Skocz do zawartości

Kto jezdzi nowa Super Tenere XTZ 1200


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Tytułem wstępu:

Na moto od 2003 r

Obecnie Monster 1000 i Super Tenere 1200.

 

W temacie mocy, zworki, ustawień silnika, katalizatora... może komuś się przyda.

 

Zworka:

Zamiast kawałka drutu lepiej zamontować przełącznik on/off skuterowy. Kosztuje 10zl, dzięki niemu „zworka” jest dostępna na życzenie. Włącznik zamontowałem z lewej strony, obsługuje się kciukiem, wygląda +/- jak kill switch.

W opcji ON czyli ze zworką mapy T i S nie działają. Jest jedna, zaworkowa.

Przyrost mocy jest. Wg znalezionych przeze mnie dynorun’ów ok 9KM na 1, 2 i 3 biegu Czuć to bardzo dobrze przy spokojnym przyspieszaniu. Przełączenie na ON, czyli zapięcie zworki, powoduje odczuwalne wyskoczenie moto do przodu.

 

Regulacja CO (w trybie diagnostycznym, opisane w serwosówce w dziale Periodic Maintenence, Adjusting Gas Volume, str. 147):

Ustwiłem drogą prób i błędów na +9

Fabrycznie jest na 0.

Zakres regulacji jest ogromny, doklikałem do +25

 

Katalizator:

Wywaliłem. Puszka została. Wydech fabryczny,

 

Po kolei.

Tenera od początku sprawiała wrażenie jakby zmulonej. Nie ma możliwości żeby silnik 1200ccm był może nie tyle ospały co tak niechętnie kręcił, trząsł się i pracował jakoś tak niechlujnie. Motocykl jest z 2014 r, ostatni wypust gen 1. Przebieg 36kkm. Ok, ktoś kto mało jeździ mógłby nie zwrócić uwagi ale ja jestem na tym punkcie dość wyczulony.

 

Pierwsza rzecz - zworka.

Dostał trochę wigoru ale wyjazd z dołu ciągle niechętnie, przelotowa 110-120 przy 3500 rpm jakoś tak ciągle drży.

 

W kolejnym kroku podkręcenie CO.

Zaczął chodzić trochę gładziej, momentami nawet fajnie (!), motocykle dziś są strojone bardzo ubogo ze względu na eko. Dołożenie paliwa trochę pomogło.

 

Dalej - ekstrakcja katalizatora.

Usunięcie naprawiło ten silnik. Jedzie z dołu bez drgawek, pracuje gładko, wkręca się chętnie, zworka praktycznie nie jest potrzebna. Wbrew opiniom nie strzela w tłumik, jest odrobinę głośniej na fabrycznym tłumiku ale tylko w dole i to jest taki fajny miękki bas, przyspieszenie to teraz przyjemność a nie obowiązek bo silnik to lubi a nie nie lubi, jak było wcześniej.

 

Można powiedzieć, że różnica w pracy przed i po usunięciu kata jest taka jak bieg w masce p-gaz i bez.

 

No, to na zdrowie :)

 

Pozdrawiam, Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam szanowne grono forumowiczów. Mam pytanie dotyczące kardana. Czy w waszym przypadku kardan również rozgrzewa się do wysokich temperatur? U mnie po wyjazdach odczuwalna temperatura obudowy napędu jest praktycznie taka sama jak obudowa silnika. Temperatura mierzona na dotyk - dłonią. Czy on tak ma czy może jest to objaw zacierającego się łożyska? Niezależnie od tego czy przejadę 100 km czy 400 km temp (mierzona na dotyk dłonią jest zawsze taka sama). 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
W dniu 31.03.2012 o 08:40, jrgostek napisał:

No i gdzie ci użytkownicy Tener. :ph34r:

Jestem, witam i polecam tereske

przed zakupem testowałem R1200, crf1000 

Ale po testach również Tereski  wybrałem Teresę i nie zamieniłbym nawet na salonowe GS

mam jeździć a nie naprawiać 

Rocznik 2015 , kupiłem z przebiegiem 4tys

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...