Jayk Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Witam Muszę wymienieć orginalny wydech VN900 motocykl z 2009 i zastanawiam się nad jednym z aftermarket-owych, mam tu na myśli Cobre albo hard-krome. Prosze powiedzcie czy wymieniając wydech powiniem wywalić sonde lambda i grzebać w ustawieiach wtrysku czy nowe wydech są tak skonstruowane ze nie muszę nic grzebać w tym temacie? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Privat Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Po wymianie wydechów musisz zmienić mapę zapłonu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jayk Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Po wymianie wydechów musisz zmienić mapę zapłonu rozumiem że lambdę wywalam? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirek_VN Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2010 (edytowane) Witam Nie radzę zmieniać fabrycznych wydechów bo nie ustawi właściwego ciśnienia w wydechach żadna zmiana mapy ani dysz. Zapobiegnie jedynie spadkowi mocy przez inny dobór paliwa z powietrzem. Skutek wymiany wydechów to spadek mocy, większe zużycie paliwa, wypalanie się zaworów i gniazd zaworowych, strzelanie w tłumiki dopalającym się paliwem, wcześniejsze zużycie świec, ociężałość rannego odpalania. Dotyczy to również wydechów Cobry i innych. Oczywiście nie dotyczy tych kierowców których stać na częste wymiany motocykla. Jeśli jednak zdecydujesz się wymieniać to zrób tak. Zdejm osłony kolektorów po dwie obejmy/opaski na każdym. W kolektorach przy tłumikach masz wkręcone sondy spalin. Odepnij kabelki odpal moto i zobacz jak się zachowuje. Pojeździj tak trochę i zobaczysz czy OK. Jeśli tak to możesz wymieniać. Zwróć jeszcze uwagę, że oba wydechy są połączone ze sobą rurką. Jeśli zastosujesz inne wydechy, które nie są połączone ze sobą to ruina silnika jeszcze większa. Nie spiesz się i poczekaj na opinie innych. Z uwagą czytaj opinię tych podenerwowanych moim opisem bo złością zechcą sobie wmówić, iż nie zaszkodzili silnikowi. pzdr Edytowane 16 Kwietnia 2010 przez mirek_VN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jayk Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Mirek a czy nie wystarczy dodanie power commandera pod wtrysk ? tylko czy nie zaczyna się z tego robić powazna inwestycja - wydechy od 2500 do 3000 tys plus power comander ustawienie mapy wtrysków itp... 4000 - 4500 pln Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirek_VN Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Powiem tak. Wszystkie wynalazki poza fabryczne służą do nabijania kasy ich producentom, poprawienia samopoczucia kierowcy i pogorszenie warunków pracy silnika a tym samym szybsze jego zużycie. Podobnie jak cudowne używki na odchudzanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daab73 Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2010 (edytowane) Powiem tak. Wszystkie wynalazki poza fabryczne służą do nabijania kasy ich producentom, poprawienia samopoczucia kierowcy i pogorszenie warunków pracy silnika a tym samym szybsze jego zużycie. Podobnie jak cudowne używki na odchudzanie. Powiem tak są wydechy które mają miejsce na sondę lambda, a te które nie mają można dorobić sprawdzone. Więc temat sondy rozwiązany. Cobra ma emulator. Co do reszty argumentów to można prosić o jakieś dowody. :buttrock: Edytowane 21 Kwietnia 2010 przez daab73 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirek_VN Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Co do reszty argumentów to można prosić o jakieś dowody. :buttrock: Zrób to wszystko w swoim moto a dowody po kilkunastu tys. km, będziesz miał w rękach u siebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Jednym słowem nie masz żadnych dowodów.Mam kilku kolegów co śmigają na pustych wydechach już kilka lat ,nalatane maja ponad 50 tyś km i nic się nie dzieje.Więc to bzdury co piszesz o skutkach.Sam zrobiłem 50 tyś Road Starem na pustych wydechach i z hyperhargerem.Moto jest w świetnej kondycji,nie bierze oleju i śmiga jak nowe. Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirek_VN Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2010 (edytowane) Pewne jest, że rama nie pęknie i felga też i coś tam jeszcze. A to, że twoim kolegom wstyd się przyznać do psucia swoich silników za dopłatą, to inna sprawa. Edytowane 26 Kwietnia 2010 przez mirek_VN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarss Opublikowano 3 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 Tez miałem zmieniać na Cobry ,ale mi koledzy rozradzili .muwią jak nie masz problemów ,sprzęt gwizda to nie kombinój .może mają rację . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaso Opublikowano 18 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2013 (edytowane) Latem ubiegłego roku założyłem wydechy+ dB-killery Kalińskiego w jego warsztacie pod Poznaniem. Jestem z nich bardzo zadowolony. Taraz motor ma piękny basowy dźwięk , ale bez nadmiernego hałasu. Brzmi jak prawdziwy cruiser a nie jak popierdujący motorower.Praca silnika nie uległa zmianie . Reakcja na gaz , przyśpieszenie i prędkość nie zmieniły się. Edytowane 18 Listopada 2013 przez Jaso Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marius Opublikowano 28 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2014 (edytowane) Jaso, a jak wygląda z odpalaniem, bo widziałem już że po zamontowaniu innych wydechów zapalał za drugim naciśnięciem startera? Edytowane 28 Marca 2014 przez marius Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaso Opublikowano 8 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2015 (edytowane) Dawno tu nie zaglądałem, więc odpowiedź trochę spóźniona. Od wymiany wydechów minęło ponad 3 lata i w tym czasie przejechałem ok. 20 tys. km. Nie zauważyłem różnic w pracy silnika. Prędkość , przyśpieszenie czy zużycie paliwa nie zmieniły się.Oleju też nie zaczął brać . Co do odpalania...Po dłuższym postoju ( ponad tydzień) rzeczywiście trzeba dwa razy zakręcić aby odpalił . Przy codziennym użytkowaniu i na ciepłym pali na raz. Zwróć jeszcze uwagę, że oba wydechy są połączone ze sobą rurką. Jeśli zastosujesz inne wydechy, które nie są połączone ze sobą to ruina silnika jeszcze większa. Widziałeś jak wyglądają wewnątrz tłumiki współczesnych motocykli ? Ze względu na normy czystości spalin ( katalizator) i hałasu wydechy są tak zapchane że przepływ spalin jest mocno utrudniony. Ta rurka umożliwia pracę każdego cylindra na obu rurach równocześnie a tym samym w miarę skuteczne odprowadzenie spalin. Bez tego motor " udusiłby" się własnymi spalinami. Edytowane 8 Listopada 2015 przez Jaso Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.