Skocz do zawartości

Yamaha DT 125, elektryka. Problem


matys210
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam w mojej Dt założone takie odblokowanie :

http://www.motoallegro.pl/item1031085067_k...aha_dt_125.html

 

Ostatnio jak jeździłem przestało mi to dzialać czyli tak bzyczeć i również blokuje motor tak jak było przez zalożeniem tego. Również kontrolki od luzu i oleju sie na postoju nie swieca i przygasaja jak motor chodzi na wolnych obrotach a jak jade np gdzies w lesie po sciezce na 2 i wolne obroty to mi czesto gasnie. Nie ma takiej mocy jak powinna. Co to może być? Tak sobie myśle ze mógła sie spalić ta kostka i robi gdzies zwarcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz swoją oryginalną kostkę to weź ją przerób TUTAJ MASZ WZÓR

 

I. Odblokowanie modułu 3RM-10

ZDJĘCIE

 

 

R1 - rezystor 1k Ohm

R2 - rezystor o regulowanej rezystancji (potencjometr) 0-2k Ohm

R3 - rezystor 470 Ohm

R4 - rezystor 470 Ohm

R5 - rezystor 1k Ohm

C1 - kondensator 3µF

C2 - kondensator 470µF 25V

D1 - dioda 1N4148

T - tranzystor BC337

NE555 - układ

K - kontraktor z cewką 12V

P - przekaźnik 12V(po podaniu masy z czujnika luzu rozłączać styki)

N - podłączyć pod czujnik luzu

1 - podłączyć pod przewód niebiesko-czerwony,który jest w kostce zasilającej licznik

2 - podłączyć pod przewód biało-czarny,który jest w kostce zasilającej licznik

 

 

Niebiesko-czerwony i biało-czarny należy usunąć z kostki tak aby

odłączyć kontraktor znajdujący się w liczniku i w to wpiąć 1 i 2.

 

Zasilanie 12V to prawdopodobnie brązowy kabel z

kostki do której idzie 6 kabli,masa to czarny w tej samej

kostce.Czujnik luzu błękitny.Kostka po zdjęciu lampy jest widoczna.

 

Wszystkie te elementy zostały wlutowane na uniwersalna płytkę,w

której niektóre ścieżki trzeba robić samemu za pomocą drucików.

 

Cena wszystkich elementów to ok. 40zł

 

Cena nowego odblokowanego CDI 3RM-20 ok.1000 zł

 

!!! Podczas podłączania zrobionego układu do motoru trzeba koniecznie

wyłączyć zapłon,gdyż można spalić diodę,a nawet układ; Wszystko trzeba

podłączyć zgodnie ze schematem inaczej także dojdzie do uszkodzenia !!!

 

Jak wszystko pójdzie dobrze to po wrzuceniu biegu na włączonym zapłonie będzie słychać pracę kontraktora (takie bzyczenie:D)

 

Po zamontowaniu układu DT powinna ciągnąć do końca,jednak jeśli

dalej będzie ją blokowało (w moim przypadku były lekkie

przyblokowywania) to należy potencjometrem R2 zwiększyć opór (zwiększając

opór możemy spowodować że kontrakotr przestanie pracować,dlatego trzeba

regulować na słuch)co spowoduje zmniejszenie częstotliwości działania

kontraktora.

 

 

Tak to mniej więcej powinno wyglądać po zlutowaniu:

 

ZDJĘCIE

(Na zdjęciu brakuje jednego opornika R3, trzeba było go wylutować, ponieważ brakowało regulacji)

 

 

INFORMACJĘ ZACZERPNIĘTE Z yamahadt.cenebit.biz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 lat później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...