Skocz do zawartości

Honda CB 650 sc (CB650) Nighthawk RC13 CBX 650


Gość Otic
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

potrzebuje jak najwiecej informacji o Hondzie CB 650 Nighthawk - dane eksploatacyjne, co sie psuje, ktory rocznik najlepszy, ile pali i osiagi. I w ogole co o niej sadzicie. Bede wdzieczny za wszystkie uwagi, bo mam na oku taki jeden z 1985 roku... Najchetniej od kogos kto juz taka jezdzil.

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

650 ? zawsze mi się wydawało, że Nighthawk jest 750 ? Bo to po prostu wersja CB750 ? Ale może w 85 roku była 650 ? nie dam sobie głowy uciąć.

 

Wady (CB 750) - tylne amory - siadają i potrtafią cieć. Silnik bez wad - hydrauliczne zawory, praktycznie bezobsługowy (olej itp). Jak źl4e ustawiona to pali sporo, nawet ponad 10 na 100.

 

Pozdrawiam, Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie miedzy innymi o to mi chodzi - jest bardzo malo informacji o 650-tkach. A jak wyglada sprawa z czesciami - dostepne czy nie? Do modelu z 1985 roku moze nie byc juz czesci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc! Najtholk 650 z1985 roku, to pewnie juz 2 walki w glowicy i hydrauliczna kasacja luzow zaworowych,czesci dostepne w Stanach, podobny motocykl w Europie CBX 650. Wiecej moze w niedziele napisze. , jak nie zapomne- starosc nie radosc:-)))))))).Pozdrawiam.Janek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No Czesc! Jak myslalem, maszyna jest 2 walkowa i ma hydrauliczna kasacje luzow zaworowych , naped walem kardana, wystepuje od 1983 roku, w tym roku uznana w Stanach za najlepszy motocykl klasy sredniej, ceniony za moc, przyspieszenia, szybkosc, naped kardanem , odprezona pozycje kierowcy..Jesli Vlaad kupil wersje 1- walkowa napedzana lancuchem to w takim roczniku nie wystepowala-ktos moglby wsadzic na mine. Niestety nie mialem z takim motocyklem bezposrednio do czynienia(a w Lomzy maja 1 sztuke), wiec albo sie nie psuje, albo gosc malo jezdzi, albo wszystko sam robi. Jesli ma hydraulike w rozrzadzie to odpada regulowanie luzow zaworowych, problem zaczyna sie wtedy jak zaczyna w glowicy klekotac- oznaka zuzycia hydraulicznych regulatorow(i tu musze dodac ze wymiana na nowe nie zawsze pomaga-z powodu zuzycia powierzchni wspolpracujacych z nimi- czesta wada VT 750 wersja 1 ).Nie pamietam czy jest automatyczne napinanie lancucha rozrzadu-jak jest reczne- w takim razie trzeba pilnowac naciagu.Silnik konstrukcyjnie podobny jest do CB 750 Najtholk(hydrauliczny), wiec i wycieki spod glowicy, pokryw tez wystepuja, rada na to sciagac i uszczelniac, pilnowac tez nalezy momentu dokrecania srub, ale to sie tyczy wszystkich sprzetow. Narazie to tyle , dodalbym adres na nobbyz, ale cos narazie chyba tam buduja i jest nieczynna. Jeszcze zapytam dzisiaj Rycha on kiedys chyba serwisowal CB 650, to w srode dopisze. Pozdrawiam.Janek.Moc- 75 KM(spod kola-63 KM), przyspieszenie- 12,50(0-400m), V max 120 mph.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sobote ogladalem ten motocykl i mam troche stracha zeby sie nie wladowac wlasnie na rzeczona "mine". Model z 85 roku, wal kardana, na liczniku 40 tys km. Ktos go troche przeszlifowal bo ma ztarta prawa klamke i zbiorniczek na plyn hamulcowy. Troche mnie martwi hydrauliczne sprzeglo bo nie mialem z takim jeszcze do czynienia - sa z tym jakies problemy? Zauwazylem maly wyciek ze zbiorniczka ale facet ktory go sprzedaje tlumaczyl ze to spod przykrywki - ze niby niedokrecona. Poza tym wydaje sie OK, spaliny sa niewidoczne, chyba ze przygazowac - wtedy troche czernieja, czy tak powinno byc? Jeszcze maja zmierzyc cisnienie sprezania.

Ogolnie siedzi sie wygodnie, przyspieszenie i moc w porzadku, troche brakuje jakiego kolwiek bagaznika lub oparcia dla pasazera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc ! Jesli silnik konstrukcyjniepodobny do serii cb -2 walki na hydraulice w zaworach -to moga wystepowac problemy z alternatorem, napinaczem lancucha rozrzadu i pewnie tez nalezy utrzymywac maxymalny poziom oleju w silniku, ale to sa tylko moje przypuszczenia, moze Adam Medyna mial stycznosc i wie wiecej ode mnie?? Zapytajcie , bo sam jestem ciekaw!!Pozdrawiam.Janek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wróciłem z wojaży i mogę co nieco napisać. Głowica jest suchutka (chociaż wydaje mi się, że uszczelka była wymieniana). Silnik pracuje równiutko i bezwibracyjnie (w końcu R4). Jak do tej pory niewiele przejechałem, nie mam jeszcze serwisówki, ale to tylko kwestia czasu. Prowadzenie bez zarzutu, diwe tarcze z przodu, poza tym wiele elementów znanych mi dobrze z VT500C, ( widać, że nawet Honda oszcędzała) ale z tego wniosek, że były to dobrze sprawdzone rozwiązania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze Adam Medyna mial stycznosc i wie wiecej ode mnie?? Zapytajcie , bo sam jestem ciekaw!!Pozdrawiam.Janek.

 

*** Niestety nie mialem. Opinie ma raczej dobra, jedyny duzy problem gdy hydrauliczne popychacze siada - dlatego regularne zmiany oleju sa b.wazne. troche juz starawa w dziale zawieszenia i hamulcow - jak wszystkie moto z tych lat, ale wal jest duzym plusem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troche juz starawa w dziale zawieszenia i hamulcow - jak wszystkie moto z tych lat, ale wal jest duzym plusem.

To prawda, hamulce (dwie tarcze i bęben) nie są najwyżych lotów, ale wystarczają przy mojej spokojnej jeździe. Co do zawieszenia to w porównaniu do VT500 jest stabilnejsze i ma większe możliwości regulacji, ale nie nadaje się do na prawdę ostrej jazdy. Według współczesnych standardów należy je traktować jako komfortowe zawieszenie turystyczne.

Jeżeli chodzi o zużycie paliwa to jest całkiem nieźle. Na razie wychodzi ok 5 l/100 km przy żwawej jeździe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Mam prośbę. Potrzebuję jak najwięcej materiałów na temat historii i eksploatacji tej linii motocykli. Adam M. podesłał mi już jeden link (dzięki!) ale ciągle mi mało :mrgreen: . Gdybyście trafili na takie stronki to proszę o info.

 

Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...