Skocz do zawartości

DRZ 400 - wałki rozrządu


Conan123
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam spory problem,

Podczas ostatniego wyjazdu drz-ta po prostu przestała jechać, tzn silnik zdechł bez żadnych dodatkowych objawów. Motek pojechał na lawecie do lekarza, na łące nie było jak go sprawdzić.

Świeca sprawdzona - ok, gaźnik trochę śmieci miał, ale po usunięciu i tak nie chciał zapalić.

Okazało się, że zawory chodzą razem - tzn ssący i wydechowy jednocześnie. Po rozebraniu stwierdzono, że kółko przekręciło się na wałku.

Pytanie 1: Czy ktoś spotkał się z taką awarią ? - ja o czymś takim słyszę 1 raz.

Pytanie 2: Co mogło być przyczyną? - żeby obrócić kółko na wałku potrzebna jest chyba spora siła, czy to po prostu wadliwa część.

Pytanie 3: Czy w drz-tach się tak czasami zdarza?

 

Motek z 2005 r, wersja S, przejechane ok 13500 km, ostatnie 3000 obrywa trochę w terenie - ale to moje początki, więc bez przesady, luzy na zaworach w normie, olej zmieniany na czas, a nawet częściej.

 

Wałek oczywiście wymienię, ale nie chciałbym tego robić co 3 - mce, trochę to za dużo kosztuje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam spory problem,

Podczas ostatniego wyjazdu drz-ta po prostu przestała jechać, tzn silnik zdechł bez żadnych dodatkowych objawów. Motek pojechał na lawecie do lekarza, na łące nie było jak go sprawdzić.

Świeca sprawdzona - ok, gaźnik trochę śmieci miał, ale po usunięciu i tak nie chciał zapalić.

Okazało się, że zawory chodzą razem - tzn ssący i wydechowy jednocześnie. Po rozebraniu stwierdzono, że kółko przekręciło się na wałku.

Pytanie 1: Czy ktoś spotkał się z taką awarią ? - ja o czymś takim słyszę 1 raz.

Pytanie 2: Co mogło być przyczyną? - żeby obrócić kółko na wałku potrzebna jest chyba spora siła, czy to po prostu wadliwa część.

Pytanie 3: Czy w drz-tach się tak czasami zdarza?

 

Motek z 2005 r, wersja S, przejechane ok 13500 km, ostatnie 3000 obrywa trochę w terenie - ale to moje początki, więc bez przesady, luzy na zaworach w normie, olej zmieniany na czas, a nawet częściej.

 

Wałek oczywiście wymienię, ale nie chciałbym tego robić co 3 - mce, trochę to za dużo kosztuje.

 

To bardzo typowa awaria w zaniedbanych motocyklach.

Ostatnie 3000 km bez serwisu :biggrin:

 

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To bardzo typowa awaria w zaniedbanych motocyklach.

Ostatnie 3000 km bez serwisu :biggrin:

 

Może się nie precyzyjnie wyraziłem ;)

jak kupiłem miał 10000 (z oględzin wynikało, że motek chyba na trawę nie zjechał ani razu) - został przejrzany, gruntownie sprawdzony, wymienione wszystkie sosy

Olej wymieniony 300 km przed awarią, przejrzany również, luzy zaworowe były w normie

Z tych 3000, ok 1 kkm zrobił po szosie - dojazdy w teren,

Co powinienem serwisować?

Zestaw napędowy już raz wymieniałem, ale co on ma wspólnego z rozrządem ?

Filtr czyszczony co drugi wypad

 

Nie wiem, czy mam mu robić pełny przegląd co tydzień? - to nie ktm :D

Czy możliwe jest, żeby wałek miał wadę?, czy coś innego mogło spowodować taką awarię - mp zacięty napinacz łańcucha rozrządu - kombinuje, bo nie mogę znaleźć logicznej przyczyny.

Mam drugi motocykl z przebiegiem 100 kkm ( z czego 90 jest moje) i przez 5 lat padł regulator napięcia i pękł ślizgacz od łańcucha rozrządu - serwisowany jak w instrukcji każą :) i nie ma potrzeby w nim robić nic więcej. Podczas ostatniego przeglądu bebechy wyglądały na lekko używane - nic po za tym - no ale to Honda:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...