Skocz do zawartości

Prośba o ocenę ogłoszenia - Honda CB 500


Rekomendowane odpowiedzi

Przebiegiem bym się nie martwił, licznik pewnie cofnięty ale ważna kondycja silnika. Kolega miał kiedyś podobną z przebiegiem ok. 80 000 i silnik cykał jak nówka. Sprowadzony z zachodu więc pewnie leżał. Może któryś z kolegów z Poznania ma mozliwość podlecieć i obejrzeć go LIVE, i podrzuci Ci czy warto jechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Licznik bardzo nieudolnie cofnięty.Widać to na pierwszy rzut oka ale...jak wiadomo prawie w każdym będzie cofnięty więc przyznaję, że jest wart obejrzenia w rzeczywistości bo wygląda bardzo dobrze.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwinę ten temat trochę choć już gdzieś to jest na forum.

Liczniki sa tak zbudowane, że cyfry muszą być równo i oczywiście mamy małą tolerancję na zmieniający się pierwszy tysiąc lub setkę tysięcy.

Można bez problemu dobrze cofnąć licznik, gdzie nadal cyfry będą przesuwać się jak należy ale trzeba coś o tym wiedzieć.

Podczas poprzedniej dysputy przytoczono przykład nierówno ustawionych cyfr w liczniku od nowości i zgodziłem się z tym faktem lecz podkreślam, iż był motocykl z lat 80-tych.

W przypadku tego motocykla cyfry 14337 powinny być w idealnie jednej linii a jednak mamy 33 wyżej niż 14 oraz 7 niżej niż 14 i jeszcze niżej niż 33.

 

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyzby już się sprzedał? Wywala mnie z "ogłoszenie nie zostało znalezione" ;)

 

Rozwinę ten temat trochę choć już gdzieś to jest na forum.

Liczniki sa tak zbudowane, że cyfry muszą być równo i oczywiście mamy małą tolerancję na zmieniający się pierwszy tysiąc lub setkę tysięcy.

(...)

W przypadku tego motocykla cyfry 14337 powinny być w idealnie jednej linii a jednak mamy 33 wyżej niż 14 oraz 7 niżej niż 14 i jeszcze niżej niż 33.

 

Ta porada się niejednemu przyda przy zakupie moto - szczerze mówiąc, nie wiedziałem, że można tak stwierdzić kręcenie licznika (co prawda trochę nieudolne, ale jednak!) . Myślę, że dobrym pomysłem byłoby założenie specjalnego, podklejonego tematu traktującego o tej kwestii, najlepiej z przykładowymi fotkami ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...

Cześć, w niedzielę jadę z kolegą motocyklistą na kolejne oględziny swojego pierwszego motocykla. Będziemy oglądać Hondę CB500 z 1996 r. Drugi właściciel, który jeździł nim w Niemczech. Podobno motocykl ma oryginalny przebieg 35 tysięcy potwierdzony w serwisie Hondy. Jest po opłatach - wystarczy jedynie zarejestrować i ubezpieczyć. Dzisiaj sprzęt oglądałem - wizualnie bardzo mi się spodobał - wyjątkowo zadbany moim zdaniem jak na ten rocznik. Opony nowe, łańcuch sztywno siedzi, tarcza nie ma luzów, olej nigdzie nie lał, silnik chodził równiutko, nic nie dymiło. Zapalił na dotknięcie, jedynka i dwójka weszła bardzo gładko (przy wrzucaniu dwójki było słychać takie dziwne klekotanie zapewne spowodowane niskimi obrotami (10km/h). Nie mogłem rozwinąć większej prędkości bo jechałem po żwirze, a na główną drogę bez blach trochę nie bardzo...

 

Teraz pytanie do Was - na co jeszcze zwrócić uwagę w tym modelu? Co się psuje i co może być kosztowne? Dziękuje za rady

 

Edytowane przez Hexadecymalny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest 22 letni motocykl, tam w każdej chwili może wyjść jakaś niespodzianka. Jeśli ten Twój kolega to motocyklista, który prócz tego, że jeździ motocyklem to ogarnia też mechanikę to nie powinien mieć problemów z oceną, to dość prosty w budowie motocykl. Jeśli ten przebieg jest prawdziwy (czyli wychodzi jakieś 1500 km rocznie) to przy odpowiedniej eksploatacji powinien przejechać 3 - 4 razy tyle. Dobrze by było aby odpalić go zupełnie zimnego, przed odpaleniem dotknij silnika i kolektorów czy są zimne. Potem rozgrzewka, spokojna jazda przy użyciu każdego biegu czy nie wyskakują oraz czy sprzęgło się nie ślizga na wyższych obrotach (bo remont skrzyni to spore koszta w stosunku do wartości tej CB) a po dobrym rozgrzaniu przegoń go w górną granicę obrotów czy nie kopci. Nie polecam kupować go bez jazdy próbnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...