Jump to content
_Monter_

Problem z ładowaniem-krok po kroku.

Recommended Posts

W aku.

Wysłane z mojego SM-A202F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie obilo ci sie o uszy ze akumulator w zimie powinni trzymac sie w cieplym pomieszczeniu i podladowac raz w m-cu?

Sprobuj go na poczatek naladowac, ale moze byc roznie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich.
.
Mam problem z ładowaniem w romecie s16.
Problem zaczął się od zniknięcia ładowania po włączeniu świateł (obojętnie których: pozycyjnych , mijania czy stopu).
Przed włączeniem świateł napięcie po uruchomieniu silnika wzrasta do 14,2 / 14,4V oczywiście na akumulatorze do momentu włączenia któregoś odbiornika.
Wymieniłem stator, napięcie jakie z niego wychodzi to ponad 14V na wolnych i ponad 50V (przemiennego podobnie na białym i żółtym przewodzie) na wysokich obrotach
Wymieniłem regulator napięcia (ponoć oryginał) dość drogi bo kosztował ponad 20pln więcej niż te ze znanego portalu aukcyjnego.

Ze statora wychodzi przewód żółty, biały, czarno-czerwony i zielony, niebiesko-biały do impulsatora. Ustaliłem że zielony to masa czarno-czerwony idzie do cdi, żółty i biały idą do regulatora
Z akumulatora wychodzi napięcie do regulatora czyli wzbudzenie jest, niestety po uruchomieniu silnika napięcie nie wzrasta wcale.

stator.jpg

regulator.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich.
.
Edit: Przyczyną był nowy wadliwy stator.  Teraz napięcie bez obciążenia jak i z obciążeniem jest powyżej 14V na zaciskach akumulatora.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć,

Mam dziwny problem z odpalaniem CBR600RR PC37. Motocykl po dwóch dniach postoju odpalił bez problemu, ale jak przejechałem 30km i go zgasiłem, to przy próbie odpalenia działo się to co na filmie poniżej. Ciekawe jest to, że po kolejnych 30km znowu go zgasiłem i tym razem odpalił bez problemu. Po przyjeździe do domu zmierzyłem napięcia na akumulatorze i przy wyłączonym silniku było 13.1V, a na ładowaniu, z włączoną lampą led z tyłu było 13.4V. Zmierzyłem upływ przy wyłączonym silniku i wygląda na to, że nic nie pobiera prądu na lewo. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powinno byc 13.8-14.4 na wlaczonym siliku.

srawdz koske od regulatora czy olaczenia sa ok.


Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.”

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Karolus napisał:

Też głównie podejrzewam regulator, styki ok. Chcę kupić nowy do testów. 

Lepiej kupić nowy, nie-OEM np. taki: 

https://allegro.pl/oferta/ir-regulator-napiecia-honda-cbr-600-rr-cb-900-9048096157

 

Czy OEM ale używany? Ceny używanych są nawet wyższe od nowych nie-OEM.

Zanim cokolwiek kupisz, to sprawdź jaki prąd generuje alternator. Dopiero po wykluczeniu altka, zabieraj sie za  regulator. Trzeba zacząć od początku. Dobrze też by było wykluczyć samo aku. Czasami potrafi płatać naprawdę niezłe figle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Patrzyłeś na wtyczki od altka i reglera, czy nie są nadpalone?


Why... So... Serious

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oczysc klemy akumulatora.Bardzo czesto bywa ze utleniaja sie, nalot pod wplywem obciazenia nagrzewa sie i przestaje przewodzic. Przy malych pradach jet to niezauwazalne, ale jak wlaczasz rozrusznik, to na akumulatorze masz maksymalne obciazenie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogę zmierzyć rezystancję alternatora i potem napięcie? Bo nie bardzo mam pomysł na dobry i bezpieczny pomiar prądu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak. Sprawdź czy nie ma przebicia pomiędzy cefkami, cefkami i masą. Napięcie wychodzące alternatora. Pamiętaj podczas mierzenia, że tam wychodzi prąd zmienny, więc trzeba odpowiednio przestawić miernik

Wysłane z mojego SM-A202F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
5 godzin temu, Karolus napisał:

Mogę zmierzyć rezystancję alternatora i potem napięcie? Bo nie bardzo mam pomysł na dobry i bezpieczny pomiar prądu. 

Napiecia. 
poczytaj watek od poczatku to bedziesz wiedzial.. wszystko zostalo opisane

Edited by Croowab

Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.”

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Przyczyną problemów z odpalaniem był akumulator. Prawdopodobnie zwierała jakaś cela pod obciążeniem. 

Niestety mam kolejny, poważny problem. Przypominam, że pacjent to CBR600RR 2003r. W motocyklu bardzo falują obroty, gdy są niskie. Powoduje to mocne szarpanie motocyklem i bardzo utrudnia jazdę. Sprawdziłem TPS i jest ok.

Po wypięciu alternatora motocykl przez chwilę działa perfekcyjnie na akumulatorze i nie ma żadnego falowania.

Dałem nowy regulator na testy i nie było żadnej poprawy, ale nie jest on wysokiej jakości. 

Napięcie międzyfazowe po wypięciu alternatora to około 40V między każdą fazą przy około 3 tys. obrotów. Według tej instrukcji jest to za niskie ładowanie. Niestety producent podaje tylko rezystancję cewki i jest ona w normie, około 0,1-0,2 ohm (tolerancja 0,1-1ohm). Przy 1,5tys. obrotów było około 14V na alternatorze. 

Nie znalazłem też przebicia do masy na żadnej fazie.

Styki oczyściłem papierem i kontakt sprayem ale bez poprawy. Siedzą dość ciasno, ale nie jestem przekonany do nich w 100%, prawdopodobnie zalutuję nowe. 

Macie dla mnie jakieś rady? Wymieniać alternator na testy czy szukać gdzieś indziej? 

Edited by Karolus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...