maniekp Opublikowano 13 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 Witam! Jest to mój pierwszy post, więc proszę w miarę o wyrozumiałość. Jeśli chodiz o mechanikę to jestem teoretykiem i jak się coś dzieje to panikuję ;). Motocykl kupiłem na początku tego roku, 2 tyś km temu miał wymieniany olej, regulacje gaźnika, zaworów itp. Bynajmniej wracając do problemu ... Pojeździłem moto i jak zawsze sprawdziłem stan oleju po jeździe był lekko poniżej połowy (2tys temu był max i cyklicznie schodził do tego poziomu). Mówię sobie doleję przed następną jazdą ! W miedzy czasie wsadziłem nowe płuca. Po tygodniu wpadam do garażu, spuszczam paliwo z komory pływakowej gaźnika (żeby nie męczyć rozrusznika i akumulatora), odpalam, pięknie zaskakuje i po 2-3 sec. niebieska zasłona dymna z lewego wydechu i tylko z lewego (nie wiem czy ma to coś do tego ale moto stał na stópce przechylony na lewą stronę ). No wiec masakralna zadyma, kolanka czerwone, a że na regulacje gaźnika czasu nie ma, to wsadziłem stary filtr, moto jeszcze trochę posmrodził i przestał kopcić (zbieg okoliczności ?). Bynajmniej wracając do oleju, na bagnecie susza, a ze ostatnio było poniżej pól wiec śmiało 100 dolewam, nada pusto, dolewam 50, coś się tam na mini pokazało, no to go trochę pomęczyło wskoczyło na pół, przejechałem się jakieś 10 km, stan oleju 1cm pod max, umyłem moto , znowu 10 km, sprawdzam olej a tu znowu ledwo co końcówka bagnetu. O co chodzi i jak sobie z tym poradzić ? Jakieś sugestie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 13 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 Kopci nie koniecznie olej odróżnić kolor dymu jest dość trudno. Teraz mamy niższe temperatury wyższą wilgotność woda lubi się w kominie osadzić i tez będzie dymić. Na razie trzeba dojść do porządku jeśli chodzi o sprawę regulacji na nowym filtrze. Jeśli kłopoty nie ustaną będziemy walczyć dalej. Puki co gaźniki w serwis a dla właściciela relanium. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniekp Opublikowano 13 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 Kopci nie koniecznie olej odróżnić kolor dymu jest dość trudno. Teraz mamy niższe temperatury wyższą wilgotność woda lubi się w kominie osadzić i tez będzie dymić. Na razie trzeba dojść do porządku jeśli chodzi o sprawę regulacji na nowym filtrze. Jeśli kłopoty nie ustaną będziemy walczyć dalej. Puki co gaźniki w serwis a dla właściciela relanium. No właśnie ten dym długo się utrzymywał, para chyba się szybko rozwiewa ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 13 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 Prosto sprawdzić. Para nie śmierdzi, dym śmierdzi. Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniekp Opublikowano 13 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 Prosto sprawdzić. Para nie śmierdzi, dym śmierdzi. Śmierdziało, długo, jeszcze to czuję w nosie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 13 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 (edytowane) Ale spaliny zmieszane z parą śmierdzą. Poza tym silnik nie pierwszej młodości więc będzie delikatna nutka oleju w zapachu tak czy siak. Ostry, szczypiący w nozdrza zapach to bogata mieszanka czyli ssanie i/lub czerstwe gaźniki. Przepalony dym ma zapach ....spalenizny. :biggrin: Nie jest taki gryzący, no chyba że bierze mega ilości oleju i dymi 24h, ciepły czy zimny. Odpalasz, ręką zatykasz wylot tłumik na 10-20 sekund, potem sprawdzasz co masz na dłoni - wodę/wilgoć czy tłusty nalot. Oczywiście nie zatykaj szczelnie ręką, zostaw szczelinę między palcami żeby gazy miały ujście. Wygląd świec też warto sprawdzić. Edytowane 13 Listopada 2010 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 13 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 Co do poziomu oleju to kolego sprawdzaj zawsze po jezdzie. Co do niebieskiego kopcenia, to wydaje mi sie ze masz do czyszczenia i regulacji gaznik, przy okazji sprawdz kruciec ssacy, bo pekaja od spodu, wada dominatora. Jeszcze to co przychodzi na mysl to mogl pujsc uszczelniacz zaworowy, ale narazie tym sie nie przejmuj bo zaczyna sie od podstaw, wiec gaznik na stol. Sprawdz rowniez kolor swiecy, najlepiej po rozgrzaniu silnika. Ostatnio mam problemy z gaznikiem jak zimny sie przykrztusi, zgasnie, moze swieca bo zalozylem nowa, jak wracalem z pily wyprzedzilem auto i zchowalem sie przy czym musialem dosyc intensywnie hamowac i zamknalem gaz, przez co motocykl strzelil w tlumik i kumpel mowil ze ladnie zakopcil na niebiesko z dwoch wydechow. Jak bys cos nie ogarnial to zapraszam do Walcza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 13 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 Na początek trzeba uporządkować bałagan z filtrem i gaźnikami tak jak wspomniałem. Każdy silnik spala olej, jedne mniej drugie więcej. Gorzej jak już nie może oleju przepalić i wali nim tak że jest tłusto na ręce o czym wspomniał kolega qurim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniekp Opublikowano 13 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 Na początek trzeba uporządkować bałagan z filtrem i gaźnikami tak jak wspomniałem. Każdy silnik spala olej, jedne mniej drugie więcej. Gorzej jak już nie może oleju przepalić i wali nim tak że jest tłusto na ręce o czym wspomniał kolega qurim. Reki nie przykładałem na tak długo, natomiast wsadziłem palucha do wydechu i jest czarny suchy nalot (nagar), ale zrobiłem to dopiero po drugim odpalaniu jak już przestał dymić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 13 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 Czarny suchy nalot to nawet w idalnym silnku zawsze zostanie na palcu jak wsadzisz go w tlumik. Ogolnie to tak jak mowi wueska wyreguluj gaznik pod nowy filtr. Co do spalania oleju w silnglu jesli spali ci 600ml oleju na 1000km i bedzie czesto widzial czerwone pole to silnik jest ok. Wiec nie ma co gdybac,, regulacja i bedzie wiadomo. A Ty nie panikuj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniekp Opublikowano 13 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 Dzięki za zaproszenie ! w sprawie regulacji gaźnika, jak mogę dojść w dominiku do śruby składu mieszanki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thobeta Opublikowano 13 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 (edytowane) ...Ogolnie to tak jak mowi wueska wyreguluj gaznik pod nowy filtr. Co oznacza wyreguluj gaźnik pod nowy filtr ? Każda wymian filtra skutkuje regulacją gaźnika ? Edytowane 13 Listopada 2010 przez thobeta Cytuj Speed Triple 2009r, Iż49 1956r, Jawa 350 Panelka + kosz Velorex 1969r Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 13 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 Nie każdy co nie oznacza ze ten nowy jest wadliwy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 14 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2010 Co do dojscia do sruby skladu mieszanki, to musisz sobie dorobic bardzo maly srubokret plaski i podchodzisz od lewej strony, jak nie masz takich zgrabnych raczek to bez wyciagniecia gaznika sie nie obejdzie. A w dominatorze wyciagnac gaznik jest poprostu przesrane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniekp Opublikowano 14 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2010 Co do dojscia do sruby skladu mieszanki, to musisz sobie dorobic bardzo maly srubokret plaski i podchodzisz od lewej strony, jak nie masz takich zgrabnych raczek to bez wyciagniecia gaznika sie nie obejdzie. A w dominatorze wyciagnac gaznik jest poprostu przesrane. Nie, aż tak strasznie nie jest, tylko nie wiem jak mam zrobić regulacje na ciepłym bo tam nawet reki nie ma gdzie wcisnąć , bo będzie parzyć w łapki. Bynajmniej: Jak już się dorobię śrubokręt i rozgrzeje moto, wkręcam śrubę mieszanki do końca i wykręcam 3 obroty odpalam, ustawiam śrubą od wolnych ~1400, wykręcam śrubę mieszanki 0,5 obrotu jak lecą obroty do góry to koryguje je śrubą od wolnych, rytuał powtarzam dopóki kręcenie mieszanką nie będzie dawać efektów. Po każdorazowym przekręceniu mieszanki przygazować. ps. dzisiaj paliłem moto i nic nie kopcił, olej powyżej 1/2 na bagnecie, dzień wcześniej dolałem 350 ml ile wynosi w ml skala na bagnecie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.