Jump to content

Nierówno pracuje, dławi się, gaśnie.


Recommended Posts

Witam. Temat klasyczny, wiosenny, nudny ale niestety dopadł i mnie.

 

Otóż 2 tygodnie temu zbudziłem GPZ-ta ze snu zimowego, zrobiłem trasę ok. 60 km, mniej więcej w połowie trasy tankowałem. Gdy ruszałem spod dystrybutora silnik zgasł. Spokojnie odpaliłem, więcej gazu, dojechałem do ulicy i 3 razy nie mogłem włączyć się do ruchu bo silnik gasł. Więcej gazu i włączyłem się do ruchu. W drodze do domu raczej nic niepokojącego się nie działo. Wstawiłem do garażu i tak stał do dzisiaj.

 

Dzisiaj ubrany kompletnie nie mogłem ruszyć spod garażu. Silnik gasł, stukał nierówno i dławił się. Na wolnych obrotach jakby nawaliła świeca, a po dodaniu gazu coś w stylu "ta ta ta ta ta ta ta tam ta tam ta ta tam ta tam ta ta ta ta ta". Z racji, że świece już kiedyś zakupiłem to postanowiłem je wymienić. Zmieniłem i dalej to samo. Zlałem paliwo, wlałem świeże z innej stacji, dalej to samo. Wyczyściłem filtr "wiatru" i dalej to samo. Przejechałem się kilka km po tych zabiegach i do 7-8tyś stuka, puka i przerywa, a potem dostaje kopa i pracuje równo.

 

Zapchane gaźniki? Zawieszone pływaki? Niestety zapomniałem na zimę spuścić paliwo z gaźników więc bardzo prawdopodobne.

A może przewody wysokiego napięcia?

Dobrze myślę, że takie przerywnie oznacza za dużo paliwa w mieszance?

 

A wczoraj się nastawiałem na motoserce i chyba będzie kicha. :banghead:

Za wszelką pomoc serdeczne dzięki :notworthy:

Edited by emil11
Link to comment
Share on other sites

Gaźniki na stół, beczka cierpliwości i sprzęt odżyje jak nowy.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Link to comment
Share on other sites

He he, łatwo powiedzieć. Już bym to zrobił, tylko boję się trochę, że jak wszystko rozkręcę to się rozreguluje całkowicie. Całkowicie ciemny technicznie nie jestem w sumie, więc zastanowię się i może jutro z nudów to zrobię. :)

Link to comment
Share on other sites

Emil - spokojnie bez nerwow. To GPZ :icon_mrgreen:

Gazniki na stol, wszystko na czynniki pierwsze. Srube mieszanki wkrec i licz obroty. Potem wykrec tak, zeby zostaly same korpusy i wymyj zmywaczem do gaznikow i przedmuchaj kompresorem. Prawdopodobnie zatkalo Ci ktoras dysze wolnych obrotow, skoro przy pelnym otwarciu jest OK, a na wolnych obrotach nie chodzi.

Powinienes sobie sam dac rade.

Zobacz tez czy przelewem nie leci Ci paliwo.

Link to comment
Share on other sites

No właśnie, Jimi11 dobrze pisze. Zanim wykręcisz śrubę składu mieszanki najpierw sprawdź ile jest wykręcona czyli zakręć do końca licząc dokładnie ile obrotów. Wiele osób na tym daj ciała bo nie sprawdzą a rozbiorą, złożą i ustawią wg.książki i wtedy są jaja bo wiele silników nie chodzi dobrze na fabrycznym ustawieniu a na takim jakie było wcześniej. A z regulacją składu jest sporo problemów jeśli nie masz większego doświadczenia.

Edited by qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Link to comment
Share on other sites

Yo!

 

NAJPIERW sprawdz, czy to nie jest przebicie na kablach lub fajkach. Objawy masz podobne do moich, gdy w serwisie uszkodzili mi fajke WN. Tez zanim objaw uszkodzenia wyszedl na jaw, zdolalem przejechac ponad setke km. Potem nagle silnik zaczal przerywac, a jego praca normowala sie na wysokich obrotach.

Wymiana fajki jednego gara uzdrowila silnik.

GPZ ma dwa gary, wiec jesli jeden przewod lub fajka sa trzesniete, to moze sobie silnik gasnac, bo na jednym garku za bardzo sprzet nie pojedzie ;). Ja mialem problemy z ruszeniem, a mi silnik przeciez walczyl na 3 garach.

 

Jak masz mozliwosc, to odpal silnik w ciemnosciach i zobacz, czy gdzies nie przeskakuje iskra.

 

Pozdro

 

 

Link to comment
Share on other sites

Przewody dziś sprawdziłem, niestety iskier nie ma więc narazie obstawiam, że są w porządku bo nie dysponuję innymi na zmianę. Wykręciłem właśnie gaźniki i zaczynam demontaż na atomy. :)

A jeszcze zapomniałem wspomnieć. Wczoraj obie świece jak wykręciłem były czarne.

 

 

Edit (19:06)

I już po czyszczeniu. Wszystko przebiegło powoli lecz dokładnie. :) Po złożeniu niestety dalej jest to samo. :banghead: Świece dalej czarne.

Jakieś sugestie?

Edited by emil11
Link to comment
Share on other sites

Witam podczepie się pod temat aby nie zakladać nowego .

Motocykl ten sam tylko z 96roku . Mianowicie od trzeciego biegu kiedy przyspieszam od 7tys obr. w gore slizga mi sie sprzeglo przez chwile obroty nagle wchodza na 12tys.-13tys. po czym spadaja na 8tys i ciągnie juz normalnie . Dziwny objaw slizgania sprzegła bo zazwyczaj sprzeglo sie slizga od pierwszego biegu i to od nizszych obrotow . Dodam jeszcze ze jak wstawie moto na nóżke centralną (na odpalonym silniku oczywiscie ) wrzuce pierwszy bieg i trzymam na sprzegle kolo stoi w miejscu .

Może ktoś coś doradzi ?

Link to comment
Share on other sites

Już wszystko gra. Bardzo dobrze wchodzi na obroty i nie przerywa. Nie śmiejcie się, dałem ciała. Jak składałem kopułki zmiast iglicę (5) wsadzić pod element (4), to przełożyłem ją przez ten plastik. Suma sumarum iglica za wysoko to i paliwa dużo. Na szczęście jest serwisówka. :) Myślę, że jak na pierwszy raz dobrze mi poszło.

Dzięki serdeczne za zainteresowanie tematem i zmotywowanie mnie do działania, bo pewnie odstawiłbym gdzieś do warsztatu. :notworthy:

Przy ewentualnym spotkaniu macie po browarku. :flesje:

 

tu widać o co chodzi -> klik

Edited by emil11
Link to comment
Share on other sites

Maly127, sprzęgło nie ślizga się nigdy na niskich biegach. Najczęściej od 3 w górę. Włącz 6 przy 5 tyś obr i dodaj nagle gazu na max, zobaczysz jak ładnie obroty pójdą na max. Co tu się rozpisywać, wymieniaj sprzęgło, nic innego nie powoduje takich objawów.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...