Skocz do zawartości

Pierwszy PRAWDZIWY motocykl. A1, 125ccm


Rekomendowane odpowiedzi

0-100 w 6s i V-max 175km/h to dla małolata w sam raz, żadne przyspieszenie, praktycznie to samo co w BMW M3 e36 / Lancer EVO 8 260KM. :)

 

Pomijam juz fakt, ze ten sprzet jest NIELEGALNY w stosunku do kat A1 !

 

Nie praktycznie tylko teoretycznie.

 

Hmmmm, jak sie tym potrafi jezdzic to i 600 i lytry mozna w gorach objechac, technika robi swoje.

 

Patrzyłem też własnie na choppery 125 :D Jeździł ktoś czymś takim ? ;> Jakieś wrażenia osiągi ?

 

Podaruj sobie te osiagi, tak jak Ci juz pisalem.

 

Osobiscie ralbym cos w 4 T bo koszty 2T Ci epo prostu zjedza.

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Akurat w przypadku 125 cc sprawa jest prosta, tylko trza wiedzieć czego się chce.

 

2T = duże spalanie, jak masz trochę zapału to i sam pogrzebiesz jak się popsuje, bo prosta budowa, ale psuje się częściej od 4T. Do włochów masz drogie części, do japońców tańsze, dostępność analogicznie do ceny, osiągi zdecydowanie sympatyczniejsze od 4T

4T = mniejsze spalanie, awaryjność, ale znowóż bardziej skomplikowana budowa, osobiście dla mnie w klasie 125 występują same muły. Ewentualnie Sachs podobnież robi dobrą robotę. :o

Z chopperów w 4T to masz od cholery- od Virago, przez Marudery, Intrudery do Drag Star'ów.

Jakbyś chciał, to nawet w 2T znajdziesz- chociażby Aprilia Red Rose.

"Generalnie rzecz biorąc, zdejmuję linkę tylko w niedzielę jak idę do kościoła..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Witam , wiem ze to juz któryś temat z rzędu , lecz czasu coraz mniej , a wybór coraz większy. Zastanawiam się od kilku , dni, tygodni , miesięcy nad wyborem motocykla na dojazd do szkoły. Im więcej szukam opini na temat jednego motocykla to znajduje coraz więcej innych , czasami lepszych czasami gorszych. Proszę was forumowiczy o pomoc w dobraniu odpowiedniego motocykla dla mnie i mojej kieszeni :>. Mam 185cm i 90kg wiem ze troszkę mi się waży ale ten kto chodzi na siłownie będzie wiedział o co chodzi kiedy kończy się sezon na zdejmowanie koszulki. Interesuje mnie najbardziej naked bądź turystyk , a ostatnio zacząłem się zastanawiać nad skuterem. Do wydania mam około 6tysięcy i oczekuje w tej cenie:

-od nakeda i turystyka : wygody , przyjemnego dźwięku, małego spalania i v-maxa w okolicach 120

-od skutera: wygody , małego spalania , ładowności i jakiejś półki pod kierownicą mile widziane też żeby miało troszke mocy , bo zwykle skutery kończą się koło stówki i więcej nie pojadą.

-od sport: przedewszystkim spalanie ( w okolicach 3.5l) fajnego wyglądu , i małej awaryjności.

Moto będę użytkował głównie na przed mieściach , droga asfaltowa (oczywiście polska , czyli bez dziur się nie obejdzie)

Wcześniej się zastanawiałem nad :

- Yamaha YBR : bardzo fajne moto jak dla mnie , fajne spalanie tylko zostaje kwestia mocy , większość twierdzi ze nie ma jej za dużo i w niektórych momentach może jej brakować.

- Honda CBR 125 : 4t , przyjemny dźwięk , dobre spalanie ( w okolicach 3l , jeżeli się myle prosze mnie poprawić) jedyne co mnie odstrasza to cieniutkie opony i często słyszę że cbrka jest wywrotna na zakrętach.

- Hyosung gt 125 : tutaj z tego co wiem to mało mocy i cienutki dobór części natomiast jest bardzo wygodny , mało pali

- Honda Varadero : to jest chyba mój faworyt , dużo części zamiennych , wygodny , 4t , tylko nie wiem czy znajde do 6 kafli dobry egzemplarz i nie wiem ile to cudeńko pali ,ale siedziałem i jeździłem tym moto , najbardziej mi się podoba i chciałbym takim jeździć ale nie wiem co wy macie do powiedzienia o tym modelu , wysłucham każdej opini

- piaggio mp3 : właściwie nie wiem czemu ten model mnie zainteresował , mimo że jest 3kołowy , bardzo mi zamotał w głowie bo jest masywny , ładowny i z tego co wiem jest mozliwość przełączenia na napęd hybrydowy.

- Honda Cbf 125 : właściwie to nie mam zdania , jakoś nie kusi mnie żeby ten model wyjątkowo sprawdzać

- Suzuki gs500 : widziałem pare ofert tego motocykla zarejestrowanego na 125 i nie wiem czy coś takiego przejdzie. O gsie widziałem wiele pozytywnych opini i jako ze większa pojemność to więcej frajdy z jazdy i mysle ze takie spalanie ujdzie.

 

Pomóżcie mi wybrać coś dla siebie , bo jest tyle ciekawych modeli że człowiek głupieje i nie wie na co się nastawiać , jeżeli ktoś ma jakiś model z tych podanych to prosze o opinie i słabe punkty moto , abym przy kupnie mógł ocenić jego stan.

Edytowane przez CiannDy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GS 500 na 125? Zapomnij. CBR 125 wywrotna? Chyba "rajderzy: są wywrotni. Moim zdaniem jeżeli bierzesz pod uwagę ekonomiczność i gabaryty wygrywa Varadero. Z drugiej strony ważysz 90 kg, bez dobrego silnika 2t pod dupą nie pojedziesz.

"Generalnie rzecz biorąc, zdejmuję linkę tylko w niedzielę jak idę do kościoła..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że Kolega powyżej i autor się mylą.

Szczególnie jeżeli słyszę, że w hujsungu gt mało mocy ;-). Wszystkie są tak samo wykastrowane, a ktoś kto tak twierdzi, nie potrafi tym jeździć.

Żona ma takie coś i na miasto podbieram jej toto z garażu. Pod moim ponad 105 kilowym tyłkiem, przy 191 wzrostu, ta wierchowina jeździ do 130/h licznikowo i nie wykazuje niedoboru mocu w żadnym momencie (o ile te kilka koników z silnika można nazwać "mocą" ;-) ). Katowana przeze mnie przez parę dni, wykazała niesamowite spalanie 3,8 litra, jeżdżąc cały czas ze wskazówką obrotomierza na czerwonym polu ;-). A przejazd pod szczecińską autostradą z manetką na maksa, na dystansie 20 km, nie spowodował jakiś specjalnych, dodatkowych atrakcji. Po prostu jeździdło przyjęło wybryki woźnicy ze zrozumieniem.

Tak, że nie wiem skąd masz informacje, ale na dojazdy takie coś spokojnie wystarczy.

Duży, wygodny, fajna pozycja, dość fajna dynamika (o ile kręci się pod czerwone non stop) i mało pali jak na takie wybryki. Z częściami problemu nie ma, jest importer i ściągają wszystko, dodatkowo, jest w dość śmiesznych cenach.

 

 

Edyta: O tak na nim wyglądam: http://img843.imageshack.us/img843/4024/dscn5650i.jpg

Edytowane przez rura_sn-n

"O ładnie złożony... O nieźle zapierd..a... O ładna pozycja i dobrze patrzy... O Rura po bułki jedzie..." - Komentarze przy oglądaniu zdjęć z SD ;-) - made by Rufi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yzf chyba nie w tym przedziale cenowym i gdzie ty tam widzisz male spalanie? moj kolega ma ten model i spalanie wynosi 8l a to stanowczo za duzo



rura_sn-n na tym zdjęciu albo motor jest maly albo ty duży :P z drugiej strony to ty troszkę większy jesteś odemnie

 

 

VinAlucard wydaje mi się ze cbrka jest wywrotna bo cieniutkie ma te koła i zakręty nie zbyt dobrze na niej wychodzą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yzf chyba nie w tym przedziale cenowym i gdzie ty tam widzisz male spalanie? moj kolega ma ten model i spalanie wynosi 8l a to stanowczo za duzo

Silnik 4T, moc 15KM, a Ty piszesz o spalaniu 8 litrów? Wniosek jeden motocykl jest zepsuty, albo kolega ma licznik w milach :)

Faktycznie 6k może być troszkę mało na zadbany egzemplarz.

Edytowane przez zapomnialem_adresu007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rura_sn-n na tym zdjęciu albo motor jest maly albo ty duży :P z drugiej strony to ty troszkę większy jesteś odemnie

 

Spoko, ja mały nie jestem. A co do "małości" sprzęta. W ubiegłym tygodniu miałem okazję porównać z MV Agusta Brutale 800 - brutal jest niższy, szerokość zbiornika przez wypuszczenie na kolana zbliżona i jest krótszy o równo pół koła. Ten hujsung to naprawdę jest bydlątko. Nikt mu nie dał mniej niż 600 jak na razie ;-). Do Viadra małego Żona się przymierzała, ale stwierdziła, że na koreańcu jej wygodniej.

Ogólnie jak będziesz miał okazję to się przymierz do jednego i drugiego i będziesz wiedział co chcesz.

"O ładnie złożony... O nieźle zapierd..a... O ładna pozycja i dobrze patrzy... O Rura po bułki jedzie..." - Komentarze przy oglądaniu zdjęć z SD ;-) - made by Rufi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Węższe opony nie równają się większej wywrotności. :P Mniejsza pewność prowadzenia, mniejsze możliwości złożenia, ale nie wywrotność.

 

 

rura_sn-n

 

Nie porównujmy Hyosunga GT do np. NSR 125. Zdrowy Hyosung ma gorsze przyśpieszenie od zdrowej DT przewałkowanej na 80cc. Za to każde 4T 125cc miażdży 2T elastycznością, stąd uczucie, że te pierwsze są szybsze od tych 2gich. Owszem, może i Hyosung rozpędza się do tych 130 km/h, ale zajmuje mu to 4* minuty, a RS osiąga tą samą prędkość 3* razy szybciej. :)

 

Zgadzam się za to w kwestii przymiarki. Przejedź się, jeżeli podczas pierwszej jazdy odczujesz brak mocy w 4T, to im dalej w las, tym gorzej. Nie odradzam ani jednej opcji, ani drugiej- stwierdzam fakty tylko. :)

 

 

 

 

*To są orientacyjne liczby, aby dokładnie je określić polecam sobie uruchomić jutjuba i porównąc przyśpieszenie.

Edytowane przez VinAlucard

"Generalnie rzecz biorąc, zdejmuję linkę tylko w niedzielę jak idę do kościoła..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CBR 125 wywrotna? Chyba "rajderzy: są wywrotni.

 

Dokladnie, a BMW na oponach 120 mm ( z tylu ) wogole nie jezdzi bez bocznych kolek :icon_mrgreen:

 

Hyosung moze i sie do tych licznikowych 130 km/h rozpedzi, tylko proponuje zerknac na jego dane techniczne a co wazniejsze wage pojazdu, bo zarowno w 125 cze jak i w 650 - ce uzyta jest ta sama rama przez co wada pojazdu wynosi cos Kolo 160 kg, wuiec nie bardzo kumam jak w takim wynalazku przyspieszenie my byc na podobnym poziomie jak w jakims innym jednosladzie klasy 125 ? ? ?

 

:crossy:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waży swoje. Przyspiesza jak każda 125, szczególnych różnic nie odczuto. Różnica podstawowa jaka jest w porównaniu do CBR, czy Viadra (które jakoś szczególnie lżejsze nie jest) to to , że koreańca do naprawdę dynamicznej jazdy trzymasz cały czas na 11k obrótów i już.

Jak wiele testów wykazało, danymi z katalogów można sobie podetrzeć 4 litery. Dla niedowiarków byle gazeta motocyklowa i porównanie jakiś dwóch koni z podobnej klasy. Bardzo często są stwierdzenia "patrząc na suche dane powinien robić tak, a tak, a jest inaczej".

 

@VinAlucard: co Ty porównujesz dwusówa do czterotaktu - w życiu 4takt nie będzie miał takiej dynamiki jak dwusów, obojetnie jaka to pojemność będzie. Jak nie wiesz dlaczego - to warto zainteresować się budową i zasadą działania silników spalinowych o zapłonie iskrowym ;-). Wankla i inne wynalazki możesz pominąć. Jednocześnie jeżeli chodzi o ekonomię w życiu dwusów nie będzie tak ekonomiczny jak czterotakt, pomijam zużycie paliwa, które w dwusówach potrafi być kosmiczne. Warto spojżeć na trwałość i inne takie tam duperele.

"O ładnie złożony... O nieźle zapierd..a... O ładna pozycja i dobrze patrzy... O Rura po bułki jedzie..." - Komentarze przy oglądaniu zdjęć z SD ;-) - made by Rufi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...