie rozbiorę tłumika, bo nie ma jak. Widoczne będą na chromie momentalnie spawy itd. Proszę o rady, jak go wygłuszyć. Dziwi mnie fakt, że znajomy podłożył tłumik od Hondy 600ccm (nie pamiętam modelu) i ten dźwięk był rewelacyjny, a jego tłumik był zupełnie pusty, niczym zupełnie nie obłożony, on sam twierdził, że mój jest o niebo lepszy pod względem budowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk_mx Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Odezwij się do forumowicza Edzia on się zajmuje przeróbką wydechów, jego temat jest w tym dziale zresztą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suchy-wolk Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Sprawa rozwiązana. Zakupiłem watę żaroodporną do kominów, była w kształcie rulonu idealnego jak tłumiki do motorów. Wystarczyło, że wcisnąłem ją przez wylot w tłumiku (łatwo nie było) i wcisnąłem rurę perforowaną, którą wyciąłem wcześniej idealnie na długość. Znacznie dźwięk się poprawił, nie "łupie", ale też jak da mu się w palnik to daje czadu :buttrock: Nie uzyskałem idealnego efektu, jaki mi się marzył, ale nie będę już kombinował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.