Skocz do zawartości

Problem z ładowaniem-krok po kroku.


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak chcę zmierzyć rezystancję lub napięcie międzyfazowe to mam podczas pracy silnika rozłączyć kostkę między alternatorem a regulatorem napięcia i na stykach zmierzyć? Połączenie z akumulatorem musi być a rozłączając go nie będzie. Czy może mam się szpikulcem miernika przebić przez izolację ?

 

nic nie musisz przebijać. odepnij od regulatora i zmierz miedzy 1-2, 1-3, 2-3 przy ok 4000 obr/min. tylko pamietaj zeby miernik byl ustawiony na napiecie zmienne.

 

Na poczatku tego tematu jest to opisane krok po kroku

Edytowane przez blazey84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Kupiłem CBR F2 600 ,sprzedający zapewniał ze trzeba wymienic akumulator i wszytsko będzie grać... Moj problem przedstawia się tak.:

 

Pierwszy dzien motor odpala,jezdze na światłach na wolnych obrotach motor gasnie i nie ma siły odpalic,wiec na popych ....

Kupiłem nowy aku ... pojezdziłem 3 tyg bez problemu az znów to samo ...znów brakuje prądu.

 

Postanowiłem zmierzyc napiecie tych trzech zółtych kabelków (nie odłanczająć od regulatora) plus miernika przystawiłem do jednego z zółtych kabelków a minus do minusa aku.

 

Pomiary wyszły mi dziwne ... pierwszy kabelek od dołu na wolnych obrotach około 3,5 drugi tez około 3,5 a ten na samej górze 0,1 i spada do zera ...

 

Prosze o porady i sugestie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Kupiłem CBR F2 600 ,sprzedający zapewniał ze trzeba wymienic akumulator i wszytsko będzie grać... Moj problem przedstawia się tak.:

 

Pierwszy dzien motor odpala,jezdze na światłach na wolnych obrotach motor gasnie i nie ma siły odpalic,wiec na popych ....

Kupiłem nowy aku ... pojezdziłem 3 tyg bez problemu az znów to samo ...znów brakuje prądu.

 

Postanowiłem zmierzyc napiecie tych trzech zółtych kabelków (nie odłanczająć od regulatora) plus miernika przystawiłem do jednego z zółtych kabelków a minus do minusa aku.

 

Pomiary wyszły mi dziwne ... pierwszy kabelek od dołu na wolnych obrotach około 3,5 drugi tez około 3,5 a ten na samej górze 0,1 i spada do zera ...

 

Prosze o porady i sugestie .

 

dziwnie sie do tego zabrales. zmierz napiecie ladowania na akumulatorze (plus miernika do + klemy, minus miernika do -) przy wyłaczonych odbiornikach. jesli jest ok 13.8-14.5V jest ok. jesli mniejsze moze to byc regulator badz altek. alternalor mozesz sprawdzic wg. 1 postu w temacie.

 

prosze o pomoc w mojej sprawie. zdjecia regulatorow i opis sprzedajacego wrzucilem wczesniej. nie rozumiem jednej rzeczy odnosnie wzbudzenia regulatora. czy samo wpiecie w instalacje i odpalenie moto nie powinno tego zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszytsko bylo mierzone , na klemach wyskakuje mi od 11 do 12 a jak włącze światła to na jałowych obrotach spada i spada az motor zgaśnie. Wiec postanowiłem zmierzyc te 3 zółte kabelki i jak wspomnialem na dwoch jest ok 3,5 a na jednym 0,5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XJ-ta miała inną kostke , ale jak wiesz który kabel do czego to nie widze przeciwskazań .zamontuj go na metalowej ramie zadupka (chodzi o odprowadzanie ciepła) Jak rozumiem minus regla jest na jego obudowie ?

 

Zasadniczo regulator raz ładuje a raz nie co wynika z zasady jego działania , pytanie tylko o jakich napięciach mówimy w przypadku nieładowania i ładowania , bo moze się okazać że to akumulator trzzeba wymienić. Napisz jakie są te napięcia .

Edytowane przez janosikkk

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam inne, głupie pytanie. Czy bardzo słaby aku może powodować słabe ładowanie? Bo aku mam w opłakanym stanie, niby ładowanie jest ale go nie ma. na niskich obrotach bez świateł podchodzi w okolice 14V, ze światłami 13-14 się waha, na wyższych obrotach lubi spaść poniżej 13V. Altek mierzyłem, 25V na niskich obr. sięga 70V na wyższych.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej Qurim, słaby aku może mieć zwarcie na celach i będzie obciążał instalację itd.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 15 postaram sie powrzucac fotki. Ogranicza mnie teraz praca i internet z tel

 

witam. oto foty regulatorów: http://img801.images...00312154101.jpg

 

i link do strony co kupiłem: http://www.larsson.p...MQ==&bid=105843

 

A to sugestia innego forumowicza który miał te same objawy co w moim moto:

Przedewszystkim sprawdz regulator napiecia.. ja zastosowalem rozwiazanie chwilowe, zrobilem sobie włącznik przy masie, ale nie radze robic tego na stale... po wymianie regulatora wszystko bylo ok, poniewaz to alternator wzbudza swiatło (poprzez regulator napiecia) o ile masz wersje USA

 

witam. ponawiam probę o pomoc w mojej sprawie. wiecie sezon juz prawie otwarty a maszyna stoi :sad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na przyszłość.

Tutaj masz super regulatory.

http://www.reg_mot.republika.pl/index.html

Tutaj masz materiały:

http://www.chudzikj.republika.pl/ZZ-R600.htm

 

Po pierwsze miernik w dłoń i sprawdź:

który przewód to masa w kostce

który to 12V

który to plus po stacyjce

trzy fazy masz na dolnych pinach reglera.

Jeśli napięcie, masa, plus po stacyjce są prawidłowo doprowadzone to trzeba szukać zatoru. Sprawdź te przewody i daj znać.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiałem sie nad tymi regulatorami ale wyczytalem ze sa one 5 badz 7 pinowe dlatego kupilem inny.

 

patrząc z przodu na regulator: 1 gorny pin to + staly, 2 to + po przekręceniu kluczyka, a 3 to masa, 3 dolne to altek. sprawdzałem miernikiem i napięcia na kostce są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiałem sie nad tymi regulatorami ale wyczytalem ze sa one 5 badz 7 pinowe dlatego kupilem inny.

 

patrząc z przodu na regulator: 1 gorny pin to + staly, 2 to + po przekręceniu kluczyka, a 3 to masa, 3 dolne to altek. sprawdzałem miernikiem i napięcia na kostce są.

Te akurat można podłączyć.

Jeśli napięcia na kostce są i masa to nie ma wuja we wsi...ładowanie musi być.

Czy którykolwiek przewód z kostki reglera idzie do tej puszki z diodami i przekaźnikami?

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej Qurim, słaby aku może mieć zwarcie na celach i będzie obciążał instalację itd.

 

No to jeszcze jedno pytanko, krótkie. Podłączam aku i przy dotykaniu klemy iskrzy się. Czyżby jakieś zwarcie wewnątrz aku? Iskrzy się trochę gdy przypinam do moto (wyłączone wszystko, kluczyk wyjęty) i iskrzy się też gdy przypinam prostownik do akumulatora odpiętego od instalacji.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...