Skocz do zawartości

Problem z ładowaniem-krok po kroku.


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Z tego co napisales altek jest dobry.

Metoda eliminacji - regler zlom.

Reszta pomiarow nie potrzebna.

 

Teorie znajomych co do tego były różne: walnięta instalacja, altek, regiel, przekaźnik świateł ale wolałem się upewnić. Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz odpiąć kostki od żarówek,możesz wyjąć odpowiedni bezpiecznik,albo po prostu zmierzyć napięcie ładowania z obciążeniem.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem dalej w toku. Wymiana regulatora na niewiele sie zdała. Sprawdziłem połączenia kostek i wyglądaja na ok. Ładowania i świateł przednich jak nie było tak nie ma. Ale zauważyłem inną rzecz: z puszki bezpieczników słychać brzęczenie. Co to może być?

 

rozebrałem skrzynkę i zlokalizowałem brzęczenie http://imageshack.us/photo/my-images/607/p2903121715.jpg/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To przekaznik jakiś. Zapewne do świateł. Mógł się uszkodzić i teraz nie załącza ci lamp poprostu. Zanieś do jakiegoś gościa co ma serwis RTV to ci sprawdzi i wymieni wrazie czego. Przekażnik po podaniu napięcia ma łączyć dwa pozostałe styki. Mogą one być upalone wtedy czasem dziwnie brzęczy taki przekażnik. Prawidłowo powinien klikać przy załączeniu.

 

owietleniedodatkowexi2.jpg

Tak to w teorii wygląda tylko możesz mić inaczej piny. Taki przekaznik to niewielki wydatek około 10 zł zależnie od amperażu :)

PONY 50 -> WSK 125 -> MZ ETZ 250 -> AWO Sport -> LS 650 ... cdn

 

www.elektrotec.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile sam przekaźnik może być dobry (choć wydaje dziwne dźwięki) to wypada sprawdzic wszystkie diody z tego modułu. Niby miałem zygzaka i pamiętam, że coś w nim przerobiłem i chyba nawet na regler od malucha więc powinien tam siedzieć altek obcowzbudny ale nie pamietam. Może masz cały schemat? to wtedy sie wyjaśni.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile sam przekaźnik może być dobry (choć wydaje dziwne dźwięki) to wypada sprawdzic wszystkie diody z tego modułu. Niby miałem zygzaka i pamiętam, że coś w nim przerobiłem i chyba nawet na regler od malucha więc powinien tam siedzieć altek obcowzbudny ale nie pamietam. Może masz cały schemat? to wtedy sie wyjaśni.

 

znalazłem coś takiego: http://imageshack.us/photo/my-images/843/97017141.jpg/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze schematu wynika, że jest to samowzbudny i jedynie do reglera dochodzi napiecie 12V po bezpieczniku 30A (czy go sprawdzałeś?), masa i trzy fazy z uzwojeń.

Przewody się grzeją tak czy owak i osiągają spore temperatury tylko nigdy tego nie sprawdzałeś jak było sprawne więc ten aspekt można sobie darować.

Teoretycznie jeśli po przekręceniu kluczyka zapłon działa to i bezpiecznik powinien być dobry bo po tym samym bezpieczniku masz zasilaną stacyjkę.

Na schemacie nic nie ma o tych diodach z Twojego modułu...jest ogólnie jako main fuse i starter relay.

Czy kupiłeś nowy regulator czy używkę? Jeszcze jedno pytanie...czy wszystko jest ok. z instalacją świateł, czy nie ma żadnego zwarcia co powodowałoby właśnie problemy z przekaźnikiem?

Jak pisałem wypada zmierzyć diody w tym module i sprawdzić ten przekaźnik.

Edytowane przez _Monter_

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulator jest nowy. Bezpiecznik 30A jest wporzadku. Diody sprawdzalem miernikiem. W jedna strone jest przeplyw (chyba kierunek przewodzenia) a w druga po zmianie biegunow miernika jest 0 (no i jest to chyba kierunek zaporowy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dodam conieco na temat Aprili RSV , SL , ETV na rotaxie V990 (to dla tych co maja problem z odpaleniem)

1. Sprawdzić alternator pod względem równych napięć miedzyfazowych przy obrotach 4000RPM .Max różnica , naięcie na jednej fazie w okolicy 40-50V , na pozostałych +/- 5% takie samo -kostke odaczamy od regulatora.

2. Sprawdzić kostkę od regla czy nie zaśniedziała .

3. Sprawdzić napięcie na kostce regulatora (podłączonej do instalacji). Przy jałowych obrotach i zgaszonych światłach powinno być 14,3-14,4V

4.Włączyć światła ,podnieśc obroty do 2000RPM (wajchą do rozruchu) , sprawdzić różnicę napięć bezpośrednio na regulatorze i na akumulatorze , jezeli jest większa niż 0,2V - nalezy zrobic tzw. "wire mod".

Polega to na zmostkowaniu poprzez bezpiecznik 30A "+" w kostce regulatora z "+' akumulatora - ja , ze względu na wygodę machnąłem krótki przewód do jednego ze styków przekaźnika rozruchowego . MAse również należy podciągnąć do kabla "-" akumulatora lub tez do masy na silniku(tam gdzie montowany jest przewód "-" akumulatora) - masę podłączamy bez bezpiecznika , chyba że ktoś lubi , to może go tam wsadzić.Przewody w izilacji silikonowej SiF 2x1mm2- pozwolą nie martwić sie o jakieś nadpalenia czy parciejącą izolację .

5. Sprawdzamy ładowanie - nie powinno spadać poniżej 14,1- 14,2V z włączonymi siwatłami już od obrotów nieco większych od jałowych.

6. Teraz kupujemy akumulator AGM o pradzie rozruchowym 200- 250A , w Polsce YTX14-BS Yuasa.

7. Przewód od przekaźnika rozruchowego do rozrusznika (potrafił się zrobic gorący po dluższym przerywanym kręceniu co oznacza kilkanaście wat / cm długości), oraz przewód masy (od akumulatora do bloku silnika), należy wymienić na linkę 25mm2 . Linke nalezy zabezpieczyć koszulką termokurczliwą lub użyć takiej z izolacją odporna na temperaturę . Krótki odcinek pomiędzy przekaźnikiem a akumulatorem pozostawiamy - jest za krótki aby warto było go wymieniać , zysk na napięciu będzie w ułamkach procenta więc zabieg jest bezsensowny .

O ile między rozrusznikiem a przekaźnikiem można zastosować standardowe oczka elektryczne (przy rozruszniku będzie potrzeba przyszlifować dolną nakrętkę od śruby - styku elektrycznego , oraz zeszlifować nieco oczko do mniejszej grubosci) , o tyle po stronie masy warto zostawić kawałek , kilka cm , przewodu z oryginalnym stykiem dlatego że goła miedź oczka raz dwa śniedzieje , no i tak gruby przewód wraz z oczkiem mógłby uszkodzić mechanicznie klemę akumulatora .

Jeżeli reszta moto jest sprawna (a zwłaszcza to parszywe sprzęgiełko rozruchaja) , to każdy włoski parch powinien kręcić jak szalony i palić od strzała .

 

Dla bardziej zaawansowanych proponuje "aku mod" . Czyli nalezy odszukać wszystkie "+" jakie wchodzą do modułu , przeciąc kable , wstawić diody (musza byc mocne i Schottky'ego - niski spadek napięcia) . Anoda ma być po stronie instalacji,katoda do modułu . Teraz podłączamy mały akumulaor żelowy do plusów wchodzących do modułu . To jest idea , w trakcie przemyśleń i realizacji

Ta modyfikacja ma na celu podtrzymanie wysokiego napięcia 12V na ECM podczas gdy to w instalacji potrafi klapnąc do 7V(musze kupić sondę min- max żeby to potwierdzić) podczas kręcenia - wiadomo , chodzi o mocną iskrę i pewne działanie ECM przy znacznych spadkach napięć . Jest kilka problemów do rozważenia , m.in prądożerność ECM razem z cewkami - szacuje na 15A pradu szczytowego i pytanie jak to zniesie mała 2-3Ah żelówka no i czy polubi ładowanie wysokim prądem.

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulator jest nowy. Bezpiecznik 30A jest wporzadku. Diody sprawdzalem miernikiem. W jedna strone jest przeplyw (chyba kierunek przewodzenia) a w druga po zmianie biegunow miernika jest 0 (no i jest to chyba kierunek zaporowy)

Wstępnie diody można tak sprawdzić jednak zawsze należy podnieść jedną nogę aby nie sprawdzać ich w układzie bo błąd pomiaru bardzo pradopodobny jednak sugestia Saltusa jest dobra, zapodaj fote reglera jeśli nie kupowałeś oryginalnego.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 15 postaram sie powrzucac fotki. Ogranicza mnie teraz praca i internet z tel

 

witam. oto foty regulatorów: http://img801.imageshack.us/img801/3533/p300312154101.jpg

 

i link do strony co kupiłem: http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=MTI5MDExMQ==&bid=105843

 

A to sugestia innego forumowicza który miał te same objawy co w moim moto:

Przedewszystkim sprawdz regulator napiecia.. ja zastosowalem rozwiazanie chwilowe, zrobilem sobie włącznik przy masie, ale nie radze robic tego na stale... po wymianie regulatora wszystko bylo ok, poniewaz to alternator wzbudza swiatło (poprzez regulator napiecia) o ile masz wersje USA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcę zmierzyć rezystancję lub napięcie międzyfazowe to mam podczas pracy silnika rozłączyć kostkę między alternatorem a regulatorem napięcia i na stykach zmierzyć? Połączenie z akumulatorem musi być a rozłączając go nie będzie. Czy może mam się szpikulcem miernika przebić przez izolację ?

Edytowane przez szczurek.g
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...