bigbear Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 (edytowane) Niech Stare Wygi forumowe wybaczą zakładanie takiego tematu ale proszę o wyrozumiałość i radę. 1. Miałem CX500 wiele tam. Nawinąłem 17 ktm na koła. 2. Sprzedałem 6 lat temu. 3. wiek - 43 lata, sprawny i duży chłopak :) 4. Żona - młoda i lekka :)))) 5. Tylko turystyka, trochę off-road, (Turcja). 6. Na codzień po mieście. 7. Ma być wygodnie, przede wszystkim pasażerce! Tyle warunków brzegowych. Teraz pytanie: CO KUPIĆ! Myślałem o Transalpie. Afrika i Varadero za drogie. Nie chcę wydać więcej niż 17 kzł na sprzęta gotowego do drogi z nowymi kapciami, płynami, uszczelniaczami, aku, itd. Co radzicie mędrcy dwóch kółek? Szacun Edytowane 6 Kwietnia 2010 przez bigbear Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cabaniero Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Za 17 tys. to można powybierać... jeśli bardziej ciągnie w kierunku off roadu to jak najbardziej Transalp ( w tej cenie będzie wypasiony ogmolowany świeżutki sprzęt). W tej cenie znajdziesz też w miarę świeżutką Afrikę, ale w tym wypadku na pewno warto by było poszukać aftermarketowej kanapy, bo oryginalna do komfortowych nie należy. Jeśli bardziej szukasz moto pod asfalty, to w tej cenie znajdziesz świeżutkiego DL650 a nawet DL 1000 po 2004 roku. Zależy jaki rodzaj latania preferujesz. Miałem wcześniej DL1000 i do turystyki asfaltowej (nawet jeśli asfalty podłej jakości) we dwoje to kapitalny motocykl, ale teraz bardziej ciągnie mnie w teren no i zamieniłem moto na Afrikę bo DL nie radził sobie w piachu i błocie. Viadro w tej cenie też ładne się znajdzie, ale pewnie jeszcze te na gaźnikach, komfortowe moto, jednak trza mieć respekt do tego bajka z uwagi na spora masę, no i apetyt na paliwo ponoć też spory... wersje wtryskowe pod tym względem były lepsze. Zatem trza sobie odpowiedzieć do czego te moto nam będzie służyło? Drogi utwardzone, moc , dobre osiągi to DL1000 i Varadero ... więcej jazdy poza asfaltami, szutry, piachy, polne i leśne drogi, prostota obsługi i raczej nie powalające osiągi to Transalp i Afrika ... a gdzieś po środku DL 650. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hun996 Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Za 17 tys. to można powybierać... Viadro w tej cenie też ładne się znajdzie, ale pewnie jeszcze te na gaźnikach, komfortowe moto, jednak trza mieć respekt do tego bajka z uwagi na spora masę, no i apetyt na paliwo ponoć też spory... wersje wtryskowe pod tym względem były lepsze. Gazior jest lżejszy ok 15 kg od tryskawki. Apetyt na paliwo- bezcenny- mój Varan pali 5,2L przy 120 km/h. :icon_eek: Masa gra role przy manewrowaniu, podczas jazdy identycznie jak DL1000. Motocykl raczej dla większych ludzi. Kanapa dla dwóch osób w pełnym tego słowa znaczeniu- komfort i wygoda. Przy kufrze centralnym z oparciem dla pasażera- masz fotel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2010 ja osobiście uważam że VStrom 1000 jest bardzo dobrym wyborem ale przyznaje bez bicia że na Varadero jechałem tylko raz i to dość krótko mam go od ponad roku i 18 tys km sprzęt który wybacza wiele i wiele jest w stanie wytrzymać (przy odpowiednim serwisie) a i po winklach da się tym dooobrze polatać (rok temu skusiłem się na wjazd na tor poznań i kilku ludzi się mocno zdziwiło :biggrin: ) ma kilka drobnych wad które jednak można dosyć łatwo i niezbyt kosztownie wyeliminować jeśli już jesteśmy przy kosztach to tu moja drobna rada za ok 17 tys kupisz może i w dobrym stanie ładnego sprzeta (ale jakoś nie bardzo wierzę że będzie miał NOWE kapcie , aku itp :biggrin: ) ale jak już "zasmakujesz" w turystyce to będziesz chciał dokupić gmole , wysoka szybę , kufry , stelaże i wiele wiele dodatków które konkretnie kosztują . CZASAMI lepiej dołożyć z 2 tys przy zakupie i mieć moto całkowicie "ubrane" niż potem to wszystko kupować osobno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajc Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2010 a i po winklach da się tym dooobrze polatać (rok temu skusiłem się na wjazd na tor poznań i kilku ludzi się mocno zdziwiło :biggrin: ) Czyżbyś vstromem jeździł szybciej niż cebrą? :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cabaniero Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Swego czasu w Lublinie, wydawać by się mogło na bardzo technicznym torze kilka sportów udało mi się połknąć :) http://www.bikepics.com/pictures/1337775/ http://www.bikepics.com/pictures/1337768/ http://www.bikepics.com/pictures/1337764/ http://www.bikepics.com/pictures/1337774/ Pod względem komfortu Viadro raczej przewyższa Stroma, ale pod względem frajdy z jady chyba DL ma więcej do zaoferowania, po kilku modyfikacjach z potulnego turystyka można z niego zrobić ostrego dzika :) Wprawdzie już sprzedałem swojego KLV (bo to jota w jotę DL) ale bardzo dobrze wspominam ten motocykl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hun996 Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Pod względem komfortu Viadro raczej przewyższa Stroma, ale pod względem frajdy z jady chyba DL ma więcej do zaoferowania, To prawda, DL bardziej sportowy. :crossy: Jeszcze bym rozważył osłonę przed wodą i wiatrem w trasie bo bigbear będzie jeździł do Turcji. Tu Varadero też daje lepsze warunki do V-Stroma. Możliwości załadunkowe - podobne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cabaniero Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Jeszcze bym rozważył osłonę przed wodą i wiatrem w trasie bo bigbear będzie jeździł do Turcji. Tu Varadero też daje lepsze warunki do V-Stroma. Możliwości załadunkowe - podobne Dokładnie jest tak jak piszesz, miałem okazję jechać Viadrem w deszczu, bardzo fajnie to rozwiązali, że buty kierowcy są zabezpieczone od przemoknięcia. W DLu struga wody spod przedniego koła trafia bezpośrednio na buty kierowcy i jesli ktoś nie ma przeciwdeszczówek na butach to będzie mokro. Ochrona przed wiatrem w DLu też taka sobie, niezbędny jest deflektor, bo mimo regulacji przedniej szyby turbulencje w okolicach kasku gwarantowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hun996 Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2010 (edytowane) Ochrona przed wiatrem w DLu też taka sobie, niezbędny jest deflektor, bo mimo regulacji przedniej szyby turbulencje w okolicach kasku gwarantowane. W Varadero oryginalna szyba też jest do d..y. MRA Vario-touring rozwiązuje sprawę definitywnie. Taka jak w avatarku :bigrazz: Koniec piania na temat XL i DL. :clap: Edytowane 7 Kwietnia 2010 przez Hun996 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Czyżbyś vstromem jeździł szybciej niż cebrą? :icon_mrgreen: szyderca :biggrin: na torze nie ale na dziurawych drogach da się latać dużo szybciej niż sportem W Varadero oryginalna szyba też jest do d..y. MRA Vario-touring rozwiązuje sprawę definitywnie. Taka jak w avatarku :bigrazz: Koniec piania na temat XL i DL. :clap: do DL też można taką założyć i NAWET mam ją osobiście - każdemu polecam :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.