Skocz do zawartości

VFR 1200 vs BMW K 1300 S


Rekomendowane odpowiedzi

Ombry ;)

 

Sezon 2010 w kwestii długich wyjazdów mam juz za soba ale 2011 juz calkiem nie dlugo ;) tak wic pasowalo by pomyslec o nowym koniu. po wstepnej weryfikacji na placu boju zostaly te dwa motocykle. nie mialem okazji pojezdzic i stad moje pytanie do użytkowników beemki i fałefery. chodzi mi o odczucia bardzo subiektywne bo informacje z gazet znam na pamięć

 

z góry dziekuje za pomoc.

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

imho z samego wygladu i zaplastikowania na potege , odpuscil bym VFR ke , o dzwieku niczym rzedowa dwojka nie wspomne. Pozatym jest to nowosc , zawsze moga wyjsc jakies kwiatki... Beemki znowusz cierpia , na przerost elektroniki :)

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jakiej wersji ma byc ta VFR ? Automat czy manual ?

 

Bart, co do BMW to osobiscie nie widze sensu zmiany " K " z 1200 na 1300 - za mala roznica w stosunku do ceny, 1200 wystarcza az nadto.

 

Gabarytowo motocykle sa do siebie b. zblizone, podejrzewam, ze bedziesz musial jednak odbyc jazdy testowe inaczeh nie rozbjerjosz :biggrin: . Nie zapominaj tez, ze w VFR przy 250 km /h jest koniec przyjemnosci a z tago co wiem, to bedzie Ci maaaaaaaalo :icon_mrgreen:

 

Beemki znowusz cierpia , na przerost elektroniki :)

 

no i ? ? ? ? ?

 

P.S. moj laptop tez cierpi an przerost elektroniki :icon_mrgreen:

 

:crossy:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

imho z samego wygladu i zaplastikowania na potege , odpuscil bym VFR ke , o dzwieku niczym rzedowa dwojka nie wspomne. Pozatym jest to nowosc , zawsze moga wyjsc jakies kwiatki... Beemki znowusz cierpia , na przerost elektroniki :)

 

Z tego co widze to masz vfr 800 a ja pytam o 1200. opinie usłyszane od swagra sąsiada mnie nie interesują.

 

 

W jakiej wersji ma byc ta VFR ? Automat czy manual ?

 

Bart, co do BMW to osobiscie nie widze sensu zmiany " K " z 1200 na 1300 - za mala roznica w stosunku do ceny, 1200 wystarcza az nadto.

 

Gabarytowo motocykle sa do siebie b. zblizone, podejrzewam, ze bedziesz musial jednak odbyc jazdy testowe inaczeh nie rozbjerjosz :biggrin: . Nie zapominaj tez, ze w VFR przy 250 km /h jest koniec przyjemnosci a z tago co wiem, to bedzie Ci maaaaaaaalo :icon_mrgreen:

no i ? ? ? ? ?

 

P.S. moj laptop tez cierpi an przerost elektroniki :icon_mrgreen:

 

:crossy:

 

VFR ma byc manual a z tym kagańcem to mnei powalili. normalnie w zyciu bym sie nie spodziewał chociaz z drugiej strony i tak szybiej nie jezdze.

 

no nic bede musial sie poustawiaćna jazdy kazdym z nich.

 

chociaz nowa multistrada tez mnie nęci i kusi pomimo ze to zupelnie inna maszyna

Edytowane przez bart_b

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widze to masz vfr 800 a ja pytam o 1200. opinie usłyszane od swagra sąsiada mnie nie interesują.

 

 

To pewnie ciężko będzie uzyskać w miarę rzetelne info, bo maszyna wszak kosztuje trochę grosza a do tego jest "świeża" więc stosunkowo niewielu bajkerów ma zaszczyt ujeżdżać tego sprzęta.... :wink:

 

 

Tak czy inaczej, moim zdaniem, co byś nie wybrał z tych dwóch, to będzie zacny sprzęt... :lalag:

 

Pozdrawiam i zadowolenia z zakupu życzę :buttrock:

 

SR50 -> S53 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1300SA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kupuj ducati.

 

Tylko bmw. Ale o tym opowie już ks.

 

powiedział desmomaniak ;)

 

 

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudny wybór. Coś jak pomiędzy audi a volkswagenem ;)

 

Jeździłem VFR-ką zarówną manual jak i automat. Wersją S BMW nie, ale nakedem K1300R i owszem, a to w zasadzie to samo tylko gołe :)

 

Skoro znasz opisy z prasy na pamięć to nie ma w zasadzie o czym pisać. Moja opinia też zapewne wiążąca nie będzie, bo to Ty masz kupić któryś z nich nie ja :) Jedyna opcja to jazda testowa, choć to też może być za mało. Ja miałem wielką frajdę na obu sprzętach, ale ... no cóż każdy ma swoje zady i walety.

 

Beemka niesamowicie hamuje silnikiem i ma ESA drugiej generacji. Zawieszenie to bajka (duolever, paralever), stalowy oplot w standardzie (ale ESA już kosztuje ekstra).

No i ten wygląd miejskiego mięśniaka z Bawarii - mi się podoba :)

 

Honda jak Honda, wszystko na swoim miejscu :) Bardzo pozytywnie zaskoczyła mnie wersja z automatem, naprawdę fajny gadżet - nie miałem dotąd okazji próbować czegoś podobnego na motocyklu. Tryb "Drive" to pomyłka, ale "Sport" pozwala się już nieco pobawić. Dodatkowo komputer progresywnie przełącza biegi monitorując zakres i dynamikę otwarcia przepustnicy. Im gwałtowniej odkręcisz tym zmiana biegu na wyższy nastąpi później, przy wyższym zakresie obrotów. I odwrotnie, będziesz łagodny to bieg wskoczy wcześniej. Niby drobiazg, a cieszy. Fajnie rozwiązano montaż kufrów na zatrzaski (oczywiście pasują tylko kufry made by Honda). Po ich zdjęciu VFR-ka może udawać miejskiego sporta. Po założeniu wygląda na dużego turystę.

 

Co jeszcze ..., Honda jednak nieco tańsza. Zwłaszcza biorąc pod uwagę akcesoria i dodatki. Jednak skoro rozważasz również BMW to rozumiem, że nie jest to dla Ciebie duży problem.

 

Swego czasu popełniłem kilka recenzji z jazd testowych, nic tam nowego raczej nie znajdziesz, ot subiektywne spojrzenie motonity ;)

 

http://fz6.pl/2010/04/21/uwaga-test-bmw-k1300r-czesc-1/

http://fz6.pl/2010/04/21/uwaga-test-bmw-k1300r-czesc-2/

http://fz6.pl/2010/06/02/vfr-ka-na-dzien-dziecka/

http://fz6.pl/2010/07/05/honda-vfr1200fd-p...-jest-sprzeglo/

 

Udanego wyboru :)

http://gomoto.tv/

naszym motorem jest pasja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za rzeczowa odpowiedz. zauważyłeś może jakies ostre niedociagnięcia albo tzw wpadki ktore przeszkadzaja w jezdzie?? jak z ochrona przed wiatrem. mam 183 i ogolnie drobinej budowy nie jestem ;) jak z ułozeniem nóg itd.

 

jezdziles moze z pasazerem??

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za rzeczowa odpowiedz. zauważyłeś może jakies ostre niedociagnięcia albo tzw wpadki ktore przeszkadzaja w jezdzie?? jak z ochrona przed wiatrem. mam 183 i ogolnie drobinej budowy nie jestem ;) jak z ułozeniem nóg itd.

 

jezdziles moze z pasazerem??

 

Nie zauważyłem żadnych knotów, ale w tej klasie "bajków" babole zdarzają się raczej rzadko. Moim zdaniem BMW jest bardziej "dopieszczone", żadnych kompromisów czy oszczędzania na materiałach. Hondzie też niczego nie brakuje, ale tu jakby nieco więcej plastików (choć nic nie trzeszczy). Komputer pokładowy jest moim zdaniem funkcjonalniej zaplanowany w BMW, ale to znów drobiazg. Honda jest nieco łagodniejsza i bardziej przyjazna - tu raczej nic Cię nie zaskoczy. Beemka to fabryka mocy, wyrywa ostro do przodu praktycznie na każdym biegu i jest narowista - nie polecałbym przesiadkowiczom z 600-ek. Niemiecki motocykl może zaskoczyć (zwłaszcza wspomnianym hamowaniem silnikiem).

 

Pozycja na obu jest podobna. Taka pół-sportowa, lekko pochylona do przodu. Dla mnie na dłuższą metę było to męczące, bo przyzwyczajony jestem do pozycji "na holendra" :), ale wygodniej mi się siedziało na Hondzie. Silnik BMW jest tak pękaty i obszerny, że początkowo miałem trudności z odnalezieniem drobnej bądź co bądź wajchy do zmiany biegów :) Ginęła mi ciągle gdzieś pod cielskiem jednostki napędowej.

 

Jesteśmy widzę podobnego wzrostu, taka średnia europejska, więc nie widzę problemu. Ochrona przed wiatrem na K1300R symboliczna, bo to naked, nie wiem jak się owiewki sprawują w wersji S, ale znając BMW nie będzie najgorzej. W Hondzie wyprofilowanie baku umożliwia w miarę wygodne na nim oparcie i wtedy wiatr nie stanowi problemu. Fabryczna owiewka jest tradycyjnie za krótka, ale są zapewne wyższe akcesoryjne. Z ułożeniem nóg nie ma problemu, są ugięte pod dobrym, niemęczącym kątem.

 

Z pasażerem nie jeździłem, ale poza nielicznymi wyjątkami uważam, że moto to jest pojazd jednoosobowy :)

Do jazdy z pasażerem moim zdaniem lepiej nadaje się wersja BMW GT.

http://gomoto.tv/

naszym motorem jest pasja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nic nie pozostje mi nic innego jak zrobic runde rozpoznawcza na kazdym z nich. no i ta multistrada. tez musze to oblukac tylko ze importer troche słaby i ciezko o pojazd testowy a sory bardzo nie wyłoze takiego siana w ciemno i nie mam zamiaru zapinać 250km bo ktos mi zrobi łaske i da sie przejechac.

 

 

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Ochrona przed wiatrem na K1300R symboliczna, bo to naked, nie wiem jak się owiewki sprawują w wersji S,

 

Jaksie upre to do 260 km/h siedze jeszcze wyprostowany :icon_mrgreen: wiec jakostam daje rade :icon_mrgreen:

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bart specjalnie dla Ciebie :icon_mrgreen:

 

http://forum.motocyklistow.pl/Honda-VFR-1200-t135932.html

 

Sorry, za pisanie posta pod postem, ale ze wzgledu na odstep czasowy nie moge juz zedytowac.

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nic nie pozostje mi nic innego jak zrobic runde rozpoznawcza na kazdym z nich. no i ta multistrada. tez musze to oblukac tylko ze importer troche słaby i ciezko o pojazd testowy a sory bardzo nie wyłoze takiego siana w ciemno i nie mam zamiaru zapinać 250km bo ktos mi zrobi łaske i da sie przejechac.

Jesli chodzi o BMW to zaden dealer nie ma k13000s testowej ale BMW Polska jest w stanie dostarczyc ten model do testow jesli jest taka potrzeba. Ja dostalem go na radosne 4h i jestem zakochany w tym sprzecie (oprocz beznadziejnego japonskiego przelacznika kierunkow ktory straszne ma wibracje i wbija sie w palec). Ogolnie fantastyczny motocykl i kupuje jego starszego brata czy k1200s.

BMW F650GS - obecnie, na bezdroża; BMW K1200R Sport "Black Edition" - poległ w boju; BMW F800S - poszedł w dobre ręce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde srednio mi sie usmiecha jechac do wawy zeby sie motocyklem przejechac. dramat w tym naszym kraju. kumpel w holandii szukał ostatnio konia poszedl do duki triumpha i bmw i bez szemrania dostał konia od reki na cały dzien.

 

no nic trzeba rzeźbić

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...