Skocz do zawartości

Odpowietrzanie tylnego hamulca


Rekomendowane odpowiedzi

Zalewasz pompe, pompujesz plyn az zacznie leciec przez odpowietrznik pompy. Zakladasz rurke na odpowietrznik, koniec rurki to butelki z plynem i powtarzasz operacje odpowietrzania do skutku az znikna

bla bla bla, nie kazdy ma czs by tydzien siedziec i pompowac...

 

Ludzie zastanowcie sie troche. Jezeli zlejecie stary plyn z ukladu to pompa, zacisk i przewody beda suche. Teraz zalewacie plyn do pompy i wstrzykujecie to zacisku i co? Caly przewod jest pusty. Pompujecie pompa i caly ten plyn ktory zalaliscie tak starannie do zacisku trafi z powrotem do pojemnika wraz z powietrzem wypchany przez tloczny przez pompe plyn.

Zbioriczek zostawiasz pusty, wstrzykujesz od dolu plyn duza strzykawka i bedzie OK

pozdr

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty kiedykolwiek odpowietrzales hamulce i masz jakiekolwiek pojecie o tym czy tak sobie przyszedles tu pogawedzic :icon_question:

Chcesz to pompuj, a odpowiedz na swoje pytanie znajdziesz u mnie w warsztacie, zapraszam. Wydaje mi sie, ze Ty robiles to raz i Ci sie udalo odpowietrzyc wszystko tak jak trzeba tylko pompujac, sprawdz czy za drugim, trzecim i entym razem tak Ci latwo pojdzie...

pozdr

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak przy okazji- jak napełnić układ od dołu gdy są 2 zaciski?

Najbardziej prosty sposób wymiany płynu jest taki;

* odkręcić korek zbiorniczka

* poluźnić odpowietrznik i założyć na niego przeźroczysty wężyk a końcówkę umieścić w małym słoiczku, celem zaobserwowania ewentualnych bąbli powietrza w płynie

* nowy płyn dolewać do zbiorniczka i pompować pedałem hamulca,

tutaj ważne jest aby w odpowiednim czasie poluźnić [wypuścić płyn] i zakręcić odpowietrznik, żeby nie dopuścić do zassania powietrza dźwignią hamulca w układ przez odpowietrzniki

* po ukazaniu się w wężyku nowego płynu [rozpoznasz po kolorze] i braku bąbli powietrza zakończyć pompowanie

* sprawdzić płyn w zbiorniczku aby był między kreskami min - max

* popompować kilka razy dźwignią hamulca, dla sprawdzenia czy jest luz

Czynności powyższe wykonać w dwie osoby bo jeden może nie ogarnąć wszystkich punktów.

Nie dopuścić aby zbiorniczek był pusty bo układ się zapowietrzy.

Gdyby dźwignia hamulca nie miała luzu i klocki obcierały o tarczę to znaczy, że układ się zapowietrzył przez niewagę - odpowietrzyć.

Wymieniałem w ten sposób płyn w układzie z trzema zaciskami, dla każdego osobno zaczynając od najdalszego od pompy.

Edytowane przez mirek_VN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczynasz od dalszego zacisku, jezeli jest trojnik to najpierw plyn wypelni drugi zacisk, a potem pojdzie do pompy i zbiorniczka - bez problemu.

Jak sa osobne linie do kazdego zaciski to w gruncie rzeczy to samo - plyn dojdzie do pompy, ale potem zacznie wplywac i wypelniac druga linie, a dopiero po jej wypelnieniu zacznie wypelniac pompe i zbiorniczek.

Wazne zeby pompa byla tak ustawiona zeby byla najwyzszym punktem ukladu.

W razie jakichs trudnosci z usunieciem powietrza skrecamy wcisnieta dzwignie hamulca trytytka i zostawiamy na noc. Rano odkrecamy i powinno byc OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w przypadku jednego przewodu pompa->zacisk, a drugiego zacisk->zacisk (nad błotnikiem)? Zaczynamy od najdalszego, ale wtedy całe powietrze jest pompowane do drugiego zacisku...

 

Jeżeli napełniamy układ od dołu strzykawką, to potem odpowietrzamy zaciski w standardowy sposób?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yo!

 

Odpowietrzanie calkiem oproznionego ukladu przy uzyciu samej pompy hamulca jest jak najbardziej wykonalne i wcale nie takie trudne czy czasochlonne.

 

Udalo mi sie w ten sposob wymienic plyn w CBFie, ktora jak wiadomo ma kombinowany uklad z ABSem (C-ABS). Wszystko kwestia wlasciwej kolejnosci i wlasciwego zsynchronizowania luzowania odpowietrznika z wciskaniem klamki czy naciskaniem pedalu hamulca.

 

Tj. pompujesz kilka razy, po czym wciskacz klamke w opor i trzymasz, luzujesz odpowietrznik z zalozonym wezykiem - wypluwa sie powietrze (lub plyn z babelkami), dokrecasz odpowietrznik i dopiero puszczasz klamke. I tak w kolko.

 

W moim przypadku wystarczylo obejsc 3 razy w kolo wszystkie odpowietrzniki i wszystko sie ladnie odpowietrzylo. Nie zdazylem wypic jednego browara przy calej operacji.

 

Podobnie sprawa odbyla sie z Varadero kolegi, ktory ma kombinowany uklad hamulcowy (CBS) bez ABSu. Bez problemow, szybko i gladko.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie autor nie napisał w jakim motocyklu ma problemy z odpowietrzaniem układu hamulcowego tylko zapomniał napisać w jakim modelu.

W jego opisie jest SV650. Ten model ma drobną niedoróbkę w tylnym zacisku.

Przewód hamulcowy w serii jest trochę za długi i ma popularnie mówiąc garba przed pompą hamulcową.

Nie pomoże żadna strzykawka lub wielokrotne przelewanie.

Wystarczy poprawić ten wąż lub na chwilę odkręcić pompę aby pozbyć się bąbla powietrza z przewodu.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...